A 2015-ös, 85. Genfi Autószalonon a Ford bemutatja a vadonatúj Focus RS-t és a vadonatúj Ford GT szupersportkocsit, a Ford Performance globális csapatának alkotását: a világpremierét ünneplő Ford RS modellben jelenik meg először a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás.
Egyébként ez az első RS, ami Startvezérlést és választható üzemmódokat kínál, köztük az iparág első Drift Üzemmódját; a több mint 320 lóerős autót az eddigi legerősebb RS fékrendszer lassítja, s a karosszéria nullára csökkenti a felhajtóerőt. Az Európában most első ízben látható Ford GT szénszálas karosszériája, aktív aerodinamikája és ikerturbós EcoBoost technológiája újraértelmezi az innovatív teljesítmény fogalmát. Az F1-legenda John Herbert közreműködésével leleplezett izomautók a legújabb modellek abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. A Genfben kiállított nagy teljesítményű Fordok mellett a most először dízelváltozatban is kínált új Focus ST is megjelenik, s a standról természetesen a nagy sikerű Fiesta ST sem hiányozhat. A Ford itt mutatja be az 1,0 literes EcoBoost motorral hajtott, vadonatúj Fiesta R2 rallyautót és az együléses MSA Formula versenyautót is.
A Ford igazi teljesítmény-karnevállá avatja a 2015-ös Genfi Autószalont, itt mutatva be eddigi legmodernebb, nagy teljesítményű modellkínálatát, köztük a világon most először reflektorfénybe álló, vadonatúj Ford Focus RS-t és az Európában először látható, vadonatúj Ford GT szupersportkocsit.
Az F1-legenda John Herbert közreműködésével leleplezett két izgalmas, új modell mellett a most először dízelváltozatban is kínált új Focus ST is megjelenik, s a standról természetesen a nagy sikerű Fiesta ST és a vadonatúj Ford Mustang sem hiányozhat.
“A Ford nagy teljesítményű autóinak kínálata immár a kompakt ferdehátútól egészen a szupersportkocsiig terjed; 2020-ig 12 ilyen modell jelenik majd meg, izgalmas korszakot nyitva ezzel az autózás szerelmesi számára,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. “A Fordnál a teljesítmény iránti rajongás mindenkinek a vérében van, s ezért is érezzük küldetésünknek, hogy a teljesítményt a lehető legtöbb ember számára tegyük elérhetővé.”
“A Ford emellett izgalmas és új termékeket bemutat; jó példa erre a vadonatúj Ford Edge SUV, vagy a magasabb szintű termék- és felhasználói élményt kínáló Vignale program, ami még vonzóbbá varázsolja márkánkat,” tette hozzá Farley.
A harmadik generációs Focus RS nagy teljesítményű ferdehátúban mutatkozik be az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás rendszer, és ez az első RS, ami Startvezérlést és választható üzemmódokat kínál, köztük az iparág első Drift Üzemmódját. A vadonatúj Ford GT szupersportkocsi könnyű karosszériája, aerodinamikája és EcoBoost technológiája újraértelmezi az innovatív teljesítmény fogalmát.
Mindkét modellt az újonnan alapított Ford Performance tervezte; ez a szervezet világszerte összefogja a Team RS, a Ford SVT és a Ford Racing munkáját. A Ford Performance innovációs központként és fejlett tesztlétesítményként is működik, hogy a különleges, nagy teljesítményű járművek, alkatrészek és tartozékok fejlesztésével olyan innovatív megoldásokat dolgozzon ki, amelyek idővel a Ford teljes termékkínálatában megjelenhetnek.
Ugyancsak Genfben látható először a Ford két vadonatúj, EcoBoost motorral hajtott versenyautója is, amelyek már idén rajthoz állnak. A díjnyertes 1,0 literes EcoBoost erőforrással hajtott Ford Fiesta R2 rallyautó a Fiesta közúti változatára épül, és saját géposztályában ez az első, 1,0 literes motorral homologizált jármű. Az MSA Formula együléses pálya-versenyautó a sikeres Formula Ford versenygép utódja.
