A 2018-as Mazda6 a maximum, ötcsillagos besorolást érte el az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén. Ez az első Mazda modell, amely a 2018-as, szigorított teszteken öt csillagot kapott.
A Mazda6 sikerének kulcsát több tényező határozta meg. Növelték a SKYACTIV-karosszéria merevségét, és az ütközés erőelvezetését is fejlesztették, kibővítették az i-ACTIVSENSE vezetésasszisztens rendszerek tudását, hogy még jobban segítsenek beazonosítani a kockázatos helyzeteket, és mérsékeljék az esetleges sérüléseket egy balesetben, valamint javították a gyalogosvédelmi rendszereket is.
Az Euro NCAP négy tesztkategóriájából – Felnőtt utas, Gyermek utas, Gyalogosvédelem és Biztonsági-asszisztens rendszerek – háromban a 2018-as Mazda6 javított eredményén, vagy ugyanolyan jónak bizonyult 2013-as elődjéhez képest.
A 2018-as Mazda6 értékelése Felnőtt utas kategóriában 3%-ot javult, és kiemelkedő, 95%-os eredményt ért el, maximum pontszámmal a frontális, és az oldalról vízszintesen és függőlegesen érkező behatások esetében. A Gyermek utas védelem 14%-ot javult és 94%-os eredménnyel zárt, maximum pontszámot elérve a frontális- és oldalütések esetében. A Gyalogosvédelem 66%-os eredménye ugyanazt a szintet hozza, mint a kifutó modell, míg az új Mazda6 73%-ot ért el a Biztonsági-asszisztens rendszerek mérésében.
A 2018-as Mazda6 a meglévő i-ACTIVSENSE rendszerek mellé olyan tudást vonultat fel, mint pl a radaros sebességtartó automatika (MRCC), amely megállítja és visszagyorsítja az autót a kívánt sebességre, továbbfejlesztett LED-fényszórók, intelligens vészfék-rendszerek, auto-hold funkció, vagy a 360 fokos kamera. A Gyalogosvédelem teljesítményét aktív motorháztető dizájnnal növelték.
A Mazda6 ötcsillagos eredményéhez hozzájárul az élvezetes menetdinamika, a lineáris, visszajelzést adó, kiszámítható gyorsulási érzés, és a precíz fékadagolás, irányítás, kormányzás. Azzal, hogy az autót könnyebb biztonságosan vezetni, minimalizálhatók a váratlan helyzetek, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a vezetési élmény terén.