Brit újságírókkal beszélgetve Szató Kodzsi, a Lexus LC projekt főmérnöke elfelejtett pókerarcot vágni a kérdésekhez, így egyre biztosabb a remény: hamarosan megvalósulhat az LC F szupersportkupé.
A Lexus LC bevezetése óta számolatlanul nyeri az autós szépségversenyeket, ugyanakkor összehasonlító tesztek hosszú során át bizonyította, hogy az időtlenül elegáns idomok alatt egy ütőképes, fókuszált sportautó rejlik. Akio Toyoda cégelnök felügyelete alatt tökéletesre csiszolták a modell menetdinamikáját: kommunikatív kormánymű, az első kerekektől érkező visszajelzések széles spektruma gondoskodik a pontos és élvezetes vezethetőségről.
Nem véletlen, hiszen az LC fejlesztésében közvetlen versenytapasztalatokat is felhasználtak: „A japán Super GT szériában induló autók műszakilag teljesen különböznek az utcai modellektől, ugyanakkor a karosszéria aerodinamikája terén igenis építhetnek a versenypályán tapasztaltakra a mérnökök. Mégis, a GT3 és GT4 szériák jóval közelebb állnak a sorozatgyártású autóhoz. Az LC egyik prototípusával a nürburgringi 24 órás versenyen is elindultunk” – hangsúlyozta Szató, aki szerint a Lexus versenycsapatának különleges felépítése is hozzájárul ahhoz, hogy a pályán bevezetett fejlesztések minél direktebb módon érvényesüljenek a szériamodellnél.
„A boxban nem versenymérnökök, hanem a gyártásban dolgozó szakemberek dolgoznak, így első kézből szerezhetnek benyomásokat. Kipróbáltunk például olyan, sorozatgyártásba szánt alkatrészeket, amelyek teljesen megváltoztatták a modell tömegeloszlását. Ezek nem váltak be az adott körülmények között, viszont rengeteg hasznos adatot gyűjtöttünk, ami felbecsülhetetlen értékű a jövőbeli projektek szempontjából.”
És hogy milyen jövőbeli projektekről van szó? „Az LC projekt még nem ért a végére. Évről évre bevezetünk néhány meghatározó fejlesztést. Folyamatosan haladunk, soha nem ér véget a fejlesztés. A pontos részletekről nem nyilatkozhatok, de annyit elmondhatok, hogy az LC rendkívül fontos modell a Lexus számára. Még nem ért véget a projekt, várhatóak újdonságok” – fogalmazott sejtelmesen az interjú során Szató-szan.
Bízzunk benne, hogy a régóta rebesgetett LC F sportmodell is szerepel a cég tervei között: ennek motorja a várakozások szerint egy 4.0 literes turbómotor lesz, akár 600 lóerővel. Arra ugyanakkor ne számítsunk, hogy kőkemény utcai versenyautót építenének, a Gazoo Racing a Toyota motorsport-részlege, az LC pedig megmarad fényűző luxus modellnek.