Főoldal Autó-motorsport Egy kis Dunlop-statisztika a Le Mans kapcsán

Egy kis Dunlop-statisztika a Le Mans kapcsán

Győzni a Le Mans versenyen a lehető legtöbb, pályán töltött idővel lehetséges – ami minimális mennyiségű boxkiállást jelent. A Dunlop fejlesztései az abroncstechnológia és abroncstartósság terén segítettek a csapatoknak a boxban töltött idők csökkentésében azzal, hogy az abroncsok nem szorultak minden egyes tankolás során cserére.

dunlop-hid-autoaddikt

Minden, abroncscserét nem igénylő boxkiállással durván 25 másodpercet nyer egy csapat. A két legelső LMP2 csapat alig több mint 2,5 perc különbséggel végzett, tehát a győzelem elérésének döntő tényezője lehet az, hogy minél többet lehessen menni kiállás nélkül ugyanazzal az abronccsal.

2015-ben két Dunlop LMP2 csapat tudta első ízben elérni azt, hogy 4 tankolásnyi idedig használta ugyanazt az abroncsot a Le Mans versenyben. A vadonatúj, 2016-os abroncs-termékcsalád újabb előrelépést tett lehetővé – 15 Dunlop csapat tudott négy tankolásnyi ideig ugyanazokon az abroncsokon versenyezni, két csapat pedig vállalkozott arra is, hogy eddig példátlan módon öt tankolásnyi ideig használja ugyanazokat az abroncsokat.

7 – Top LMP2 befutó

6 LMP2 gyártó a legjobb 7 között

0,420 – másodperccel gyorsabb körök, mint a 2015-ös leggyorsabb LMP2 kör (Merhi 3’36.259)

8175 versenykör teljesítve Dunlop abroncsokon

140,883 kilométer teljesítve, a gyakorlóköröktől a verseny végéig (87540 mérföld)

252 millió abroncsfordulat egy hét versenyzés alatt

30 élre állás az LMP2 kategóriában – Dunlop abroncsokon

231 körön át a Signatech Alpine LMP2 állt az élen (a verseny 64,7%-án)

7 különböző kategória győzelem Dunlop abroncsokon

15 csapat négy kiállásnyi ideig ugyanazzal az abronccsal

2 csapat nem cserélt abroncsot 5 tankolásnyi ideig

56 kör – a leghosszabb idő egy Dunlop abroncskészleten (763 km, 3 óra 41 perc)