A vadonatúj Focus RS
A Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás (AWD) a vonóerő 70 százalékát is a hátsó tengelyre irányíthatja, kategóriaelső kanyarsebességgel és páratlan irányíthatósággal ruházva fel az autót. A Normal, Sport és Track üzemmódok közúton és a versenypályán egyaránt optimális teljesítményt biztosítanak, az iparágban elsőként kínált Drift Üzemmód kapcsolásával pedig a versenypályán az autó kontrolláltan túlkormányzottá válhat.
A rajtvonalnál szükséges kiemelkedő teljesítményt a Startvezérlés biztosítja, bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálva az autó futóművét és hajtásláncát. A vezető kiválasztja a menüből a Startvezérlést, első fokozatba kapcsol, teljes gázt ad és felengedi a kuplungot – a rendszer pedig optimális hajtóerőt ad, elosztva a forgatónyomatékot az AWD rendszeren keresztül, maximális forgatónyomatékot tartva fenn a turbó túltöltés-funkciójával, ellenőrizve a kipörgésgátló rendszert és megfelelően beállítva a lengéscsillapítókat.
A Ford 2,3 literes EcoBoost erőforrásának teljesítménye több mint 320 lóerő, ezért a Focus RS 350 mm-es hűtött első féktárcsáit négydugattyús Brembo féknyergek markolják, miközben a formaterv teljesen kiküszöböli a felhajtóerőt, nagy sebesség mellett is optimális egyenesfutást és irányíthatóságot biztosítva.
A vadonatúj Focus RS immár a harmincadik a „Rallye Sport” emblémát viselő járművek hosszú sorában, ahol olyan legendás gépek és technológiák tűntek fel, mint 1970-ben a 16 szelepes Escort RS1600, 1985-ben a turbótöltéses Sierra RS Cosworth, vagy 1992-ben a négykerékhajtású Escort RS Cosworth.
Ford GT
A Ford Performance modellkínálatának csúcsát jelenleg a vadonatúj Ford GT képviseli, amely áramvonalas szénszálas karosszériája és takarékos, kettős turbótöltésű V6-os EcoBoost motorja révén a világ egyik legjobb teljesítmény-tömeg arányú sorozatgyártású autója, s amelynek innovatív megoldásai már a közeljövőben feltűnhetnek a Ford teljes termékkínálatában.
Az ultranagy teljesítményű szupersportkocsi a modern technológiák tárháza, hiszen ebben a járműben jelenik meg először a csúcsteljesítményű EcoBoost motor, az innovatív aerodinamikai megoldások és a kis tömegű, szénszálas építési mód.
A Ford GT-t minden idők legerősebb sorozatgyártású EcoBoost motorja hajtja, aminek teljesítménye több mint 600 lóerő, ám üzemanyag-fogyasztása meglepően alacsony; az erőforráshoz hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó csatlakozik. A modern, könnyű anyagok alkalmazásával (szénszálas biztonsági utascella és karosszériaelemek, alumínium első-hátsó segédkeret) a jármű minden jellemzője, így gyorsulása, irányíthatósága, fékhatása, biztonsága és fogyasztása is kedvezőbbé válik.
A vízcsepp formájú karosszériát aktív aerodinamikai megoldások egészítik ki, minimumra csökkentve a légellenállást, és hatásosan fokozva a leszorító erőt. A Ford GT modern karosszériájához aktív, versenyautós stílusú kanyarstabilizátor és állítható magasságú, nyomórudas futómű csatlakozik, a féktárcsák pedig szénszál-erősítésű kerámiából készülnek. Az új GT kifejezetten exkluzív jármű, ezért csupán limitált szériában készül majd.
Az új Focus ST
Az Európában ötajtós és kombi változatban megrendelhető, eddigi legmodernebb Focus ST vezetési élménye minden eddiginél élvezetesebb, kiegyensúlyozottabb és kifinomultabb. Ráadásul a modell vásárlói most először választhatnak két erős motor – egy benzines és egy dízel – közül.
Az autó menetdinamikáját nagy mértékben javítja a merevebb építésű orr-rész, az új első tekercsrugók, az új, sportos lengéscsillapító-tuning és az áthangolt Elektromos Szervokormány.
