Főoldal Újdonságok Eljött a nagyon sportos Lexus modellek ideje?

Eljött a nagyon sportos Lexus modellek ideje?

A frissen bemutatott Lexus IS 500 F Sport Performance menetdinamikai adottságai kiemelkedők, ám ennél is fontosabb, hogy egy leendő, kifejezetten sportos modellszéria első képviselőjének szánják. Egy nagyon fontos kérdés azonban a levegőben maradt: az F Sport Performance mellett megmaradnak-e a korábbi F sportmodellek, és ha igen, mire lesznek képesek?

A közelmúltban megjelenő japán sajtóhírekből arra lehetett következtetni, hogy a Lexus nagyteljesítményű, dinamikus vezethetőségre optimalizált sportmodellekkel bővíti kínálatát. Ezt nem sokkal később a gyár maga is megerősítette, most pedig már be is mutatkozott a Lexus IS 500 F Sport Performance: egy 479 lóerős, ötliteres szívómotorral szerelt sportszedán.

Az autó műszaki tartalmát, megjelenését és hangulatát tekintve egyaránt az egykori IS F sportszedán méltó utódjának tűnik. Nyolchengeres motorja magas, 7100/perc fordulatszámon adja le csúcsteljesítményét, maximális forgatónyomatéka 536 Nm, amely 4800/perctől érhető el. Ezek nagyságrendileg megegyeznek az azonos blokkot alkalmazó RC F sportkupé teljesítményadataival.

Az autó mindössze 64 kilogrammal nehezebb, mint a széria eddigi legsportosabb tagja, az IS 350 F Sport, így menetdinamikája lenyűgöző: 4,5 másodperc alatt éri el a 96 km/h végsebességet (egyelőre csak az észak-amerikai specifikációjú modell adatai állnak rendelkezésre), a száguldást pedig az egymás fölé rendezett, ovális végcsöveken át áradó, semmihez sem fogható üvöltés kíséri.https://www.youtube.com/embed/TXlzDdyR1js?modestbranding=0&html5=1&rel=0&autoplay=0&wmode=opaque&loop=0&controls=1&autohide=0&showinfo=0&theme=dark&color=red&enablejsapi=0

A hátsókerékhajtású sportszedánt nyolcfokozatú automata sebességváltóval, választható Sport S és Sport S+ üzemmódprogramokkal, adaptív felfüggesztéssel, valamint részlegesen önzáró Torsen differenciálművel szerelték fel – ezek a hajtáslánc- és futóműelemek eddig is elérhetők voltak a modellcsalád más, sportos tagjaihoz. Extra azonban a Yamaha által fejlesztett, speciális hangolású hátsó lengéscsillapító, illetve a nagyobb tárcsákat és hatékonyabb hűtést alkalmazó fékrendszer.

Első pillantásra talán csak az agresszívabb aerodinamika, a fekete emblémák és az exkluzív, elöl fél, hátul egy kilóval könnyített 19 colos keréktárcsák tűnnek fel, de az IS 500 Lexus F SPORT Performance motorházfedelét csaknem 50 milliméterrel megemelték, az első lökhárítót és kerékdobokat pedig megnyújtották, hogy helyet adjanak a V8-as motornak. A sötét krómmal szegélyezett oldalablakok mögött fekete F SPORT Performance emblémával díszített bőr sportkormány, fém pedálsor és exkluzív műszerezettség várja a kalandkedvelő pilótákat.

Bár megjelenésével több fontos kérdésre választ kaptunk, mégis megválaszolatlanul hagyja a legfontosabbakat az IS 500 Lexus F SPORT Performance. Az egyik, hogy elérhető lesz-e Európában: noha a közelmúltban teljesen megújult IS alapmodellt annak idején nem vezették be az öreg kontinensen, a sportverziót Európában is komoly rajongótábor és valós piaci potenciál várná.

A másik, hogy az F SPORT Performance mellett fenntartja-e az eredeti, legendás F modellszériát a Lexus. Annak idején pont az IS F szedán indította útjára a márka sportprogramját, így stílusos, ha pont ennek a modellnek a kései utódjával helyezik új alapokra a szériát.

Ugyanakkor az sem elképzelhetetlen, hogy az F SPORT Performance amolyan köztes szintként foglal majd helyet az alapmodellek és a durva F sportváltozatok között. Ha így lesz, akkor várhatóan azt a 4.0 V8-as turbómotort szerelik az IS F orrába, amelyet a korábban beharangozott LC F és LS F modellek is megkaphatnak – igaz, várhatóan azok 670 lóerős teljesítményének valamivel szelídebb hangolásában.