A Captur sikere megerősítette a Renault tevékenységét abban, hogy folytassa a crossoverek területén indított offenzíváját. Ennek következő lépése a Kadjar megjelenése. Ez az első, Renault crossover a C szegmensben.
Ezen a dinamikusan növekvő és egyre népszerűbb piacon a Kadjar a Renault törekvései szerint első körben az európai piacon, számos afrikai országban és a földközi-tengeri országokban, majd ezek után Kínában arat majd remélhetőleg megérdemelt sikert.
A Captur nagyobbik testvére a mindennapok egyhangúságába tör majd be, és a crossoverek piacát fogja innovatív és vonzó módon felfrissíteni. A Renault Kadjar atlétikus, mégis harmonikus vonalvezetésével tűnik majd ki kategóriatársai
közül.
A Kadjar belső kialakítása sportos, kifinomult, köszönhetően a felhasznált anyagok magas
minőségének, és a különlegesen igényes kidolgozásnak. A 4×4 és 4×2 változatban is elérhető Renault Kadjar kalandra csábít, de a városi közlekedésben is otthonosan mozog, köszönhetően kompakt méreteinek (hossza: 4,45 méter, szélessége: 1,84
méter).
A kiváló minőségű utasteret megannyi modern felszerelés teszi teljessé, ilyen például az R-Link 2, de olyan berendezéseknek sincs híján, amelyek a biztonságos és nyugodt célba érést segítik. A Renault Kadjar ezeken túl a Renault-tól megszokott, kiemelten hatékony motorválasztékkal lép piacra. Ezek az erőforrások a szegmens legjobbjai között vannak mind fogyasztás, mind pedig a CO2 kibocsátás terén.
A Renault Kadjar elsőként 2015. március 5-én, a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon lép a
nagyközönség elé. A kereskedelmi forgalmazás várhatóan 2015. nyár elején kezdődik majd el.
Kikapcsolódás teljes biztonságban
A sikeres Captur után a Renault új lendületet ad a termékpalettájának. A Renault Kadjar új látásmódot hoz a crossoverek folyamatosan fejlődő és népszerű szegmensébe.
A Renault kiterjeszti crossover választékát
A Kadjar egy jelentős állomás azon az úton, amelyet járva a Renault csoport folyamatosan újítja meg termékválasztékát, hogy új piacokat és új ügyfélkört hódítson meg.
A Renault-választék átlagos életkora így a 2012-es 4,8 évről mára 4,2 évre csökkent és 2015 végére 3,7 év lesz. 2014-ben minden 5 eladott autóból 1 crossover volt, így a szegmens részesedése Európában 23%, Kínában pedig 26% lett. A konszern növekedése szempontjából tehát kulcsfontosságú, hogy ezt a szegmenst használja ugródeszkának az
új piacokra való betöréshez.
A Renault Koleos után a Captur volt a második modell, amely a Renault crossover-választékában megjelent. A praktikus és innovatív autó a B-szegmens élére ugrott, 178 000 forgalomba helyezett darabbal. A Renault tovább folytatja a crossoverek területén indított offenzíváját, amelynek következő lépése a Koleos és a Captur közé pozícionált – C szegmensbéli – Kadjar megjelenése.
A Captur nagyobbik testvére a mindennapok egyhangúságába szeretne betörni, és a crossoverek piacát innovatív és vonzó módon felfrissíteni. A Renault Kadjar atlétikus, mégis harmonikus vonalvezetésével és környezettudatos kialakításával tűnik majd ki.
Renault Kadjar, nemzetközi sikerre ítélve
A 128 országban jelen levő Renault-csoport 2014-ben 2 712 432 autót értékesített. A nemzetközi üzleti stratégiának köszönhetően a fenti darabszám 46%-át Európán kívül realizálja a csoport – ez az érték 2010-ben 37% volt.
A termékválaszték a Renault-csoport imázsának hordozója, és az értékesítés növekedésének sarokköve. A Kadjar a termékválaszték növelésével segít abban, hogy a csoport üzletileg és földrajzilag is tovább terjeszkedhessen.