Az új, 185 lóerős 2,0 literes dízelmotor 400 Nm-es forgatónyomatéka már a 2.000-2.750 1/perc fordulatszám-tartománytól rendelkezésre áll, s a kínálatban a már jól bevált 250 lóerős 2,0 literes EcoBoost benzinmotor is szerepel; az új Ford Focus ST mindkét erőforrással remekül használható a mindennapos közlekedésre.
A sportos és agresszív modell számos vezetősegítő rendszert, valamint sokféle kényelmi és csatlakozási technológiát kínál, amelyek közt a SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is megtalálható. A Focus ST modellhez most először rendelhető meg az Adaptív Fényszórórendszer és a Keresztirányú Forgalomfigyelés.
Fiesta ST
A 2013 elején bemutatott Fiesta ST látványos gyorsasággal vált Európa és a világ legnépszerűbb kisméretű izomautójává, s már forgalmazásának első évében több mint 20 díjat és elismerést gyűjtött be.
A legkelendőbb európai kisautó* eddigi legerősebb sorozatgyártású változatát egy 182 lóerős, 1,6 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, kiemelkedő menetdinamikáját pedig újratervezett fékrendszer és futómű biztosítja, s az autó irányíthatóságát tovább javítja a továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás és a 3 üzemmódú Elektronikus Stabilitásprogram.
Vadonatúj Ford versenyautók
A Fiesta R2 lesz az első 1,0 literes rallyautó, amit a FIA új, az 1,0 literes turbótöltésű motorral hajtott R2 rallyautóira vonatkozó előírásainak megfelelően homologizáltak. A Ford támogatásával az M-Sport által kifejlesztett versenygép rally-fejlesztésű sebességváltót, fékrendszert és felfüggesztést kapott, és az autó tökéletes platformot kínál a fiatal tehetségek számára, hogy ismertté váljanak a rally világában.
A 160 lóerős, 1,6 literes Ford EcoBoost motorral hajtott és a FIA Formula 4-es karosszériájával megépített vadonatúj MSA versenyautó új korszakot nyit a Ford számára az együlésesek junior kategóriájában. A legújabb szénszálas technológiával készült kocsitest kiemelkedő biztonságot nyújt. Az MSA Formula a Ford által támogatott brit Formula Ford Bajnokság népszerű versenysorozatának folytatása; a FIA által akkreditált Formula 4 szintű bajnokság számos fiatal versenyző nemzetközi karrierjét indította már el.
A vadonatúj Ford Mustang
A modell 50 éves története során első ízben kerül Európa-szerte forgalomba a Ford Mustang, ami világszínvonalú teljesítményt és kidolgozást kínál, ugyanakkor karcsú alakjával, jellegzetes, trapéz alakú hűtőrácsával és cápaharapást idéző orrkiképzésével hűen idézi fel a klasszikus Mustang hangulatát. Az autó egyes formai elemei – például a háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó LED lámpatest és a külső tükrök – kifejezetten az európai piacra készültek.
Az európai modellváltozat kínálatában a Ford jól ismert, 418 lóerős és 524 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-asa mellett egy 2,3 literes, 314 lóerős és 434 Nm nyomatékú EcoBoost blokk is megjelenik. Az európai vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók között, s a vadonatúj első-hátsó felfüggesztéshez alapáron kapják a Performance Pack futóműtuningot.
Az alapfelszereltségek listáján szerepel még a 19 colos keréktárcsa-készlet, a nagy teljesítményű fékrendszer, valamint a 8 colos érintőképernyővel kiegészített SYNC 2 hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszer is. A tízféle karosszériaszín között az exkluzív Competition Orange és a háromrétegű Triple Yellow árnyalat is megtalálható.
“A Ford Performance modellcsalád mára Európa egyik legsokszínűbb kínálatát nyújtja, hiszen szinte minden árfekvésben és minden életstílushoz megtalálhatjuk benne a megfelelő autót. Ezt a kínálatot bővíti most tovább a kultikus Mustang, ami hihetetlen lelkesedést váltott ki az európai vásárlókból,” mondta el Farley.