Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon. A Ford ismét a legkedveltebb autómárka hazánkban – derül ki a forgalmazó sajtóközleményéből.
Ez már önmagában is látványos eredmény, de még érdekesebb megtudni, mi kell az ilyen siker eléréséhez.Persze a válasz kézenfekvőnek tűnik: jó autókat kell gyártani. Ennyire viszont nem egyszerű a dolog, bár kétségtelen, hogy az idei szárnyaláshoz a 13 vadonatúj vagy megújult modell bemutatása alatt sokat nyomott a latban.
Az év elején bemutatkozó új S-Max és Galaxy modelleknek mellett az új Ranger pick-up minden várakozást felülmúló kedvező fogadtatása épp úgy hozzájárult a sikerhez, mint a vadonatúj Transit család révén teljesen megújuló Ford haszongépjármű portfolió népszerűsége. A városi terepjáró kategóriában idén bemutatkozó 3 új Ford modellnek, a mini SUV EcoSport, a prémium kategóriás Edge és a legújabb generációjú Kuga terepjárónak is jutott szerep az idei skierekből. A lendület ráadásul tovább tart, hisz novemberben érkezett a Ford vadonatúj városi kisautója, a KA+ után idén a Ford prémium Vignale modellcsaládja olyan fantasztikus új modellekkel bővül, mint az Edge Vignale és Kuga Vignale.
Ügyfélélmény minden szinten
15 ezer vásárló meggyőzéséhez a friss modellpalettánál több kell. Egy ennyire erős mezőnyben minden tényező döntő lehet – a friss modellkínálattól kezdve a kedvező finanszírozási eszközökön és a profi szervizháttéren át egészen újszerű szervizajánlatokig. A Ford viszont mindebből nem csupán egy-egy elemre összpontosít, hanem minden elemet tudatosan összehangolva szerezte és tartja meg évek óta piacvezető helyét Magyarországon.
Hogy ez pontosan mit is jelent? 2016-os év végéig várhatóan 121 ezer új személyautót és kishaszonjárművet regisztrálnak majd Magyarországon, amiből a Ford mintegy 15 ezer darabbal, 12.4 százalékkal részesedik. Ebből 8500 körül alakul a Ford személyautók száma, és 6500 lesz a haszongépjárműveké, vagyis az összesített eredményt tekintve várhatóan ismét a Ford áll majd a 2016-os értékesítési verseny első helyén.
„A hazai sikereinket leginkább rendkívül erős és Európában is elismert márkakereskedői hálózatunknak köszönhetjük. Büszkék vagyunk arra, hogy a tavaly Budapesten megnyitott 3 prémium FordStore kereskedésünk mellé idén Debrecenben, Veszprémben és Győrben is megnyílt egy-egy a Ford legjavát reprezentáló FordStore szalon, ahol a Ford teljes személygépkocsi és haszongépjármű palettáját kínáljuk, beleértve a legendás és itthon is rendkívül népszerű Mustangot és a Ford Performance modelljeit.
Idén a személygépkocsik értékesítése nőtt a legnagyobb (23-24 százalékos) mértékben. A kishaszon-gépjárművek eladása is 20 százalékkal gyarapodott, amiből elsősorban a Ford profitált; büszkék vagyunk arra, hogy a márka magabiztosan vezet a magyar piacon, ahol majd minden harmadik eladott ilyen jármű Ford emblémát visel” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.
„Ugyanakkor nemcsak a piac fejlődik, hanem a vásárlók köre is átalakulóban van. Örömteli változás, hogy a Ford személyautók vásárlóinak jó 40 százaléka már magánember, holott ez az arány tavaly még a 25 százalékot sem érte el. A magánvásárlók aránya mindig jó indikátora a vásárlási kedv és a vásárlóerő növekedésének, ami nemcsak a Ford vagy a többi márka, hanem az egész nemzetgazdaság számára kedvező hír” – tette hozzá Szamosi.
Flotta értékesítés terén a Ford hagyományosan jól szerepel, hisz ilyen rendkívül széles modellkínálattal, mely a személygépkocsiktól egészen a 3.5 tonna feletti haszonjárművekig kínál választási lehetőséget, kevés márka dicsekedhet ma Európában. A Ford másik komoly vonzereje – főleg haszongépjármű kategóriában – a DEKRA által tanúsított rendkívül alacsony egy kilométerre jutó költség mutatója, mely abszolút nyertessé teszi a flottamanagementtel foglalkozó cégek körében.
A legendás szervizhálózat
Nem titok, hogy az autó manapság sokkal többet jelent egy jól megtervezett közlekedési eszköznél; az autó egy komplett szolgáltatási csomag, és a vásárlás csupán az első fejezetet jelenti a használat élményében. Éppen ezért a kedvező vételár mellett érdemes számolni a későbbi szolgáltatások költségeivel és minőségével is – a Ford pedig kifejezetten erősnek számít ezen a téren.
A 49 tagú Ford márkaszerviz hálózat az egyik legerősebb ma Magyarországon. A márka pedig nem csak a hagyományos szervizszolgáltatások terén nyújt megbízható minőséget, hanem olyan népszerű szervizcsomagokat is bevezetett, mint a Fix ár program, ami előre rögzített, kiszámítható költségeket ígér a Fordok kötelező éves átvizsgálásához, így az ügyfeleket nem érheti váratlan meglepetés.
Az öt évnél fiatalabb autók tulajdonosainak a Ford Szervizcsomagot kínálja a márka. Ezzel az előre megvásárolható karbantartási csomaggal hosszú időre, az árváltozás kockázata nélkül biztosítható az időszakos szerviz. Az öt évnél idősebb Fordok gazdáinak kedvez a Ford Szerviz Garancia, ami újra meg újra aktiválható egy évenkénti átvizsgálás elvégzésével. A Ford Motorcraft szolgáltatásra, a gumiabroncs cseréjére, a gyors karbantartásokra és a műszaki vizsgákra egyébként már online, sőt a sok praktikus szolgáltatást kínáló Ford Mobil Alkalmazáson keresztül is lehet időpontot foglalni.
A Ford számára nagy előnyt jelent a versenyben, hogy az 50 éves múltú, 40 országban működő Ford Credit értékesen hozzá tud járulni a márka értékesítéséhez. Sok konkurensével ellentétben a Ford a válság hatására sem adta fel pénzügyi tevékenységét, vagyis a Ford Credit továbbra is maga finanszírozza a márkakereskedő járműbeszerzéseit, emellett pedig pénzügyi szolgáltatásokat kínál a vásárlók számára, beleértve a használt gépkocsik finanszírozását és a biztosításokat is.