Három hónap állt a Mazda első elektromos autója, az MX-30 rendelkezésére, hogy meggyőzze a magyar piac elektromos autó-vásárlóit. Úgy tűnik, jól kezdett, hiszen szeptembertől decemberig a Mazda Motor Hungary 153 darab értékesítésének örülhetett, mellyel 8. helyre került az EV-piac eladási versenyében.
„Első elektromos kompakt SUV-unk nem véletlenül nyerte el az ügyfelek tetszését, sikere több tényező kombinációjának eredménye” – mondta Együd Tibor, a Mazda Motor Hungary ügyvezetője.
„Megkülönböztető dizájnja, magas szintű felszereltsége és vonzó ára olyan ötvözetet alkot, mely sok érdeklődőt arra késztet, hogy belépjen az elektromos autózás világába. Az autó elsősorban Mazda, melyet élmény vezetni, még elektromos hajtáslánccal is. Belső tere prémium kényelmet ad, és erősíti az érzést – csakúgy, mint benzines modelljeinknél – hogy autó és vezetője egy. Mi ezt hívjuk Jinba Ittainak.”
Az MX-30 10 felszereltségi szintjéből 5 befért a tavaly igényelhető 11 millió forint vételár alatti állami ártámogatásba. A belépő modell ára 10.390.900 Ft-tól kezdődik, melyben az alapfelszereltség része a színes head-up kijelző, a LED-fényszórók, az aktív sebességtartó automatika, az i-Activsense biztonsági rendszerek, illetve az okostelefon-tükrözés. Az év végi, illetve évkezdő ajánlatok között még 1.300.000 Ft-os kedvezménnyel is elérhető néhány modell, a készletet a https://www.mazda.hu/mx30-2020-evvegiakcio/ oldalon lehet böngészni.
A Mazda Magyarországon 2020-at a szabadidőautóknak szentelte – hiszen ez a szegmens teszi ki a piac majd 38%-át. A legnépszerűbb Mazda SUV a kompakt CX-30 volt (339db), azt szorosan követte a családi méretű CX-5 (310db), s a CX-3 zárja a sort, mely 6 hónap gyártási szünet után frissített motorokkal és belső térrel jelent meg újra még az MX-30 szeptemberi érkezése előtt.
„A vásárlók érdeklődése egyre növekszik a szabadidő-autók iránt, és nekünk mindig van egy olyan ajánlatunk, mely válasz ügyfeleink igényeire. Persze a hagyományos karosszéria-piacot sem engedjük el, hiszen a Mazda3 hasonlóan jó eredményeket ér el, mint a CX-30, illetve még a Mazda6 is elérhető a választékunkban” – teszi hozzá Együd Tibor.
A Mazda a 2020-as évet 1528 darabos regisztrációval zárta, 2021-es eladási terve 2000 db a magyar piacon. „Az elmúlt 12 hónap volt az autóipar egyik legnehezebb időszaka, de mindent megtettünk annak érdekében, hogy gyorsan reagáljunk a vírus okozta kihívásokra. Remélem a legrosszabb már mögöttünk van – mi optimizmussal kezdjük 2021-et, mivel a jövő olyan új modelleket hoz, melyek újabb piaci szegmensekbe hozzák el a Mazda elismert értékeit az autózásban.” – foglalta össze Együd Tibor.