A Toyota az év első hat hónapjában a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon az iparág egyik legmagasabb piaci részesedés növekedését elérve 35,4%-al növelte értékesítéseit a tavalyi év azonos időszakához képest, aminek köszönhetően két helyet előrelépve a hatodik helyen zárta az első félévet.
A növekedés motorját a vállalat által az év első felében bemutatott vadonatúj személyautók adták, a második félévben érkező új haszongépjárművek révén pedig az év hátralévő részében is kitarthat a lendület.
A tavalyi évben is a világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyuló Toyota rendkívül lendületesen kezdte az idei évet hazánkban: az első félévben a tavalyi év azonos időszakában eladott 2188-ról 2963 darabra növelte értékesítéseit a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, amellyel 0,4 százalékponttal, 5,3%-ra növelte piaci részesedését.
A 24%-os piaci növekedés ütemét látványosan meghaladó, 35,4%-os növekedésből jelentősen kivették részüket az év első felében bemutatott új modellek, például a vadonatúj RAV4, amely a Toyota hazai értékesítéseinek 8%-át tette ki az első félévben. A legnépszerűbb Toyota modelleknek egyébiránt az év első hat hónapjában a Yaris (a márka első féléves hazai értékesítéseinek 25%-a), a szárnyaló Auris (22%), a Corolla (12%), a Hilux (12%) és a szegmenselső egyterű Verso (10%) bizonyultak.
„A Toyota első félévben elért látványos hazai sikerei több tényezőre vezethetőek vissza, ezek közül a két legfontosabb az elmúlt időszakban bemutatott vadonatúj, forradalmi technológiákat felvonultató modellek, köztük a tavalyi év második felében megérkezett új Auris, és az idei év nagy slágere, az új RAV4 kedvező piaci fogadtatása, a másik pedig a vásárlóink legmagasabb színvonalú kiszolgálását szem előtt tartó márkakereskedői hálózatunk kimagasló munkája” – fogalmaz László Richárd, a Toyota magyarországi országigazgatója.
„Terveink szerint a növekedés ütemét nem csupán fenntartani, de növelni is tudjuk majd az év második felében, amiben nagy szerepe lesz a legendás Hilux és a népszerű Proace a napokban a márkakereskedésekbe érkező vadonatúj változatai révén megújuló és teljessé váló haszongépjármű portfóliónknak. Utóbbi bemutatása céljából egész júliusban fut a Toyota Üzleti Napok elnevezésű kampányunk, amelynek keretében márkakereskedéseinkben egyedi ajánlatokat és finanszírozási kondíciókat kínálunk flottapartnereinknek már egyetlen autó vásárlása esetén is. Legalább ilyen jelentős növekedési potenciált jelent számunkra a világ legnépszerűbb autójaként ismert Corolla immáron szintén rendelhető legújabb változata is. A közvetlen értékesítési lehetőségeken túlmutató, márkaarculat formáló szerepe lesz a Toyota talán leginkább várt újdonságának, az innovatív technológia és műszaki megoldások, egyben a jövőbemutató formatervezés csúcsát képviselő vadonatúj C-HR-nek, amelyről talán túlzás nélkül állítható, hogy az eddigi legszebb Toyota, amely valaha megszületett a tervezőasztalon és legördült a gyártósorról. Az új C-HR várakozásaink és az előzetes visszajelzések alapján épp úgy a vásárlók új körét szólítja majd meg a Toyota számára, ahogyan a GT86 sportkupé tette, vagy ahogy reményeink szerint a szintén az év második felében érkező új plugin hibrid Prius teszi majd” – avat be a szakember.