Kadjar – ambíciók Európában és a Földközi-tenger térségében
A Renault 2014-es európai 3. helyének köszönhetően (a személy- és kishaszonjármű értékesítésben) jelentős piaci szereplő. A Kadjart 2015 nyarától kezdi forgalmazni a Renault, először Európában és a Földközi-tengeri térségben, valamint Afrikában. A modell Spanyolországban a palenciai üzemben készül, amely jelenleg kapacitásának 83%-át exportra termeli, 5 kontinens több mint 50 országába.
A kínai piacra a Kadjar segítségével kíván betörni a Renault
A Kadjar az első olyan Renault modell, amit Kínában is gyárt majd a csoport, és mint ilyen, szimbolikus jelentőséggel bír: a konszern kínai nagykövete lesz.
1999-ben Kínában 600 000 autó kelt el, ez a szám 2014-re több mint 20 millió lett, így jelenleg ez az ország számít a világ első számú piacának. 2013. decemberében a Renault Csoport vegyesvállalatot alapított a Dongfenggel, és megkezdte Wuhanban egy 150 000 autó éves kapacitású üzem létrehozását. Tekintve, hogy a világban eladott minden 5 autóból egy crossover, így a kategória sikere tagadhatatlan. Az elvárások azonban márkától függetlenül mindig ugyanazok: a dizájn, az ár és végül az imázs számít a kiválasztáskor.
A Kadjar tervezésekor a Renault különösen figyelt arra, hogy a szegmens vásárlóinak ezen elvárásait figyelembe vegye. Dinamikus, sportos és harmonikus vonalvezetésével, ez a modell igazán figyelemfelkeltő és vonzó választás!
2013. december 6-án a Renault és a Dongfeng közös megállapodást írtak alá, amelynek eredményeképp létrejött a Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC), és wuhani egy közös üzem felépítéséről született döntés. A munkálatok 2014. januárjában kezdődtek, az indulás céldátuma 2016. Egy évvel a szerződés aláírása után, már
1000 munkatársa van a DRAC-nak. A Renault középtávú célja a 3,5%-os piacrész elérése, ami Kínában évi 750 000 darabos eladást jelent majd.
Az Alliance közös platformjára épült, a Renault génjeit magában hordozó modell
Az 1999 óta stratégiai partnerként együttműködő Renault és Nissan mára már az Alliance a világ 4. autógyártója lett. A Renault és a Nissan 2014-ben négy stratégiai területen egyesítették erőiket: a beszerzés, az emberi erőforrások
kezelése, a gyártás-logisztika, valamint a tervezés került közös menedzsment alá, így növelvén a hatékonyságot. A tervezés fő feladata a jövőben továbbra is a közös platformok létrehozása.
A Renault Kadjar az Alliance egy közös platformjára épült, így a már fent említett változások nyertese lett. Az Alliance berkein belül a modulárisan felhasználható architektúrák fejlesztése a folyamatos haladás egyik hajtóereje.
A CMF (Common Module Family – Közösített Modulcsalád) segítségével autók széles választéka tervezhető és gyártható úgy, hogy az alkotóelemek jó része közös.
Ez a megközelítés teszi azt lehetővé, hogy a költségek jelentősen csökkenjenek, hiszen a modellválaszték szélesedik, a felhasznált elemek és alkatrészek száma viszont állandó marad. Az így megtakarított költségeket az Alliance visszaforgatja a fejlesztésekbe, így minél vonzóbb és a vásárlóközönség elvárásainak még inkább megfelelő modellekkel jelentkezhessen.
A CMF projekt három szegmensben érezteti hatását: a CMF-A a kisautókat, CMF-B az alsó-középkategóriát, a CMF-C/D pedig a nagyobb modelleket érinti. A Renault Kadjar a CMF-C/D projektágon született, és az Alliance 4 évnyi fejlesztési munkája van benne. A
gyártás is a Renault és a Nissan között oszlik meg, a Renault gyártja pl. a hátsó felfüggesztést és az erőátvitelt.
