Toldozott vákuumcső pattant szét 1996-os Mercedes W140 projektautónkon. Korábbi szelepfedéltömítés-cserénknél történt a nüansz, így a két már meglévő foltozás mellé kapott egy harmadikat is.
Ez így nyilván nem végleges megoldás, hiszen bárhol fals levegőt kaphat a rendszer. Ezért kiiktattuk a régi csövet, és beszereltünk egy újat.
Ez a cső méterre szerezhető be, meg is tettük, viszont több hajlítás fut rajta át. Ahhoz, hogy megkapja a megfelelő íveket, hajszárítót használtunk, bőven elég, nem kell hőlégfúvó. Persze ügyelni kell arra erősen, hogy ne melegítsük túl az adott pontokat, mert elpattanhat, vagy elolvadhat instant.
A cső egyik vége a levegőszűrő alatti kartergáz-elosztóba csatlakozik, a másik pedig a kipufogószelep-vezérlés moduljába. Utóbbi a motortér vezetőoldali részén, a műanyag burkolat alatt található.
Miután nagyjából fazonra igazítottuk az újdonsült vákuumcsövet, jöhetett is a beszerelés. A két üzemanyagcső közt vezettük el, ahogy gyárilag is elő van írva, majd a gumialjzatokba csatlakoztattuk mindkét oldalon.
A teljesítmény érezhetően növekedett ezután – tehát nagy valószínűséggel volt fals levegő-szívás is a foltozott csövön; továbbá a kipufogógáz-kibocsájtás érezhetően lágyabb lett (kellemetlen illatok tekintetében).
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Mercedes Alkatrészek Újpest, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives)
Fotó: Autóaddikt