Bár a Nissan elsősorban az innovatív vezetéstámogató rendszereiről ismert, a vállalat lesz az első autógyártó, amely lehetőséget biztosít azok kikapcsolására.
Egy európai tanulmány kimutatta, hogy a régió autóvezetői a világ legkevésbé egészséges autósai közé tartoznak, a merész újítás célja pedig az, hogy hozzájáruljon a vezetők erőnlétének fokozásához.
Az új GYM funkció, amely kezdetben kizárólag a kategóriaelső X-Trail és Qashqai modellekben lesz elérhető, egy gombnyomásra kikapcsol minden vezetéstámogató rendszert, így az ingázók edzhetnek a volán mögött.
Az autó innovatív rendszereinek, például a parkolássegítő rendszernek a lezárása mellett a GYM gomb olyan funkciókat (például a szervokormányt és az elektromos ablakemelőt) is kikapcsol, melyeket sokan alapvető fontosságúnak tartanak. Emellett a gyorsító, a fék- és a tengelykapcsoló-pedál ellenállását is megnöveli, valamint a sebességváltó reteszt is megkeményíti, ezzel fokozva a vezetéshez szükséges erőfeszítést.
Amíg az autóvezető vezetés közben edz, az autó információs szórakoztató rendszere naplózza az elégetett kalóriákat és az új Gym And Go alkalmazás segítségével nyomon követi a fejlődést.
A Nissan az innovatív megoldást a svédországi Lurai Egyetem tanulmányának nyilvánosságra hozatalát követően vezeti be, amely kimutatta, hogy az európai autóvezetők egyre elhízottabbak és egyre kevésbé fittek. A tanulmány szerint ennek jórészt az az oka, hogy az autósok egyre több időt töltenek dugóban ülve.
A Nissan ügyféljólétért felelős igazgatója, Dr. P. Taka a következőt nyilatkozta: „Nagyon komolyan vesszük ügyfeleink egészségi állapotát és jólétét, elvégre azt szeretnénk, ha minél tovább élnének így minél több autót vásárolnának. Ezért fejlesztettünk ki egy olyan rendszert, amely ehhez nagyban hozzájárul.”
„A vezető nélküli autózás technológiájának alkalmazása újabb lehetőséget biztosít a GYM rendszer számára. A jövőben az autó átveheti a vezetést, amíg az autóvezető edzésre használja az autó kezelőszerveit. Az autós a kormány segítségével dolgozhat a bicepszén, a módosított pedáloknak köszönhetően pedig láberősítő gyakorlatokat is végezhet.”
A rendszer kifejlesztésében erőnléti szakemberek is részt vettek. A párizsi Le Mensonge Fitness Centre-t vezető Raol Pofil személyi edző elmondta: „A Nissan felkért, hogy dolgozzak ki egy programot, amely anélkül segítene az autóvezetőknek több kalóriát elégetni és karcsúbbá válni, hogy el kellene hagyniuk az autót. A programom átlagosan heti 1415 kalória elégetését teszi lehetővé az ingázók számára.”
A Nissan Technical Centre Europe mérnökei okos megoldással építették be a technológiát négy X-Trail prototípusba. Az egyetlen szemmel látható különbséget az ajtókból kicsúszó fülek jelentik, amelyekkel hozzáférhetők a kézi ablakemelők.
Juan D’Aprilia spanyol ingázó (a képen) a Nissan négy olyan ügyfelének egyike, akik részt vettek a tesztüzemben. D’Aprilia kilenc hónapig használta a GYM rendszerrel felszerelt X-Trailt, és ebben az időszakban 22 kilogrammot fogyott.
„Csupán minden nap elvezettem Barcelonába, mást nem tettem” – nyilatkozta. „Ezzel azonban megváltoztattam az életemet: a derekam 20 cm-rel karcsúbb, és a bicepszem is nagy lett. Már barátnőm is van, bár szerintem ez inkább annak köszönhető, hogy teljesen oda van az autómért.”
A tesztüzem sikerének köszönhetően a Nissan késlekedés nélkül hozzálátott a technológia gyártásba helyezésének: az első ügyfelek 2015. április 1-jén fogják átvenni új autóikat. A GYM technológiával felszerelt autók első darabjai egy speciálisan testre szabott finanszírozási terv, az APR 1% igénybe vételével is elérhetők.