Főoldal Hírek Ford: piaci részesedés növekedése Európában, 2016-ban érkeznek újdonságok is

Ford: piaci részesedés növekedése Európában, 2016-ban érkeznek újdonságok is

A Ford Motor Company eladásai 11 százalékkal növekedtek 2015-ben az európai piacon, és a vállalat 18 éve először Európa első számú haszongépjármű-márkájává vált – áll a Ford közleményében.

ford-logo-2016-autoaddikt

A Ford tavalyi összesített járműértékesítése a vállalat 20 legfontosabb európai piacán* elérte az 1,3 millió darabot. A Ford piaci részesedése 0,1 százalékponttal 8,0 százalékra nőtt, így zsinórban ez már a második év, amikor a vállalat növelte piaci részesedését Európában.

A Ford teljes, 50 országból álló európai piacán a vállalat közel 1,5 millió autót adott el, vagyis 10 százalékos növekedést produkált; a Ford piaci részesedése itt 0,5 százalékponttal 7,7 százalékra nőtt.

„2015-ben megmutattuk vásárlóinknak a Ford érzelemdúsabb, izgalmasabb és elegánsabb arcát – olyan modellekkel, mint az új Mustang vagy a Mondeo Vignale, és előkészítettünk egy még eredményesebbnek ígérkező 2016-os évet, amikor már a vadonatúj Edge SUV és a Focus RS is megjelenik a kínálatban” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója.

„Arra pedig különösen büszkék vagyunk, hogy haszongépjárműveink népszerűségének köszönhetően a Ford Európa első számú szereplő lett a CV-piacon. 2016-ban is megőrizzük lendületünket, s kínálatunk vonzerejét tovább növeli majd a listavezető Transit és Transit Custom modellek új hajtáslánca és új technológiája.”

A Ford tavaly 23 százalékkal növelte haszongépjármű-értékesítését, ami az új és erősen kibővített Transit-modellcsalád, valamint a Ranger pickup iránti erős keresletnek volt köszönhető. A vállalat piaci részesedése 1,2 százalékponttal nőtt, s ezzel elérte az iparág legmagasabb, 12,6 százalékos értékét (a 20 legfontosabb európai piacon).

A 2015-ös év mind az összesített járműértékesítés, mind a személygépkocsi-értékesítés szempontjából a legjobb évnek bizonyult 2011 óta. A haszongépjármű-értékesítés tekintetében ez volt a vállalat legjobb éve 2007 óta (a 20 legfontosabb európai piacon).

Értékesítési csatornák

2015-ben a Ford értékesítési eredményeinek 74 százalékát tette ki a magasabb értékű és flottaszegmensben elért értékesítés – ez 3 százalékponttal múlja felül az iparág átlagos eredményét.

Felszereltségi összehasonlítás

A Titanium (magas felszereltségi szintű) személyautók értékesítése 7 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi átlaghoz képest. Az S-MAX modellek 78 százaléka kelt el magas felszereltségi szinttel, és a Fiesta vásárlóinak 27 százaléka is ilyen felszereltséget választott. A Ranger tavalyi eladásaiban is 34 százalékot tett ki a Wildtrak változat, míg egy évvel korábban ez az arány még csak 25 százalék volt.

Modellekre bontott értékelés

A vadonatúj Mondeo értékesítése 75 százalékkal nőtt a 2014-es eredményekhez képest.

311.700 darabos eredményével a Fiesta várhatóan Európa legkelendőbb kisautója lesz, valamint összesítettben is a második legkeresettebb modell – immár zsinórban negyedik éve.

A Ford SUV-kínálata 31 százalékos forgalomnövekedést produkált. A Kuga modellből 19 százalékkal több, 102.800 darab kelt el tavaly, így ez volt a legerősebb értékesítési év azóta, hogy a modell első generációja 2008-ban megjelent. Az EcoSport kompakt SUV tavalyi értékesítése több mint háromszorosára nőtt.

A nagy teljesítményű autók – így a Fiesta ST, a Focus ST, a Focus ST dízel és a Mustang – értékesítése 62 százalékkal növekedett a 20 legfontosabb európai piacon. A 2015-ben bemutatott Focus ST modellből 12.200 darab kelt el, s e mennyiség 47 százalékát a modellkínálatban most először megjelent dízelmotoros változat tette ki. Eddig több mint 13.000 vásárló rendelte meg a Mustangot, ami a gyártás 51 éve során először jelent meg az európai márkakereskedésekben; a 13 ezres mennyiségből 4700 darab 2015-ben kelt el.

A Transit modellcsalád népszerűségének köszönhetően a haszongépjármű-értékesítés 24 százalékkal, 233.000 darabra nőtt. Ezt a mennyiséget tovább növelte a Ford Ranger 27.300 darabos értékesítése; a modell tavaly Európa legkelendőbb pickupja volt.

Decemberi értékesítés

A Ford decemberi értékesítése 22 százalékkal nőtt a 20 legfontosabb európai piacon, és 13 százalékkal a vállalat teljes, 50 országból álló európai piacán. A 20 piacból álló területen 0,5 százalékponttal 7,7 százalékra nőtt a Ford decemberi piaci részesedése, míg az 50 piacon ugyanez az arány 0,8 százalékponttal 7,8 százalékra növekedett.

Kilátások a 2016-os évre

„2016-ra sokat remélünk SUV-kínálatunkból, mivel hamarosan teljes termékpalettával jelenünk meg e dinamikusan erősödő szegmensben” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A továbbfejlesztett EcoSport most kezdi meg első teljes évét, idén érkezik a vadonatúj Edge, és persze a népszerű Kuga is erősíti a kínálatot. Arra számítunk, hogy SUV-eladásaink – a Ford európai története során először – a legfontosabb európai piacokon átlépik a 200.000 darabos határt, ami több mint 30 százalékos növekedést jelentene a 2015-ös év eredményéhez képest.”

„Emellett azt várjuk, hogy a 2016-os esztendő rekordot hoz a Ford Performance termékek értékesítésében: ez lesz a Mustang, a Focus ST és ST dízel első teljes éve, a Fiesta ST továbbra is remek teljesítményt nyújt, és persze most lép piacra az új Focus RS is.”

2016-ban a Ford összesen nyolc új vagy megújult modellt mutat be Európában – vagyis eggyel többet, mint 2015-ben, amikor a vállalat modellpalettájának több mint 50 százaléka megújult.