Az európai városokban eddig forgalomba helyezett több mint 550 elektromos taxijával a Nissan úttörő szerepet tölt be a közlekedés elektromos forradalmában. A taxisofőrök a legigényesebb, kiemelkedő futásteljesítményt elváró autóvásárlók közé tartoznak, így ez egyben a Nissan elektromos autóinak megbízhatóságát és sokoldalúságát is igazolja.
A Nissan csak az idei év során több mint 100 elektromos autót adott át európai taxitársaságoknak, amivel vezető pozíciót foglal el a 100%-ban elektromos taxik piacán. Az elektromos taxik piaca a várakozások szerint tovább bővül, ahogy Kelet-Európában is egyre népszerűbbé válnak ezek a járművek. A budapesti Green Lite Taxi Kft. Magyarország legnagyobb zéró-emissziós taxiparkjának felállítását célozta meg 65 darab Nissan LEAF beszerzésével. Az úttörő vállalkozás energiaigényeinek kiszolgálásához Lévay Örs, a cég ügyvezetője hét gyorstöltőállomás kialakításáról is gondoskodott a városban.
Lévay Örs, a Green Lite Taxi Kft. ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Nagy örömmel tölt el, hogy a magyarországi taxitársaságok közül elsőként mi működtethetünk ekkora volumenű 100%-ban elektromos autóflottát. Az autók 199 km-es hatótávolságának köszönhetően műszakonként csak egy feltöltéssel kellett számolnunk. Az üzemanyag- és karbantartási költségek terén elért hatalmas megtakarítások mellett a Nissan LEAF kitűnő menettulajdonságai és a szinte tökéletes csend az utasok számára is örömtelibbé teszi az utazást, sőt a sofőrök is arról számoltak be, hogy a megszokottnál kevésbé kimerítőek így a tízórás műszakok.”
Az Észtországban működő Elektritakso társaság egyik Nissan LEAF-je a beszámolók szerint már több mint 218 ezer kilométert futott eredeti akkumulátorcsomagjával, ami jól szemlélteti a Nissan elektromos modelljeinek minőségi színvonalát és megbízhatóságát. Észtországban jelenleg 80 elektromos taxi áll szolgálatban, és ez a szám folyamatosan növekszik, míg Litvániában a vilniusi Smart taxitársaság várhatóan még az év vége előtt átveheti a Nissantól teljesen elektromos flottájának első nyolc autóját.
Az új, 30 kWh-s Nissan LEAF további 26 százalékkal növelte az elérhető hatótávolságot, így még jobb választást jelent a taxicégek számára.
A Nissan elektromos autói – mint a Nissan LEAF és a személy- és kishaszonjármű változatban is kapható e-NV200 – egyre népszerűbbek az európai taxitársaságok körében. A Nissan e-taxi eladásainak toplistáját jelenleg Hollandia és az Egyesült Királyság vezetik.
A legtöbb e-taxival rendelkező országok ötös listája a forgalomba helyezési adatok alapján:
|
Ország |
Nissan LEAF |
Nissan e-NV200 |
Összes Nissan e-taxi |
1. |
Hollandia |
27 |
167 |
194 |
2. |
Egyesült Királyság |
124 |
10 |
134 |
3. |
Észtország |
74 |
0 |
74 |
4. |
Magyarország |
68 |
0 |
68 |
5. |
Németország |
24 |
6 |
30 |
A magántársaságok közül elsőként az amszterdami Taxi Electric állított szolgálatba teljesen elektromos taxiflottát 2011 novemberében. Ez a forradalom azóta sok követőre talált Európa-szerte, és a Nissan LEAF, illetve e-NV200 taxikkal ma már Stockholmban, Prágában, Barcelonában és Rómában is találkozhatunk.
Az akár 3 eurócentig leszorítható kilométerköltségeknek köszönhetően az Anglia délnyugati, vidékies jellegű részén működő C&C Taxis nevű cég átlagosan 79 ezer eurós éves költségmegtakarításról számolt be. A tevékenységeiket Nissan elektromos járművekre alapozó cégek egyre bővülő sorába tartozó C&C Taxis példája is bizonyítja: a Nissan elektromos modelljei taxiként használva is megbízhatóan, számottevő költségmegtakarítást biztosítva, minimális környezetterheléssel működnek.
Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta: „Büszkék vagyunk rá, hogy átléptük ezt a felbecsülhetetlen jelentőségű határt az eladásokban. A Nissan már az év eddigi részében is 30 százalékkal több e-taxit adott át, mint a teljes 2014-es pénzügyi évben, és az értékesítések folyamatosan nőnek, ahogy egyre több taxitársaság ébred rá, milyen előnyökkel jár egy 100 százalékban elektromos taxipark.”
A 100%-ban elektromos Nissan LEAF eladásai 2014-ben 33 százalékos növekedést mutattak az előző évhez képest. A kevesebb forgó kopó alkatrésznek köszönhetően a Nissan elektromos modelljeinek becsült karbantartási költségei akár 40 százalékkal alacsonyabbak lehetnek a hasonló benzin- vagy dízelmotoros típusokhoz képest. Az európai vásárlók emellett a zéró-emissziós járművek számára biztosított adó- és díjfizetési kedvezményekkel is számolhatnak.
A Nissan öt évvel a világ első zéró-emissziós, tömeggyártású modelljeként bemutatkozó Nissan LEAF, és mindössze egy évvel a szintén 100%-ban elektromos e-NV200 furgon bevezetését követően jutott el eddig a rendkívül fontos mérföldkőig. A Nissan LEAF továbbra is minden idők legnagyobb darabszámban értékesített elektromos járműve, amiből ezidáig több mint 195 ezret adtak el világszerte.