Főoldal Bemutatók Opel Elkészült a 8 milliomodik Opel motor Szentgotthárdon

Elkészült a 8 milliomodik Opel motor Szentgotthárdon

Jeles eseményre invitált minket az Opel magyarországi képviselete. A történések közeppontjában a szentgotthárdi komplexum 8 milliomodik motorjának elkészülte volt, annak rendje és módja szerint a hozzárendelt ceremóniával.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_019

A kétnapos sajtóprogram még előző nap kezdődött egy helyszínre, azaz Szentgotthárdra autózással, stílszerűen csak és kizárólag szentgotthárdi motorokkal szerelt modellekkel. A felhozatalban helyet kaptak az 1 literes és az 1.6 literes benzinessel, valamint az 1.6 literes dízellel szerelt modellek – mi az 1 literes, 3 hengeressel szerelt Corsa-t választottuk. Alapvetően azért, mert korábbi tesztünkben az 1.4-es turbótöltött benzinmotorral felszerelt Corsa-t már tesztre fogtuk – kíváncsiak voltunk a különbségre, például autópályán – valamint a soron következő tesztalanyunk, az ADAM Rocks szintén hasonló hengerűrtartalommal, azonban nagyobb teljesítménnyel érkezett szerkesztőségünkhöz.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_021

Miután meghúztuk a párhuzamokat, összehasonlítottunk és levontuk a konzekvenciákat, jött a konklúzió. Röviden összegezve: az 1 literes benzinessel felvértezett Corsa a downsizing ellenére kiválóan vette a közel 300 kilométeres út minden egyes akadályát, beleértve a fix 130 kilométer/órás autópályatempót, valamint a tekintélyes emelkedőkkel tarkított úthálózatot Keszthely után. Mindezt úgy, hogy a nem igazán takarékosságra kihegyezett, vegyes városi-autópályázós-országutas vezetési stílust írd és mondd 6.2 literes átlaggal hálálta meg, 100 kilométerre lebontva. Impresszív, nem igaz?

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_danos_andras

Miután megérkeztünk Szentgotthárdra, máris megkezdődött a féléves értékelő, melyet Koncz Gábor, az Opel Southeast ügyvezetője vezényelt le – az ide vonatkozó részletek a cikk végén olvashatók.

Másnap délelőtt ellátogattunk a motorgyárba. Tavaly hasonlóképp tettünk, igaz, akkor jóval rövidebb, szimplább túra várta csapatunkat, most bőséges betekintést kaptunk a megmunkáló, valamint az összeszerelő üzem munkálataiba, annak részleteibe.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_004

Miután lezajlott a gyárlátogatás, következett a nap fénypontja, azaz a nyolcmilliomodik szentgotthárdi Opel erőforrás legyártásának ünnepélyes celebrálása.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_005

A színpad mellé épített nagyméretű Opel dekorációs fal megnyílt és mögötte láthatóvá vált a feldíszített jubileumi szentgotthárdi motor. Így ünnepelték a gyáriak a nyolcmilliomodik magyar motor megszületését, amelyre eljött az Opel központjából Peter Küspert a cég alelnöke és igazgató tanács tagja is. A nyolcmilliomodik nemcsak a jubileum miatt volt érdekes, hanem azért is, mert ez a motor a Flex gyár legújabb terméke, az új Astrába kerülő 1.4 literes közvetlen befecskendezéses 150 lóerős benzines turbó.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_017

“A magyarországi Flex üzem – mint a világ egyik legfejlettebb motorgyára – kulcspozíciót tölt be az Opel európai gyártórendszerében” – mondta az ünnepségen Peter Küspert, az Opel alelnöke. „Az Opel újdonságok sorával jelentkezik ezekben az években, 2018-ig 27 új modell és 17 új motor kerül a piacra és a motorújdonságok többsége Szentgotthárdon készül majd.”

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_011

Küspert beszélt arról is, hogy ez a termékoffenzíva fontos eleme az Opel azon stratégiájának, amely a német márkát ismét az autóipar élvonalába kívánja emelni. „Az Opel hosszabb távú terveiben az szerepel, hogy az európai személyautó piacon a jelenlegi harmadik helyről a márka előre lépjen a másodikra. Ehhez 2022-ig 8 százalékos európai piaci részesedést szeretne elérni, Németországban pedig tízet és mindezt úgy, hogy a cég jövedelmezősége is jelentősen javul.”

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_010

Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd igazgatója fontos mérföldkőnek nevezte a nyolcmilliomodik magyar motort és emlékeztetett rá, hogy ma Szentgotthárdon párhuzamosan termel az 1992 óta működő úgynevezett Family 1-es motorgyár és az új 700 millió eurós beruházással létrehozott Flex üzem. Ez utóbbiban a kis benzinesek gyártása ugyanazokon a sorokon történik, amelyeken a többi motortípus – az 1.6-os benzines és 1.6 dízel – is készül. Ezek az erőforrások mind az Opel legújabb motorgenerációjához tartoznak, jellemző rájuk a nagy teljesítmény és kis fogyasztás, a halk futás és az Euro 6-os környezetvédelmi megfelelőség.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_007

Solt Tamás gyárigazgató fontos adatokat is sorolt: „Szentgotthárdon a tavalyi évben két gyáregységünkben összesen 380 ezer motort állítottunk elő. Az idén – a Flex motorgyár lendületes felfutásának eredményeként – mintegy 580 ezer motor fogja elhagyni gyártó- és szerelősorainkat. A magyar motorokra egyre nagyobb az igény és rövidesen további húsz új motorvariáns gyártását tudjuk megkezdeni. A darabszám növelésével párhuzamosan nő a létszámunk is. Jelenleg már ezerötszázan dolgoznak nálunk és további több száz új munkatársat keresünk, akikre a gyártás tervezett további növekedése miatt lesz szükség.”

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_006

A szentgotthárdi Opel gyár 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat. Az Opel volt az első autóipari cég, amely – egy évvel az első demokratikus választások után – befektetőként megjelent Magyarországon és legutóbbi beruházásaival, az új motorgyár felépítésével tovább erősítette stratégiai pozícióit a magyar gazdaságban.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_013

Az Opel magyarországi meghatározó szerepét az értékesítési eredmények is igazolják. Az elmúlt 24 évben az Opel eladásaival mindig ott volt a képzeletbeli dobogón, ennek is köszönhető, hogy ma Magyarországon Opelből fut a legtöbb az utakon (több mint 460 ezer). A márka nemcsak első volt a személyautó piacon az elmúlt négy évben, de az idei első félévben is őrzi ezt a pozíciót és arra készül, hogy 2015-ben is a legnépszerűbb személyautó márka maradjon.