Korábbi cikkeinben már említettük, hogy folyamatos felújítást kapó 1997-es évjáratú W140-es Mercedes S420 eredeti gyári, 15 lyukú 1404011002-es számú felnigarnitúrát kap.
A Mercedes-Benz W140 & SL R129 Hungary Facebook csoportban végül sikerült egy kissé leharcolt garnitúrát találnunk, ezt be is szereztük. Alapvetően esztétikai problémák voltak a felnikkel, de sem repedés, sem hegesztés, sem durvább padkanyom nem volt rajtuk.
Első útunk a beszerzés után Hamza Csaba műhelyébe, a Classic Vehicle Hungary-hoz vezetett, hiszen mindennemű karosszériamunkát, esztétikai és egyéb restaurálást ők végeznek a bálnán folyamatosan.
Nehéz volt a nyári időszak közepén profi homokszórással foglalkozó embert találni, de végül Csabáék megoldották ezt a kérdést is. A felnik az Iron Blasting Kft-hez kerültek, ők szintén remek munkát végeztek. A cég honlapja: homokfujas.eu
A homokszórás megtörtént, már akkor kellemesen nézett ki a fél-végeredmény, azonban szükség volt nyilvánvalóan egy teljes csiszolásra, fényezésre, majd lakkozásra is.
Ezt a folyamatot viszont már ténylegesen Csabáék végezték, ugyanazzal a fényezőműhellyel, akik korábban az S420 jobb első sárvédőelemén intézték a rozsdafoltok korrekcióját, valamint a motortértető hűtőmaszk-kereténél is közreműködtek.
Miután a csiszolás, illetve maga az előkészítés megtörtént, jöhetett a várva-várt fényezés, illetve a lakkozás.
Fontos kitétel volt nyilván, hogy a gyárival egyező színárnyalat szülessen – mintaként az autó eredeti, még korai, 90-es évek végi Continental ballonos abronccsal szerelt pótkerekét használtuk.
Remek lett a végeremény, mind a fényezés, mind pedig a lakkozás tekintetében. Pár nappal ezelőtt a MerciBolt révén hozzájutottunk a szintén gyári porvédő felnikupakokhoz is (ez nem volt a felnikhez), ezek is a helyükre kerültek. Az árnyalatok itt is megegyeztek, a kupakok remekbeszabottan épültek bele környezetükbe.
Sarkalatos kérdés volt még a kerékcsavarok mérete. A 16-os gyári 15 lyukú felnik ET51-esek, a korábban fenn lévő 17-esek valamivel vastagabbak voltak – okozott is fejfájást, vajon rendben lesznek-e a csavarhosszok.
Mielőtt felkerültek volna a gyári felnik, Csabával tettünk egy próbát: a pótkerékbe illesztettünk egy kerékcsavart. Szerencsénk volt: tökéletesen passzolt.
Így hát rendben felkerült mind a négy eredeti, gyári 16-os 1404011002 OEM számú felni a W140-re, a Hankook által biztosított Ventus Prime 3 abroncsokkal.
Így már ténylegesen kezd visszaállni a gyári katalógusfotók szerinti állapot, jelenleg úgy 90-92 százaléknál járunk a külsőt illetően. Még hátravan a gyári, alvázszám- és évjárat alapján passzoló/kompatibilis hátsó lámpaburaszett beszerzése és felrakása. Bízunk benne, hogy erre is hamarosan sor kerülhet – a probléma az, hogy a gyári eredeti horroráron kapható, bontott meg nagyon ritkán akad, ami szép és megfelelő állapotú.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer