Főoldal Hírek Ford Ranger – a legnépszerűbb pickup?

Ford Ranger – a legnépszerűbb pickup?

Kimagasló a Ford Ranger sikere Magyarországon az importőr felmérései alapján.

ford_ranger_3_2_tdci_wildtrak_2014_001

A 2013-as Év Pickupja címet elhozó modell hazai népszerűsége már akkor is lenyűgöző, ha csak azt nézzük, hogy hihetetlenül magas, 34,9%-os részesedéssel vezeti szegmense értékesítéseit, azaz minden harmadik Magyarországon eladott pickup Ford Ranger. Az európai kitekintés ugyanakkor még meggyőzőbb eredményt hoz: nálunk talál gazdára az Európában eladott Ranger-ek 4,5%-a.

Tavaly 970 új Ford Ranger talált gazára hazánkban, aminek révén a Ford nem csupán a pickup szegmens értékesítéseit dominálta, de az autógyártó magyarországi értékesítéseinek mintegy 10,8%-át kitevő modell sikere nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a márka ismét, az elmúlt 6 évben immár ötödször első helyen végezzen a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon.

A 970 eladott Ford Ranger ugyanakkor nem csupán a tavaly 2.778 darabot kitevő teljes hazai pickup piac méretével összevetve elképesztően magas szám, hanem európai összehasonlításban is az: az elmúlt évben a Ford összesen 21.600 új Ranger-t értékesített 20 legfontosabb európai piacán. Ez azt jelenti, hogy, hogy míg a tavaly Magyarországon értékesített 10.861 új Ford az márka ezen piacokon realizált eladásainak (összesen 1.160.700 db) közel 1%-át teszi ki, addig Ranger tekintetében az összeurópai értékesítés 4,5%-a történt Magyarországon. Mindez annak ismeretében különösen szembeötlő, hogy a magyar pikcup piac az európai piacnak mindössze mintegy 2,5%-át teszi ki: azaz hazánkban arányaiban a teljes piac méretét tekintve valóban több pickup fogy mint az európai átlag, ám a Ranger nálunk még ennél is közel kétszer jobban teljesít.

Hogy mi lehet a Ranger nem mindennapi helyi sikerének titka? Nagy András, a Ford magyarországi haszongépjármű-értékesítésekért felelős igazgatója elsőként a modell piacvezető termékjellemzőire hívja fel a figyelmet, úgy mint az 5 csillagos Euro NCAP törésteszt, a 80 cm-es gázlómélység, a kategóriaelső vonóerő és rakodási kapacitás, netalán az elérhető aktív biztonsági rendszerek széles köre. A szakember ugyanakkor felhívja a figyelmet a kedvező üzembentartási költségekre, különös tekintettel az üzemanyagfogyasztásra és szervizköltségekre, valamint a dedikáltan haszongépjármű-szervíz feladatok ellátására specializálódott Transit Centrum hálózatra is.

Dalos Attila, a Ford magyarországi flottaértékesítésekért felelős igazgatója érdemesnek tartja hozzátenni, hogy az értékesítési sikerek megalapozásában fontos szerepe volt az igények felmérését követően helyesen megállapított magas márkakereskedői készletszintnek is, ami biztosította a megrendelések folyamatos, zökkenőmentes kielégítését is, elkerülve a piacon gyakran jellemző hosszú várakozási időt. A szakember egyébiránt még egy, a Ranger hazai népszerűségére jellemző érdekességet megosztott: a magyarországi igényekre válaszul a Ford eléretővé tett a modellhez egy egyedi, ’Holly Green’ elnevezésű zöld fényezést, ami elsősorban a jelentős célcsoportnak számító erdész és vadász ügyfélkör körében népszerű.