A Ford bejelentette, hogy ősszel kezdetét veszi a plug-in hibrid (PHEV) hajtású Ford Transit modellekre alapozott londoni kísérletsorozat.
A több millió angol font költségvetésű projekt célja annak felmérése, milyen mértékben járulhatnak hozzá az alacsony károsanyag-kibocsátású, plug-in hibrid hajtású elektromos járművek a levegőminőség javításához, miközben fokozzák az áruszállítás hatékonyságát a nagyvárosi forgalomban, amely a legkeményebb munkakörnyezetet jelenti a haszongépjárművek számára.
A londoni tömegközlekedési vállalat, a Transport for London által is támogatott projekt 12 hónapon át vizsgálja 20 új Ford Transit Custom PHEV működését, amelyek a városon belüli útszakaszok nagy részét tisztán elektromos hajtással is képesek megtenni. A flottában szereplő járművek természetesen nem csupán az akkumulátor által megszabott hatótávolságon belül tudnak működni, vagyis hosszabb távolságokon is gond nélkül használhatók, ami alapvető elvárás az üzleti felhasználók és a “kék fényes” szolgálatok részéről.
A kísérletsorozathoz olyan partnereket választottak, amelyek tipikus nagyvárosi tevékenységeket végeznek, s ehhez nap mint nap haszongépjárműveket használnak. Az autókban a Ford telematikai rendszere gyűjt majd adatokat az egyes felhasználási területekre jellemző futásteljesítményről, használati módról és környezeti hatásokról, s ezek elemzése után kiderül, hogyan aknázhatók ki leginkább az elektromos hajtás előnyei.
Az öt kísérleti flotta egyike a városi rendőrség, a Metropolitan Police testületéhez kerül; a két Transit Custom PHEV egyike megkülönböztető jelzést visel majd, és a közlekedési balesetek helyszínelésénél használják, a másik, fényhíd nélküli autó pedig a törvényszéki munkát támogatja. A Transport for London vállalat három autót kap a mindennapos szállítási feladatok megoldására.
Az érintett felhasználók:
Transport for London
Metropolitan Police
Clancy Plant
Addison Lee
British Gas
Jiggs Bharij, a Metropolitan Police flottaigazgatója elmondta: “Testületünk arra törekszik, hogy járműveink fenntartható módon működjenek. Örömmel veszünk részt a Forddal ebben az innovatív kísérletben, amelynek célja, hogy tisztábbá varázsoljuk Londont.”
Andí Barratt, a Ford of Britain ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: “Az elmúlt 50 év során a Ford Transit volt az Egyesült Királyság legnépszerűbb haszongépjárműve. Fejlesztéseink során mindig felhasználóink elvárásaira összpontosítottunk és szorosan együttműködtünk velük; mindez nagy mértékben hozzájárul ahhoz, hogy olyan elektromos hajtású haszongépjárművet alkossunk, amely nap mint nap hasznos segítőtársnak bizonyul majd a városi és a városon kívüli szállítási feladatokban.”
A vállalat Mark Harvey-t nevezte ki a városi elektromos áruszállító program igazgatójának, ami új pozíció a Ford angliai szervezetén belül. Mark szorosan együttműködik majd a Transport for London és a résztvevő flottaüzemeltetők szakembereivel, valamint a Ford fejlesztői csapatával, hogy az autógyár, a felhasználók és a város vezetése egyaránt tisztább képet kapjon a haszongépjárművek szerepéről egy nagyváros életében.
“Örömmel tértem vissza a Ford haszongépjármű-csapatához” – nyilatkozta Mark Harvey. “Négy éven át dolgoztam a Transit Custom programban, és jó érzés újra közvetlen kapcsolatba kerülni vásárlóinkkal, hogy kifejleszthessük az üzleti igényeikhez leginkább megfelelő elektromos hajtású haszongépjárművet.”
“A haszongépjárművek felhasználási módja minden területen más és más, ezért a kísérlet igazán érdekes bepillantást enged majd abba, hogyan használják ezeket az autókat az egyes üzletágakban. Egy autógyár számára ez nagyon értékes információ; ennek alapján sokkal praktikusabb szempontok alapján fejleszthetjük elektromos hajtású haszongépjárműveinket, amelyek nemcsak remekül megfelelnek majd vásárlóink elvárásainak, hanem a városi levegő minőségét is javítják.”
A Ford idén ősszel indítja útjára több millió angol font költségvetésű projektjét, amit a Transport for London vállalat mellett a brit kormány által alapított Fejlett Hajtási Rendszerek Központja is támogat.
Az Egyesült Királyság haszongépjármű-piacán már több mint 50 éve a Ford az első számú szereplő. A Transit Custom PHEV bevezetése 2019-ben várható, szerves részeként annak a programnak, ami egy 4,5 milliárd dolláros befektetés révén egyre több elektromos hajtású autó kifejlesztését célozza, hogy a Ford autóipari és mobilitási vállalattá fejlődjön, vezető szerepet töltve be az elektromos hajtás, az önvezető járművek és az új mobilitási megoldások területén.