Site icon AutóAddikt

Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában

Nagy nap volt 2019. június 30-a a Hondának, hiszen a – Honda RA619H erőforrást használó – Aston Martin Red Bull Racing csapatának versenyzője, Max Verstappen nyerte az Osztrák Nagydíjat. Ezt volt a Honda 73. győzelme Formula-1-ben, és az első a hibrid érában, legutóbb 2006-ban a Magyar GP-n állhatott hondás a dobogó legmagasabb fokára.

Max a második helyről indult, de nem sikerült jól a startja, így visszaesett a hetedik helyre. Innen aztán körről körre küzdötte fel magát a verseny első felében, aztán a 31. körben, miután kemény abroncsokra váltott a negyedik helyre, Lewis Hamilton elé tért vissza. Ezt követően még nagyobb tempóra kapcsolt, idővel legyűrte Sebastian Vettelt és Valtteri Bottast is, majd az élen autózó Charles Leclerc jött a sorban,akit kőkemény csatában előzött meg három körrel a verseny leintése előtt, ezzel megszerezve a Red Bull első győzelmét is.

Takahiro Hachigo, a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója így fogalmazott: „Hatalmas öröm számunkra, hogy újra nyerhettünk az F1-ben, már csak azért is, mert nem volt éppen könnyű feladat eljutni idáig a 2015-ös visszatérés óta. Először is szeretnék köszönetet mondani Maxnek és az Aston Martin Red Bull Racing csapatának, s természetesen a Scuderia Toro Rossónak is hálával tartozunk, ahogy minden pilótának, beszállítónak és támogatónak is, aki mellettünk állt. És köszönet a rajongóknak: „Szeretnék köszönet mondani minden rajongónknak is. Támogatásukkal sikerült versenyben maradnunk, s tovább menetelni a végső cél felé, nevezetesen, hogy megnyerjük a világbajnokságot. Ezzel a futamgyőzelemmel újabb lépést tettünk előre,és ismét bebizonyosodott, hogy a rajongótábor a csapatunk szerves része. Folytatnunk kell a munkát, hogy elérjük céljainkat: „Az F1-es szereplés cégalapítónk, Soichiro Honda álma volt, így aztán a motorsportok iránti szenvedély mélyen kódolt vállalatunk DNS-ében. Az elmúlt öt év a versenypályákon és a gyárban is roppant nehéz volt néha, de kétséget kizáróan megérte küzdeni. A szavam is elakad, mikor arra gondolok, hogy a Honda munkatársai mennyi energiát fektettek ebbe a projektbe – mindig hittek magukban és soha nem adták fel a reményt, hogy egyszer ismét hondás pilóta nyakába kerülhet az aranyérem. Azt hiszem, ez tökéletesen példázza, hogy mire is utal az „Álmok ereje” szlogen…”

Toyoharu Tanabe, a Honda Racing F1 műszaki igazgatója így vélekedett: „Hála a Honda F1 Japánban és Angliában dolgozó, fáradhatatlan munkatársainak, sikerült igazán ütőképes hajtásláncot összehoznunk, és először nyerhettünk a hibrid érában, no meg a 2006-os Magyar GP óta. Külön köszönöm a kollégák családjainak a támogatást, nélkülük nem juthattunk volna el idáig. Emellett természetesen szeretnék köszönetet mondani Maxnek a nagyszerű autózásért, és az Aston Martin Red Bull Racing csapatának a fantasztikus autóért. Nem szabad elfelejtenünk a Scuderia Toro Rosso erőfeszítéseit sem, hiszen tavaly ők segítettek nekünk visszatérni a helyes ösvényre. A Honda mindezt nem egyedül érte el, a sikerben beszállítóinknak és a többi együttműködő partnernek is nagy szerepe volt, miként köszönettel tartozom a rajongóknak is szerte a világon, hogy kitartottak mellettünk. 2015-ben tértünk vissza az F1-be, de a mai nap olyan, mint egy újrakezdés. Most csak rövid ünneplésre jut idő, mihamarabb vissza kell térnünk a munkához, hogy még közelebb kerüljünk teljesítményben a leggyorsabb csapatokhoz.”

Max Verstappen, a győztes ezt nyilatkozta: „Hihetetlen verseny volt, és rendkívül boldog vagyok, hogy sikerült megszereznem csapatunk második GP-győzelmét hazai pályán. Hagy kezdjem azzal, hogy a Honda adott erőt ahhoz, hogy ma nyerjünk. Szörnyű volt, mikor a startnál véletlenül megnyomtam a lefulladásgátlót, és visszaestem a hetedik helyre, ezt követően azonban remek tempót tudtam autózni, nyugodt maradtam, de kőkeményen nyomtam neki. A második boxkiállás döntő jelentőségű volt, hiszen az autó valósággal életre kelt utána. Miután megelőztem Valtterit, éreztem, hogy elég gyorsak vagyunk a győzelemhez, de, ugye, soha nem lehet tudni… Így aztán veszettül nyomtam neki, és nem adtam fel egy pillanatra sem a reményt, hogy nyerhetek. Elmentem Charles mellett pár körrel a vége előtt, így most elképesztően boldog vagyok. Nagyon közel voltunk egymáshoz, de aki nem képes ilyen közeli mozdulatokra, jobb, ha otthon marad. Hatalmas köszönet mindenkinek az Aston Martin Red Bull Racing csapatában, egész hétvégén remekül dolgoztunk, és az újításaink, úgy látszik,beváltak. Köszönöm mindenkinek a Hondánál is! Nem volt könnyű az elmúlt pár évük, de a mai hihetetlen győzelem bebizonyította, hogy megérte harcolniuk.”

Exit mobile version