A Ford Motor Company új termékeket, márkaimázs- és hatékonyságnövelő akciókat bevezetve felgyorsítja európai átalakulási folyamatát, hogy 2016-ban tovább növelje nyereségét, hosszabb távon pedig 6-8 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt biztosítson a Ford Európa számára.
A Ford európai stratégiájának fontos eleme a még egységesebb és profitábilisabb termékkínálat, a kedvező vásárlói tapasztalatokra alapozott, még inkább az érzelmekre ható kommunikáció, valamint a hatékonyabb költségstruktúra, ami segít gyorsítani a megtérülést ellensúlyozni a növekvő szabályozási költségeket.
„Az elmúlt három év során a Ford Európa minden területen tökéletesítette üzleti tevékenységeit, és a korábbi súlyos veszteségek helyett a 2015-ös évet 259 millió dolláros nyereséggel zárta. Ez biztató kezdet” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. „Teljes elkötelezettséggel látunk neki az átalakítási folyamat felgyorsításának, megtéve a szükséges lépéseket azért, hogy dinamikus üzletmenetünk révén a vállalat mind a kedvező, mind pedig a nehezebb időszakokban egyaránt szilárd nyereséggel működjön.”
Miután 2013-tól kezdődően bezárt három nyugat-európai üzemet, és innovatív költségtakarékossági megállapodásokat kötött a német szakszervezetekkel, a Ford Európa tovább növeli költséghatékonyságát és gyártási kapacitásának kihasználását.
A Ford ma egy önkéntes távozási programot indított Európában, jelentősen csökkentve ezzel adminisztrációs és értékesítési költségeit, hogy új iparági mércét állítson a hatékonyság terén. A program eredményeként a Ford Európa folyamatosan évi 200 millió dolláros megtakarítással számolhat.
„Sokkal takarékosabb és hatékonyabb üzletmenetet alakítunk ki, amely hosszú távon is pozitív mérleggel működik, kitermelve a jövőbeli befektetésekhez szükséges nyereséget” – mondta Farley. „Az a feladatunk, hogy járműveinket a lehető leghatékonyabban állítsuk elő, és minden megtakarított dollárt úgy költsünk el, hogy az vásárlóink javát szolgálja – vagyis hogy tevékenységünk valóban fenntartható és ügyfélközpontú legyen.”
A Ford Európa tovább dolgozik gyártási tevékenységeinek fejlesztésén; a vállalat célja, hogy évről évre több mint 7 százalékkal javítsa hatékonyságát, és növelje gyártási kapacitásainak kihasználtságát.
A termékkínálat átformálása
2012 óta a Ford Európa több mint 30 új vagy felfrissített járművet mutatott be, tavaly és tavalyelőtt is növelve piaci részesedését, és 2015-ben 10 százalékkal gyarapítva eladásait, most pedig arra készül, hogy a következőképpen erősítse meg termékkínálatát:
- 2016-ban hét új vagy felfrissített modell jelenik meg, köztük a Focus RS nagy teljesítményű ferdehátú, valamint az új Kuga és Edge SUV-modellek. A letisztultabb termékkínálatból idővel kikerülnek majd a kisebb haszonkulccsal értékesíthető járművek.
- A következő három év során öt új jármű jelenik meg az SUV- és crossover-szegmensben; ez a folyamat a második negyedévben kezdődik az új Edge modellel. A SUV-kategória továbbra is az európai piac leggyorsabban növekvő szegmense, és a Ford arra számít, hogy a 2016-os SUV-értékesítésben sikerül átlépnie a 200.000 darabos határt, ami több mint 30 százalékos növekedést jelentene a 2015-ös eredményhez képest.
- Miután a Focus ST, a Fiesta ST és a Mustang mellett a Focus RS is megjelent a kínálatban, a Ford számításai szerint rekordszintű, mintegy 40 ezer darabos értékesítés várható az európai piacon a nagy teljesítményű autók szegmensében.