A Renault és a Nissan választékában összesen már 3 crossoverben bizonyított a CMF-C/D.
A Renault és a Nissan által kihasznált szinergia rengeteg – a vásárlók által nem látható – alkotóelemet is érint, ilyenek például a motorblokk, a navigációs rendszer architektúrája… Emellett természetesen az autók szigorúan megőrizték a speciális márkajellemzőiket is.
A Renault a Kadjart a C szegmensbe pozícionálta. A crossover formája egyben robusztus és elegáns. A lángvörös fényezés veszélyesen csábítóvá teszi a bevezetés első pillanatától kezdve a Kadjart.
Atlétikus és harmonikus külsővel
A Renault Kadjar három halmaz közös metszetében helyezkedik el: ez a C-kategóriás crossover egyesíti magában az SUV-k, az ötajtós berline és a kombi karosszériák főbb elemeit. A Kadjar a génjeiben hordozza a Captur koncepció alapgondolatát és egy cseppnyit a DeZir szellemiségéből. A Captur a Felfedezés szirom a Renault dizájnstratégiájában, vagyis a dinamizmus, a robusztus tartósság és a kaland érzése,
míg a DeZir a „Szerelem” szirma. Ez utóbbi jeleníti meg az érzéseket, és egyfajta érzékiséget. A Kadjar bemutató színe a Renault már jól ismert Lángvörös fényezés lesz, ami a szenvedélyt testesíti meg a csoport modelljein.
A Captur nagytestvére új, friss hangulatot hoz a crossoverek világába, hiszen szakít az eddigi dizájn-trendekkel.
A Renault Kadjar személyisége igazán csábítóra sikeredett. Kompakt méreteinél fogva (hossz. 4,45 méter, szélesség: 1,84 méter, magasság: 1,60 méter) első pillantásra
hangsúlyos a belőle áradó dinamizmus. Az orr-rész barátságos erőt sugall. A lámpatestekben folytatódó króm betét még erőteljesebben mutatja az autó
szélességét, és így húzva alá a Kadjar lendületes egyéniségét. Harmonikus és atlétikus vonalvezetése az oldalakon is folytatódik, izmos váll-részt képezve. A rajzolat szinte érzéki, és az ajtók valamint a védőelemek kidolgozása teszi fel a képre a koronát.
A lökhárító szinte észrevétlenül, de határozottan, minőségi érzést keltve olvad bele a Renault Kadjar hátsó részébe.
A Renault nemzetközi ambícióival összhangban a dizájnért felelős igazgatóság olyan nemzetközi csapatot hívott életre, amelynek feladata a tervezésekor az volt, hogy globális gondolatok mentén alakítsák ki a Kadjar formavilágát.
Az LCI (Laboratoire Coopératif d’Innovation) és a de RDCE (Renault Design Central Europe) ötletei adták meg a végső lökést a Kadjar tervezéséhez.
A javaslatok összegzése és elbírálása után a Technocentre-ban található dizájn-csapat vette át az autóval kapcsolatos további munkálatok fölött az ellenőrzést.
Minden, amit egy igazán csábító crossovernek tudnia kell
hasmagasság 190 mm, és már első ránézésre hívogat, hogy az ember letérjen a járt útról és a Kadjar tartósságát próbára tegye. Az első légbeömlő kivételesen hangsúlyos, és az első valamint a hátsó alvázvédő-lemezekkel együtt a mindennapi kalandozásokra kiválóan alkalmas SUV képét mutatja az autó.
A nagyméretű (690 mm-es) kerekek, amelyek akár 19”-os felnin is futhatnak, sportosan és dögösen mutatnak a Renault Kadjaron. Az alsó ajtóvédő elemek, és a fekete színű, kiszélesített kerékívek is a már fent említett sportos és robusztus hatást hangsúlyozzák. A Kadjar stabil és dinamikus kiállását koronázza meg az eloxált alumínium tetőrúd-pár.
