Főoldal Magazin Egy japán tuningcég építette meg a ma kapható legvadabb Toyota Priust

Egy japán tuningcég építette meg a ma kapható legvadabb Toyota Priust

A T Demand a hibrid hajtáslánchoz és a karosszériához nem nyúlt, a fő változtatások a futóműben történtek.

A legtöbb autórajongó egyetért abban, hogy a 2022-ben bemutatott, ötödik generációs modell az eddigi legszebb Toyota Prius. Elkerülhetetlen volt, hogy előbb-utóbb a japán tunerek is rátegyék a kezüket a karcsú és elegáns hibrid ferdehátúra. A T Demand nevű japán tuningcég is bemutatta a saját változatát, amely elsősorban az ültetett sportfutóművével és az extrém módon bedöntött kerekeivel kelt feltűnést.

A T Demand a felfüggesztés-módosítások hosszú listáját kínálja, beleértve a Pro Arm új felső és alsó lengőkarjait, stabilizátorpálcáit, és keresztlengőkarjait, valamint az állítható feszességű Pro Damper lengéscsillapítókat. Az összes alkatrészt fényes narancssárgára fényezik le, ami kívülről nem igazán látszik (legfeljebb kitekert első kerekeknél), de egy szerelő garantáltan meg fog lepődni, ha alánéz. A teljes készlet ára 562 100 jen, azaz 1,372 millió forint.

De lehet tovább is menni: a 767 800 jenbe (1,874 millió forint) kerülő Airsus légrugómodul lehetővé teszi, hogy a Prius rendkívül közel engedje magát a talajhoz, ami drámai látványt nyújt, különösen akkor, amikor nem mozog, vagy tükörsima úton használják, mert akkor az sem probléma, hogy szinte súrolja az alja az aszfaltot.

Természetesen a széria Prius nagyobb, 150 mm-es hasmagassága praktikusabb a mindennapi vezetési helyzetekben – főleg fekvőrendőrökön áthajtás vagy padkára fölállás közben – de tény, hogy az ültetés jól áll az áramvonalas autónak, amelynek visszafogottan sportos karaktere így még jobban tud érvényesülni. Egyébként, ha szükséges, a csomagtartóba rejtett kompresszor pillanatok alatt felfújja az háromkamrás légrugókat, amelyek az eredeti szabad magasság közelébe emelik vissza a Priust.

A T Demand a fékrendszert is továbbfejlesztette, bár a lassításokból nagy részt vállaló generátor-villanymotor fékhatása miatt erre aligha volt szüksége a hibrid autónak: a gyárilag szerelt, 282 mm-es tárcsák helyett 355 vagy 380 mm átmérőjű, hűtőbordákkal ellátott tárcsákat kínálnak a vevőknek masszív, hatdugattyús féknyergekkel. Bár a tuningcég nem említi a közleményében, hogy mennyivel csökkent a fékút, az erősebb fékeknek és szélesebb, tapadósabb gumiknak köszönhetően biztosan érezhető a különbség. Pedig már a gyári változat sem rossz ebben a tekintetben: független amerikai tesztek bizonyították, hogy az új Prius 97 km/h-ról álló helyzetre 37,5 méter alatt képes megállni az alacsony gördülési ellenállású abroncsaival.

A T Demand fehér Priusának legfeltűnőbb részei a hatalmas könnyűfém kerekek, és nem csak a méretük, formájuk és krómozásuk, hanem a helyzetük miatt is, ugyanis annyira nagy negatív dőlést kaptak (a népszerű japán „stanced” tuningirányzatnak megfelelően) elöl-hátul, hogy egyenesben szinte csak a belső élük éri az aszfaltot. Ez elméletleg növeli kanyarban a tapadást, és látványosabb lesz tőle a megjelenés, de az egyenesfutás, a rugózási komfort és a kormányzás a kárát szenvedi. Nem véletlen, hogy a Toyota által készített, Le Mans-ban nemrég bemutatott Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition kerekei nem így, hanem normálisan állnak.