A Ford a 85. Genfi Autószalonon mutatja be, illetve teszi megtekinthetővé az innovatív, vadonatúj Fiesta R2 rallyautót, amit a vállalat díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motorja hajt: az M-Sport és a Ford által kifejlesztett Fiesta R2 az első közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, 1,0 literes, háromhengeres autó, amit a FIA ebben a kategóriában homologizált.
A sorozatgyártású Fiestára épülő R2 versenyautó rally-fejlesztésű sebességváltót, fékrendszert és felfüggesztést kapott; az autó májusban lép először pályára a Portugál Rallyn.
A 2015-ös Genfi Autószalonon a Ford ma bemutatta a vadonatúj Fiesta R2 rallyautót. A Fiesta R2-t az M-Sport fejlesztette ki a Ford támogatásával, s a versenygépet az az 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost motor hajtja, ami eddig példátlan módon zsinórban már háromszor is elnyerte az Év Motorja díjat. A Fiesta R2 a legelső autó, amit a FIA új, az 1,0 literes turbótöltésű motorral hajtott R2 rallyautóira vonatkozó előírásainak megfelelően homologizáltak. A rally-fejlesztésű váltóművel, fékrendszerrel és felfüggesztéssel megalkotott Fiesta R2 az első 1,0 literes, közvetlen üzemanyag-becskendezéses jármű, ami megkapta a motorsport-testület homologizációját, új távlatokat nyitva ezzel e népszerű géposztályban.
“Rally-partnerünkkel, az M-Sporttal együtt örömmel veszünk részt ebben az innovatív és újszerű projektben,” nyilatkozta Gerald Quinn, a Ford Performance európai versenyigazgatója. „Az 1,0 literes Ford Fiesta R2 megjelenésével a fiatal versenyzők immár a pályán is megtapasztalhatják EcoBoost technológiánk előnyeit.”
“Az 1,0 literes erőforrás és a dinamikus futómű kombinációja révén a Fiesta R2 továbbra is a FIA R2 kategóriájának élvonalában áll majd,” tette hozzá Quinn. “Ráadásul az autó hangja is káprázatos: a kipufogó hangja a B-csoportos rally legszebb éveinek izomautóit idézi.”
A 2010-ben bemutatott első generációs Fiesta R2 volt a legelső globális rallyautó abban a fiatal versenyzők számára indított programban, aminek célja a tehetséges pilóták nemzetközi rally-karrierének beindítása volt. Remek technológiájával az R2 számos rally-világversenyen – egyebek közt a Rally Világbajnokságon (WRC) is – bizonyította megbízhatóságát. Az R2 kategóriában kiemelkedően szereplő versenyzők idővel átülhetnek a Fiesta R5, majd pedig a Fiesta RS WRC volánja mögé. A feltörekvő pilóták tehát egy egész sor versenyautó segítségével fejleszthetik tudásukat; olyan autókkal, amelyeket az M-Sport tervezett a Ford támogatásával, s amelyekkel a kezdetektől egészen a csúcsig juthatnak. A világ versenypályáin jelenleg több mint 250 Fiesta R2 száguld, értékes segítséget nyújtva a fiatal tehetségek számára, hogy ismertté váljanak a rally világában. A vadonatúj Fiesta R2 májusban áll először rajthoz a Portugál Rallyn, utána pedig Finnországban, Németországban, Lengyelországban és Spanyolországban folytatja a versenysorozatot a Drive DMACK Fiesta Kupa keretében. A fiatal versenyzők így kis költséggel is felfedezhetik a FIA WRC világát, s a sorozat győztese a következő szezonban már egy Ford Fiesta R5 géppel állhat rajthoz a WRC 2 hét futamán.
“A Fiesta R2 első tesztjei igen biztatóan alakultak, s a következő hónapok során folytatjuk az autó fejlesztését,” mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. “A Ford Fiesta R2 egyike volt legsikeresebb modelljeinknek, és úgy tűnik, hogy az új változat szinte minden tekintetben még jobban sikerült. Köszönjük a Ford folyamatos támogatását, és már alig várom, hogy az új és innovatív 1,0 literes EcoBoost motor a versenypályán is megmutathassa kiemelkedő képességeit.”