A Kadjar a kategóriájából is kitűnik, mert szegmensre olyannyira jellemző a robusztus, teherbíró felépítést szokatlanul elegáns megoldásokkal ötvözi.
A Renault Kadjar is megkapta a Renault közép- és felsőkategóriás választékára újabban olyannyira jellemző és egyedi arculatot kialakító fény-jegyeket. Elöl a LED nappali menetfény C alakot formáz, így az autó könnyen felismerhető. Ez a fénnyel írt névjegy erős technológiai üzenetet hordoz.
A lámpatestben is folytatódó krómcsík minőségi és elegáns. A Captur koncepcióautót idézi a hátsó részbe integrált lámpatestek vonalvezetése is. A fények játéka itt is nagyon
hatásosnak hat.
A Renault Kadjar minden verzióján a kilincs és a külső tükörházak a karosszéria színével megegyezőek, így koherens marad a dizájn. Az ablakok és LED fényszórók körüli krómkeretek, és az alsó karosszéria-védelem, szintén tartósság kinézetét mutatják ezen az izmos autón.
Kifinomultan sportos belső tér
A Renault Kadjar belső tere harmóniában van a külső értékeivel: elegáns, és sportos is egyben. A műszerfal könnyen áttekinthető, természetes módon veszi körül a sofőrt, a vezetés így igazi élvezet. A szélesség érzését a műszerfal rajzolata is fokozza.
A Renault Kadjar műszerfala tapintásra is kellemes, minőségi érzést nyújt a habosított anyagoknak köszönhetően. Az összeszerelés precízen és gondosan kivitelezett.
A sebességváltó szintén sportos, finom kidolgozású, szépen díszített, és csillogó betétekkel ellátott.
Az 1,4 m2-es, fix üvegtető világosságot és kiegyensúlyozottságot hoz a belső térbe. Az ülések, az ajtófogantyúk és a műszerfal-borítás dupla hímzése, tovább emelik a Renault Kadjar belső terének értékét. A Kadjar személyisége tetten érhető úgy a külső, mint a belső jegyekben: egyedi stílust, magas színvonalú kivitelezést és kényelmet kínál.
Stílusánál fogva a Renault Kadjar képes a crossover szegmens ügyfeleit kielégíteni. Sokoldalú, és akár egy család szükségleteinek is megfelel praktikus és moduláris jellegénél fogva.
A gazdagon felszerelt Renault Kadjar minden olyan modern és intuitív technológiát birtokol, amellyel nyugodtan és hatékonyan érhet célba.
4×4 vagy 4×2 hajtásképlettel tökéletes a városban és a természetben is
A Kadjar finoman egyesíti az SUV, a berline és a kombi karosszériaváltozatok formavilágát úgy, hogy ezek között a kohéziós erő a Renault dizájn. Egyedi és intuitív vezetési élményt kínál azoknak a sofőröknek, akik szeretnek kitűnni a
tömegből.
A Renault Kadjar az SUV-k világából a robusztusságot örökölte
Az összkerékhajtásnak köszönhetően nehéz útviszonyok között is jobban teljesít. Három állásban használható – Auto, LOCK és 2WD (kétkerék-hajtás), így mindig kiválasztható a szükséges üzemmód.
2 kerék-hajtásban az Extended Grip tapadássegítő rendszer nehezebb tapadási körülmények között dolgozik együtt a rendszerhez fejlesztett Mud and Snow abroncsokkal. Ezeknek az abroncsoknak a mintázata a hóban és sárban való
közlekedésre optimalizált.
A 190 mm-re emelt hasmagasság valamint a 18°-os és 25°-os terepszögek minden terepen kiváló manőverező képességet garantálnak. Az első- és hátsó alvázvédő elemek alulról nyújtanak megfelelő védelmet, a rozsdamentes acél csomagtér-küszöb pedig
a kosz és sár ellen véd.
