A világ vezető környezetbarát prémium autógyártója, az Európában immáron 80%-ban (Nyugat-Európában 96%, Magyarországon 99%) öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus mérföldkőhöz érkezett a kontinensen. Az Európában 1990-ben egyetlen modellel piacra lépő, mára azonban gyakorlatilag valamennyi fontos személyautó szegmenst környezetbarát csúcstechnológiás hibrid autókkal lefedő japán luxusautómárka ugyanis éppen európai megjelenésének harmincadik évfodulóján értékesítette egymilliomodik autóját a kontinensen. A nem mindennapi sikert a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos hajtása, a Lexus modellek kézműves kidolgozása és jellegzetes, letisztult, futurisztikus formavilága és az iparág legjobb ügyfélszolgálata alapozta meg.
Fontos mérföldkőhöz ért a Lexus, eladva Európában az egymilliomodik járművet: a márka összesített értékesítési eredménye szeptemberben vált hétszámjegyűvé. Az eredmény jó időzítéssel született, hiszen éppen a Lexus európai bemutatkozásának 30. évfordulójára esik. Ráadásul mindez a márka történetének új fejezetével is egybeesik, hiszen a Lexus idén mutatta be első, tisztán elektromos autóját, az UX 300e modellt, amit először néhány kiválasztott európai országban forgalmaznak. 1990-ben, alig néhány hónappal a márka amerikai debütálását követően a Lexus piacra lépett Európában is, méghozzá egyetlen modellel, az LS 400-assal, amiből 1158 darabot sikerült eladni. Ezt akár szerény nyitásnak is nevezhetnénk, ám mégiscsak ezzel vette kezdetét a prémium autók piacának átformálódása, hiszen az LS újraírta mindazt, amit a vásárlók a teljesítményről, a hatékonyságról és a modern felszereltségről gondoltak. Ezzel egy időben a Lexus újfajta szemléletet is meghonosított az ügyfelekkel és az autókkal való törődésben – és ez azóta is elérendő szintet jelent a nemzetközi autóipar számára. A hagyományos japán vendégszeretet, az ‘omotenashi’ jegyében (amelynek lényege, hogy a vásárlót úgy fogadjuk, mintha saját otthonunkban látnánk vendégül) a Lexus a márka alapelvei közé emelte a kifogástalan kiszolgálást.
A Lexus már a kezdetektől fogva a saját útját követte, nem pedig a piac bevett normáit másolta – amire az egyik legjobb példa, hogy mindmáig vezető szerepet játszik az öntöltő hibrid elektromos hajtások fejlesztésében. 2005-ben lépett reflektorfénybe a világ első hibrid luxusautója, az RX 400h SUV, és a márka azóta jelentősen továbbfejlesztette a technológiát, még magasabb szintre emelve a hibrid hajtások teljesítményét, üzemanyag- és károsanyag-kibocsátását, valamint a vezetés élményét. Az Európában eladott egymillió Lexus nem kevesebb, mint 45 százaléka hibrid volt. A hibrid hajtás ma már a Lexus teljes modellpalettáján szerepel, és az ilyen autók értékesítése folyamatosan növekszik: jelenleg a hibridek teszik ki a nyugat-európai piacokon értékesített Lexusok 96 százalékát.
A Lexus mindig gondosan figyelemmel követte az ügyfelek változó igényeit és preferenciáit, a mindenkori piaci trendekkel összhangban fejlesztve ki új modelljeit. Ennek nyomán a márka az SUV crossover modellekre helyezte a hangsúlyt, amelyekből a Lexus már 550 ezer darabot értékesített Európában. A kínálatban ma is szerepel a luxus SUV-piacot eredetileg megteremtő RX, illetve a hétüléses RX L, a közepes méretű NX és a 2019-ben bemutatott kompakt UX városi crossover, amely nagyon hamar a márka legnépszerűbb európai modellje lett. Oroszországban és más keleti piacokon a Lexus a nagyméretű LX és az erőteljes GX modelleket is forgalmazza. Napjainkban ezek az autók teszik ki a Lexus teljes európai értékesítésének több mint 80 százalékát. A tervezők mindeközben a vezetés örömére is nagy hangsúlyt fektettek, amit jól példáz a Lexus “F” jelölésű, nagy teljesítményű modellcsaládja, köztük az ultra-exkluzív LFA V10 szupersportkocsi és az RC F kupé, ami jelenleg is versenyez a nemzetközi GT-futamokon. E különleges gépek szellemiségét a sportos stílusú és tervezésű F SPORT változatok képviselik a Lexus kínálatában. Az autóipar korlátait átlépve a Lexus időközben luxusmárkává fejlődött, amely híres a kézműves minőségű munkáról, a feltörekvő dizájnerek támogatásáról a nemzetközi Lexus Design Award révén, illetve arról, hogy lenyűgöző élményekkel gazdagítja vásárlói életét.
A Lexus összesített értékesítési eredménye Európában:
Modell Bemutatás éve Eladott darabszám 2020. szeptember 30-ig
LS 1990 39.059
GS 1993 74.998
IS 1999 202.210
RX 2000 289.284
SC 2001 6.202
LX 2002 58.234
GX 2010 14.862
ES 2010 26.949
CT 2011 97.637
LFA 2011 38
NX 2014 155.366
RC 2015 7.083
LC 2017 1.816
UX 2019 32.972
ÖSSZESEN 1.006.710
A Lexus Európa piacai magában foglalják Nyugat-Európát (EU-tagállamok, Egyesült Királyság, Norvégia, Izland és Svájc), illetve a következő keleti piacokat: Oroszország, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Törökország és Izrael.