Site icon AutóAddikt

Felső láncvezető műanyagok cseréje az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-ben: irány a Zöld Autószerviz

Projektautónknál, a 97-es Mercedes W140 S420-nál pár hete előjött egy folyamatos kerregő zaj alapjáraton. Egyre nyugtalanítóbb lett a helyzet, ezért elvittük a kocsit Szerdai Gáborhoz, a Zöld Autószervizbe.

Sok előzetes vélemény született a probléma kapcsán. Sokan úgy vélték, hogy a vezérlést kell kompletten cserélni, a görgők elfáradása okozza a zajt – ami egyébként kimondottan halk, ám annál frusztrálóbb, zakatoló, ritmusos hangot gerjesztett.

Az autóban 212 ezer kilométer van, igazoltan. Ezt a CarVertical (is) igazolta, valamint a sokáig Németországban, majd Magyarországon is vezetett szervizkönyv szintén erről tanúskodik. Az M119-es kódjelű V8-nál 250 ezer kilométer után ildomos vezérlést cserélni, ha addig nem tették, tettük volna meg. Nos, kiderítettük, hogy a vezérlést kompletten 200 körül cserélték ennél az autónál, igazolhatóan, tehát ezzel tennivalónk valószínűsíthetőleg nem lesz.

Maradt tehát a vezérmű, illetve maga a lánc. Viszont ahhoz, hogy ténylegesen kizárjuk a vezérlés külső hibáját (görgők, szíj, feszítők), a Zöld Autószervizben megvizsgáltuk, hogy szíjhajtás nélkül is hallható-e a zaj, vagy sem.

Hallható volt, ugyanúgy: innentől kezdve végérvényesen kizártuk a külső vezérlés elemeinek meghibásodási lehetőségét. Így hát leszerelésre került mindkét hengersoron a szelepfedél.

A vezérműlánc ok feszessége mindkét oldalon optimálisnak bizonyult sa mérések során. A láncok nem ugrottak ki a helyükről, a szelepfedél belső vájatai sem koptak, a szélek nem lettek sorjázottak.

A bal oldali hengersornál levő felső láncvezetőnél jelentkezett a probléma: a felső műanyag vezető bepattintható az alsó tartórészbe, és jól látszott, hogy a fülekből 2 letört, így az illesztés laza volt. Bár a láncvezető elsődleges feladata, hogy az esetlegesen rakoncátlankodó láncot valamennyire a helyén tartsa, gyakorlati gondot a működésben nem jelentett a láncvezető illesztő fülek törése.

Mindösszesen annyit, hogy lazább volt a kelleténél, és a motor járásánál rezonanciát bírt okozni.

Úgyhogy ki is lett cserélve mindkét oldalon a műanyag láncfeszítő – a másik hengersornál is megtettük, jobb a békesség alapon. A törést nem tudni, mi okozhatta, mivel a műanyagok is egyidőben lettek cserélve az egész vezérléssel. Valószínűleg anyag- vagy gyártási hiba, annak ellenére, hogy eredeti genuine Mercedes alkatrészek voltak ezek is.

Minden a helyére került tehát, az összerakás után jöhetett a próba: a kerregés megszűnt, minden finom, bársonyos. Pontosan olyan, mint amilyennek lennie kell.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Exit mobile version