A Renault Kadjar sokoldalúságát a kombik világából örökölte
A belső tér alakítgatása egyszerű és intuitív. A csomagtérben elhelyezett fogantyúknak köszönhetően az Easy Break rendszer a hátsó üléstámla 1/3 – 2/3 arányú automatikus kioldását és lehajtását teszi lehetővé. Ezt kiegészítendő, az első utasülés asztalkává hajtogatható, szintén egy fogantyú segítségével. Így a hosszú tárgyak könnyedén beférnek.
A csomagtartó padlója is kétféleképp állítható be. Az első egy fenti pozíció, így könnyű berakodni a terjedelmes csomagokat. A másik az alacsony helyzet, így a csomagtér teljes – 472 liternyi – térfogata kihasználható. A csomagtér ezek mellett 2 vagy 3 rekeszre osztható, ötletes és jól védett tároló helyeket kaphatunk ezzel.
A belső tér lenyűgöző méretű. Hátul a magasság 910 mm-es, a vállszélesség pedig 1 456 mm – ez a szegmens legjobb értékei között van. A Renault Kadjar utasterében 30 liternyi ötletes tárolóhely található.
A Renault Kadjar vezetési élvezete és a kényelem a berline kategóriától származik
A Renault Kadjart megszeretni egy pillanat műve. Az üléspozícó és a támlák dőlésszöge kényelmes utazást biztosít. A kiváló minőségű fotelek oldaltartása különleges veszik körül a bennülőket (ölelik át, fogják körül az utazót).
A Renault Kadjar fordulóköre 10,72 méter, így könnyen manőverezhető. A hands free parkolórendszertől a tolatókameráig a Renault Kadjar minden olyan technikát tartalmaz, amely a városi közlekedést hivatott megkönnyíteni.
Végül, de nem utolsósorban, a Renault Kadjar fogyasztása igencsak alacsony. A Stop & Start rendszer csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást is egyben, főképp városi körülmények között.
Minőségi felszereltség a személyre szabott és folyamatosan online vezetési élményért
A Renault Kadjar belső terét úgy alakította ki a Renault, hogy különös figyelmet szentelt a vezetőnek. A Renault Espace-ban már megismert Renault R-Link 2 rendszer helyet kapott a Kadjarban is. Az R-Link 2 hangfelismerő rendszerrel rendelkezik, amely megkönnyíti, és sokkal biztonságosabbá teszi a navigáció, a telefon, az alkalmazások, vagy akár a rádió menet közbeni használatát. A kezdőlap testre szabható, így minden fontos funkció azonnal és könnyedén elérhető.
Az, ingyenesen letölthető, vagy megvásárolható, turisztikai, információs, social média és egyéb alkalmazások sokasága segít az utazást kellemesebben, hasznosabban eltölteni.
A Renault Kadjarban egy modern, kapacitív, 7”-os színes TFT képernyő kapott helyet, amely nagyon világos, így az információk mindig könnyedén leolvashatók róla.
Kikapcsolódás teljes biztonságban
A Kadjar a Renault összes – a közlekedés biztonságával kapcsolatos – tapasztalatát magába sűríti, és a legfrissebb fejlesztéseket kapta meg a bennülők biztonsága érdekében.
A Renault Kadjar duplaoptikás Full-LED lámpákkal szerelt, a még intenzívebb és még precízebb fénycsóva s biztonságosabbá teszi az utat.
A lámpatestek két Pure Vision LED modult foglalnak magukba, ezek töltik be a tompított fény és a távolsági fényszóró szerepét. A fénycsóva nappali fénybe burkolja az utat, 20%-al fényesebb, mint egy halogénizzó. Az éjszakai vezetés még kellemesebb lesz.
A vezetéssegítő rendszerek összessége az R-Link 2 menüjéből vezérelhető. A Renault Kadjar gazdag felszereltsége között helyet kapott továbbá a vészfékrásegítő, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a közlekedési táblákat felismerő rendszer, a tolatókamera és a sebességtúllépést figyelő rendszer is.