- A magasabb szintű Vignale termék- és vásárlói élményt jelenleg egy autó – a Mondeo Vignale – képviseli, 2017-re azonban már legalább öt Vignale modell szerepel majd a kínálatban.
- A Ford már korábban bejelentette, hogy 4,5 milliárd dollárt fektet be az elektromos hajtási módok fejlesztésébe. Ennek eredményeként 2020-ig új plug-in hibrid, hibrid-elektromos és tisztán elektromos hajtású járművek jelennek meg a márka termékpalettáján.
- A Ford idén már nyolc modellcsaládhoz kínál Európában kifinomult összkerékhajtási vagy négykerékhajtási technológiát, míg 2012-ben csupán három ilyen modell volt kapható. A tervek szerint a Ford 2016-ban mintegy 140.000 összkerékhajtású vagy négykerékhajtású járművet értékesít majd Európában, vagyis 120 százalékkal többet, mint 2014-ben.
- Európa legnépszerűbb haszongépjármű-családja tovább fejlődik és erősödik: a vásárlók új hajtásláncot és új technológiákat rendelhetnek a Transit Custom modellhez és a 2 tonnás Transithoz, s a 2015-ös év legkelendőbb európai pickupja, a Ranger felfrissített változatban jelenik meg a márkakereskedésekben.
„Még izgalmasabb és még jellegzetesebb Ford-termékcsaládot alkotunk az európai vásárlók számára,” jelentette ki Farley. „Ha kihasználjuk erősségeinket, eredményesen szállhatunk versenybe és győzhetünk Európában – még a prémium márkákkal szemben is.”
A márkaimázs megerősítése
Egyre erősebb európai márkaimázsára építve a Ford további vásárlókat akar elérni új, izgalmas termékeivel, az egyre magasabb szintű vásárlói elégedettségre épülő marketinggel, valamint a kategória legjobb eladáshelyi és vásárlói élményével, aminek érdekében a vállalat 500 új, modern FordStore kiemelt kereskedést nyit a legfontosabb nagyvárosokban.
A Ford Smart Mobility terv részeként a vállalat további lehetőségeket tár fel Európában, amelyek új, állandó vásárlói kört bevonzó és magasabb árréssel működő bevételi forrásokat jelentenek. A legfontosabb ilyen területek közé tartozik a vásárlói hűség, a több lehetőséget magukban foglaló közlekedési szolgáltatások, a flottaszolgáltatások és az utazási szolgáltatások.
E folyamat első lépéseként a Ford januárban útjára indította a FordPass platformot, amely újragondolja az autógyártó és a vásárló közötti kapcsolatot. A FordPass tagoknak személyes mobilitási asszisztensük segít utazásaik megszervezésében és összehangolásában, emellett előre kiválaszthatják és kifizethetik parkolóhelyeiket, és számos más szolgáltatást is igénybe vehetnek, hűséges tagságukért cserébe pedig jutalompontokat kapnak. Európában a FordPass az év későbbi részében válik elérhetővé.
A FordPass program keretében FordHub központok nyílnak, ahol a fogyasztók felfedezhetik a Ford legfrissebb innovációit, tájékozódhatnak a vállalat mobilitási szolgáltatásairól és részt vehetnek az exkluzív rendezvényeken is. Az első európai FordHub központ idén nyílik meg Londonban.
„Befektetéseink a Ford Smart Mobility tervbe azt eredményezik, hogy vásárlóinkkal egyre mélyebbé válik majd a kapcsolatunk, miközben marketingköltségeink csökkennek” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Hatalmas lehetőséget jelent számunkra az európai piacon, hogy megadhatjuk vásárlóinknak azt, amire vágynak – néha még azelőtt, hogy azt önmaguknak megfogalmaznák, hiszen az információgyűjtés és az adatfeldolgozás révén már előre megjósolhatjuk igényeiket.”