A tavalyi év volt az első esztendő, amelyben a Ford Mustang világszerte kapható volt, és a modell máris a világ legkelendőbb sportkupéjának bizonyult. A vásárlók igénye a legendás autó iránt azóta is szinte kielégíthetetlen.
Az IHS Automotive legfrissebb regisztrációs adatai szerint a Ford mintegy 110.000 darab Mustang Fastback változatot értékesített világszerte, vagyis többet, mint bármelyik, sportkupékat gyártó versenytársa.
Ezt a rekordot annak ellenére is sikerült elérni, hogy a legfontosabb piacokon – például az Egyesült Királyságban és Kínában – a modell az év nagy részében csak korlátozott mennyiségben volt elérhető. A Ford emellett körülbelül 30.000 darab Mustang Convertible kivitelt is értékesített, vagyis az összesített eredmény 141.868 darab volt, aminek köszönhetően a Mustang fejhosszal vezeti a világ legkelendőbb kétajtós sportkocsijainak mezőnyét.
“Az amerikai vásárlók évtizedek óta szívesen vásárolják a külföldi sportkocsikat, ezért itt volt már az ideje, hogy az amerikaiak is visszavágjanak – és ez be is következett az új Mustang globális piacra lépésével,” vélekedett Erich Merkle, a Ford értékesítési elemzője. “A globális piacokról érkező visszajelzés lehengerlő. A Ford Mustang volt a világ egyetlen sportkupéja, amelyből tavaly 100.000 darabnál többet regisztráltak.”
A 2015-ös globális adatok alapján úgy tűnik, hogy a Mustang idén további hatalmas lehetőségek előtt áll, hiszen a világ számos piacán csak most kezdődik meg teljes kapacitással az eladott sportkupék kiszállítása. Merkle arra is felhívta a figyelmet, hogy a vásárlók világszerte leginkább a V8-as motorral szerelt modellváltozatok iránt érdeklődtek.
“Bár az USA a tengerparti államaiban – különösen a Dél-Kaliforniában – élő vásárlók, valamint a millenial nemzedék tagjai erősen érdeklődnek a 2,3 literes EcoBoost erőforrás iránt, a többi állam vásárlói inkább a V8-as blokkot kedvelik,” tette hozzá. “És úgy tűnik, hogy V8-as motor jellegzetes gurgulázása nem csak az amerikaiakat varázsolja el.”
A Mustang Európában
A mai napig több mint 16.600 európai vásárló adta le megrendelését az új Ford Mustangra, amely a modell története során tavaly nyáron jelent meg első ízben a kontinens márkakereskedéseiben. Az amerikai Flat Rock összeszerelő üzemben gyártott autók kiszállítása 2015 második felében vette kezdetét. A vállalat a tavaly eladott 13.000 autóból immár 4.700 darabot adott át vásárlóinak.
Néhány fontos piacon – így az Egyesült Királyságban is – a Mustang értékesítése már a harmadik negyedévben megkezdődött. Az Egyesül Királyságban az összesített értékesítés elérte a 3500-as darabszámot, és az első 1000 vásárló márciusban vehette át autóját.
A Német Szövetségi Gépjárműforgalmi Hivatal, a KBA nemrégiben közzétett adatai szerint márciusban a Mustang volt a német piac legkelendőbb sportkupéja. A német vásárlók elsősorban az 5,0 literes V8-as motorra szavaztak, és a Convertible változat is Németországban bizonyult a legkelendőbbnek: minden harmadik Mustang-vásárló kabriót rendelt.Az Association Auxiliaire de l’Automobile adatai alapján a Mustang a múlt hónapban Franciaországban is megszerezte a legkelendőbb sportkupé címét.
Magyarországon az év első három hónapjában 17 Mustangot vehettek át boldog tulajdonosaik, mellyel a Mustang itthon is magabiztosan vezeti a sportautó szegmenst.
Az európai piacokon a Mustang vásárlói kétféle erőforrás közül választhatnak. Az egyik az 5,0 literes, 420 lóerős V8-as blokk, a másik pedig a 2,3 literes, 317 lóerős EcoBoost. Mindkét motorváltozathoz kapcsolódhat hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó. Az 5.0 V8 Fastback változat (manuális sebességváltóval) álló helyből 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a 2.3 EcoBoost Fastback esetében pedig 5,8 másodperc a gyorsulás értéke (manuális sebességváltóval).
Idén tavasszal három új fényezés is megjelenik a Mustang európai kínálatában (White Platinum, Grabber Blue és Lightning Blue), és nyártól kezdve a Ford új SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszere is elérhető lesz.
Globális jelenlét Ázsia, a Közel-Kelet és Afrika bevonásával
Az IHS regisztrációs adatbázisa alapján 2015 harmadik negyedévében – amikor teljes volumenében megindult a kiszállítás a márkakereskedésekbe – a Mustang volt Kína legnagyobb darabszámban értékesített sportkupéja. A kínai vásárlók körében az EcoBoost változatok bizonyultak a legnépszerűbbnek.
Az értékesítés első három hónapja alatt a Mustang Ausztráliában is megszerezte a legkelendőbb sportkupé címét. A vásárlók olyan élénken érdeklődtek a modell iránt, hogy már az értékesítés kezdetén 2017-ig elkelt minden autó, ezért a vállalat az idei év végéig további 2000 darab Mustangot szállít a kontinensre.
Ausztrália és Új-Zéland vásárlóinak több mint 90 százaléka a V8-as modellváltozatot választja. A Mustang értékesítési sikereit a dél-afrikai, ciprusi és máltai eladások is tovább növelik.
A Mustang továbbra is tartja piacvezető pozícióját Észak-Amerikában
A közzétett adatok szerint az USA piacán a Mustang márciusi 12.563 darabos értékesítési eredménye túlszárnyalta az új Chevrolet Camaro és a Dodge Challenger 12.248 darabos összesített eredményét. Az iparági szereplők által közzétett számadatok alapján a 2015-ös évben és 2016 első negyedévében a Mustang volt az USA legkelendőbb sportkupéja.
A Kanadai Járműgyártók Szövetségének adatai szerint Kanadában a Mustang már 1985 óta minden évben túlszárnyalja a Camaro eladásait. Az IHS regisztrációs adatbázisa alapján Mexikóban a Mustang volt a tavalyi év legnagyobb darabszámban értékesített sportkupéja. A 2014-es év eredményéhez képest 2015-ben 176 százalékkal nőtt a Mustang mexikói értékesítése.