A Ford magyarországi értékesítéseinek csúcsát darabszám tekintetében 2006-ban érte el, a 11,4%-os piaci részesedést jelentő 23.507 darab új autó értékesítésével, ami egyben azt is jelentette hogy a Ford hazai története során először megszerezte a második helyet a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon.
Ezt követően, piaci részesedését évről évre növelve 2007-ben és 2008-ban, a válság előestéjén is sikerült megtartani második helyét. A piacvezető pozíciót épp a válság kellős közepén, 2009-ben szerezte meg a márka, amit sikerült megőriznie 2010-ben és 2011-ben is, a piac mélyzuhanása ellenére. 2012-ben minimális hátránnyal ugyan a második helyre szorult, ám 2013-ban már újra képzeletbeli dobogó legfelső fokán láthattuk, és nem volt ez másként 2014-ben sem.
A töretlen sikereket tekintve elmondható, hogy a Ford immáron mintegy fél évtizede Magyarország legnépszerűbb autómárkája, a 2014-es eredmények pedig a jövőre vonatkozóan is pozitív várakozásokra adnak alapot: nem csupán 2009 óta a legmagasabb piaci részesedés adhat bizakodásra okot a márka számára (amelyet ráadásul nagyobb közbeszerzés nélkül, a KKV szektorra és a magánvásárlókra fókuszálva sikerült elérnie az autógyártónak), hanem a látványosan javuló márkakereskedői hatékonyság is.
Ez utóbbinak kézzelfogható mutatója az, hogy míg a válság előestéjén, 2008-ban a Ford akkor 64 magyarországi értékesítési pontján keresztül 20.952 új autó talált gazdára, addig tavaly a piac visszaesésének megfelelően racionalizált számú, 33 darab értékesítési pont révén 10.861 új autót sikerült értékesíteni. Azaz, míg 2008-ban egy Ford értékesítési pont Magyarországon átlagosan 327, addig tavaly már átlagosan 329 új autót értékesített, annak ellenére, hogy az elmúlt időszakban nem csupán a márkakereskedések száma, de az ott foglalkoztatott kollégák száma is csökkent, miközben az értékesítési portfólióból kikerültek a nagy állami tenderek, és helyüket a KKV-k és magánügyfelek vették át. Mindez lefordítva annyit tesz, hogy a márkakereskedéseknek sikerült kevesebb létszámmal több autót értékesíteniük, több ügyfél részére.
Nyilván a válság előtti piaci szint drasztikus visszaesése okán az abszolút értékesítési volumen nem vethető össze az azelőtti szinttel, ám 2014 e tekintetben is fordulópontot jelent: a piaci élénkülés üzteménel nagyobb ütemű növekedés révén idén sikerült először több új Ford-ot értékesíteni hazánkban, mint 2009-ben, a válság első évében, és míg 2009-ben 53 perc, 2010-ben 79 perc, 2011-ben 81 perc, 2012-ben 72 perc, 2013-ban 66 perc, addig 2014-ben 48 perc alatt talált gazdára átlagosan egy új Ford Magyarországon. A piaci élénkülés megkedzdődésével, a mostani hatékonysági szintet megőrizve így a Fordnak minden esélye meg van arra, hogy márkakereskedői hálózatával közösen továbbra is a legeredményesebb autómárka maradjon a hazai piacon, nem csak a piaci részesedés és az értékesítési darabszámok, de a profitabilitás tekintetében is.
Hogy mi a titok? A Ford kétségkívül a legjobb döntést hozta, amikor a válság beköszöntével nem hogy nem fogta vissza, de még fel is gyorsította fejlesztéseit, új modelljeinek, és új, forradalmi technológiáinak, motorjainak, műszaki megoldásainak, vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszereinek bemutatását. Ezek nem csupán a vásárlók körében találtak egyöntetűen kedvező fogadtatásra, de a szakmát is meggyőzték, amit az rangos nemzetközi díjak és elismerések sorával honorált, kedzve három ’Év Motorja’ címtől egy ’Év Pickupja’, egy AUTOBEST és két ’Év Haszongépjárműve díjon át a hét Euro NCAP Advanced díjig, hogy csak a legfontosabbak kerüljenek említésre.
Ám amint arra Kővágó-Laky Andrea, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója felhívja a figyelmet, legalább ilyen fontos szerepe van a hazai sikerekben annak hogy a Ford a válságot Magyarországon is lehetőségként és nem akadályként tudta kezelni, javítva márkakereskedői hatékonyságát, szolgáltatásainak színvonalát, ügyfelei elégedettségét (épp a napokban látott napvilágot a legfrissebb független ügyfélelégedettségi felmérés, amely szerint a Ford hálózata az első a nem prémium gyártók sorában, abszolút összesítésben pedig második), és még jobban összehangolva az importőr és a márkakereskedők munkáját.
Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója hozzáteszi, hogy az igazá izgalmas munka még csak most kezdődik: az elért eredményeket meg is kell tartani, miközben fel kell készülni a piac élénkülése által szükségszerűvé váló szervezeti növekedésre, a munka minőségének további javítása mellett, ám biztosít, mindent megtesznek annak érdekében, hogy az újabb akadályt is sikerrel vegyék.