Hihetetlen, de létezik olyan manuális sebességváltó, amely simán elviseli, ha több mint 2000 lóerőt kell a kerekekhez továbbítania, talán nem meglepő hogy egy Toyota Suprában dolgozik.
Azt már valószínűleg mindenki tudja, hogy az 1993 és 2002 között gyártott negyedik generációs (A80-as) Toyota Supra háromliteres motorja, a 2JZ milyen hatalmas tuning-potenciállal rendelkezik. Már számtalanszor bebizonyították az elkötelezett motorátépítők, hogy az ikerturbósként gyárilag 325 lóerős, soros hathengeresből akár az eredeti teljesítmény hat-hétszeresét is ki lehet hozni. Az azonban valódi ritkaság, hogy egy ilyen erős példányt ne automatikus, hanem manuális sebességváltóhoz kapcsoljanak.
Tavaly nagy hírnévre tett szert az Egyesült Államokban Joel Grannas egyedi Suprája, amelybe egy ilyen hajtásláncot építettek be. Az Orange Man Bad névre keresztelt, kifejezetten gyorsulási versenyre épített kocsi egy 1994-es, automata váltós Suprából született meg.
Az átalakítás során Grannasék megerősítették a karosszériát és a futóművet, a teljesen átépített 2JZ motorra pedig egy óriási, 102 milliméteres turbót akasztottak, az üzemanyagrendszert pedig nitróbefecskendezéssel látták el. A gyári automata helyett egy H-sémájú, hatfokozatú, Grannas GR1000F Supra T56 Magnum manuális váltót is beépítettek a 2100 lóerős motor mögé, közéjük pedig egy állítható, háromtárcsás, titán-erősítésű kuplung került.
Szinte hihetetlen, de az amerikai gyorsulási versenyeken eredményesen szereplő Orange Man Bad nemcsak kívülről hasonlít egy utcai Suprára, hanem sok gyári alkatrészét megtartotta. Maradt a padlólemez, az összes hossztartó, a karosszéria váza (de a külső elemek és az ajtók már szénszálas műanyagból vannak a súlycsökkentés érdekében), a független hátsó futómű (egyedi segédkerettel megerősítve), ráadásul az összes futómű-bekötési pont is eredeti. Menetkészen, sofőrrel együtt 1360 kilót nyom a versenyautó, vagyis nagyjából negyed tonnával könnyebb, mint az utcai kivitel.
A 2009 óta versenyző Joel már régi motoros az amerikai drag-szcénában, de igazán akkor lett híres, amikor 2020 májusában felállította a H-kulisszás kézi váltós autók gyorsulási világrekordját a klasszikus negyedmérföldes távon. A narancsszínű Suprával mindössze 6,9 másodperc alatt teljesítette a távot, pedig korábban még senki sem tudott H-váltóval szerelt kocsival 7 másodperc alá menni (szekvenciális manuális váltóval már igen, de azzal nem akkora kunszt).
Tavaly novemberben aztán még tovább faragott a rekordon, akkor már 6,84 másodperc alatt sikerült megtennie az autóval a 402 métert álló helyzetből. A célvonalban a sebessége elérte a 344 km/h-t, ami jelentős előrelépés volt a korábbi rekordnál mért 313 km/h-hoz képest. Az is lenyűgöző, hogy ebben a futamban a mérés szerint 1,13 másodperc alatt érte el a Supra álló helyzetből a 60 mérföld/h-t (97 km/h-t), onnan pedig további 1,86 másodperc alatt gyorsult tovább 130 mérföld/h-ig (209 km/h-ig)! Ezek az értékek még egy Forma-1-es autó adatainál is jobbak.
Joel azonban még a jelenlegi világrekordjaival sincs megelégedve, az a célja, hogy a most hétvégén Texasban rendezendő 2K21 versenyen bemenjen 6,8 másodperc alá. Érdemes megnézni a videót, mert nemcsak a régebbi futamok vannak benne, hanem Joel részletes autóbemutatása is. Még azt is bevallotta a konstruktőr-pilóta, hogy az egyik menetben 2-es fokozatból véletlenül visszakapcsolt 1-esbe a 3-as helyett, amitől a 2JZ motor 12 500-as (!) fordulatszámra pörgött fel egy pillanatra, de még ezt is meghibásodás nélkül túlélte.
Az is kiderül a videóból, hogy a start után eleinte azért emelte fel az első kerekeit a Supra, mert meghibásodott a nitróbefecskendezés, amire reagálva a motorvezérlő számítógép a kelleténél több benzint fecskendezett a hengerekbe (a rajtnál tapasztalt lángok és durranások is erre voltak visszavezethetők).
Viszont amikor ennek a sok benzinnek az energiája – némi késéssel – hang és robbanás helyett végre mozgássá alakult, olyan hirtelen lódult meg a versenyautó, hogy a lendülettől azonnal hátrabillent, és Joel pár másodpercig a pálya helyett csak az eget látta. Később kicserélték a nitrórendszert, amitől a Supra azonnal megjavult: újra egyenletesen gyorsult, folyamatosan négy keréken maradt, és ezután érkeztek a hihetetlen rekordok.