A Toyota tanulmányozni kezdte a Ford AppLink nyílt forráskódú változatát, a SmartDeviceLink vagy SDL technológiát, hogy a jövőben a japán márka vásárlói is autójuk kezelőszerveivel, érintőképernyőjével vagy hangutasításokkal vezérelhessék és használhassák az okostelefonjukon futó alkalmazásokat.
Ha az SDL technológiát több autógyártó is átveszi, akkor a vásárlók számára egyre több lehetőség nyílik okostelefonjuk használatára.
A Toyota q napokban bejelentette, hogy csatlakozik a SmartDeviceLink fejlesztéséhez, s ezzel új lendületet kapott e nyílt forráskódú szoftver-projekt, amelynek célja, hogy megoldást kínáljon az okostelefonos alkalmazások használatára az autókban.
“Az autóiparban egy-egy termék sajátosságához a műszerfal kezelőfelületének kialakítása és az okostelefonos kapcsolat módja is nagyban hozzájárul,” magyarázta el Don Butler, a Ford Motor Company Kapcsolódó Járművek és Szolgáltatások részlegének ügyvezető igazgatója. „A Fordnál úgy tartjuk, hogy a vásárlóinknak nyújtott élmény meghatározó eleme a volán mögött töltött idő, ezért igyekszünk ennek minden aspektusát megvizsgálni és kielemezni. Örömmel tapasztaljuk, hogy más autógyártók is ezt az utat választják, ezért örömmel működünk együtt velük, hiszen ez még nagyobb mérvű támogatást jelent az SDL technológiát fejlesztő közösség számára.”
A SYNC rendszerrel felszerelt Fordokban az AppLink™ rendszer egyfajta alkalmazásprogramozási interfészként (API) szolgál, lehetővé téve, hogy az okostelefonos alkalmazásokat (Spotify, Glympse, iHeartRadio, Pandora stb.) az autósok egyszerűen, hangvezérléssel vagy a műszerfal kapcsolóival használhassák. Ide kattintva többet is megtudhat az AppLink működéséről.
A Ford megnyitotta az AppLink forráskódját a programozói közösségek számára, hozzájárulva ezzel a SmartDeviceLink technológia kidolgozásához. Ezzel az volt a vállalat célja, hogy lendületet adjon az autókban is használható alkalmazásokat fejlesztő programozóknak, utat mutatva ezzel más autógyártók számára is, akik fontosnak tartják, hogy különféle innovatív szórakoztató rendszerekkel biztosítsák vásárlóik számára az okostelefonos alkalmazások fedélzeti használatát.
Az SDL szoftver segítségével az autósok a jármű saját kezelőszerveivel (a központi érintőképernyővel, gombokkal, illetve hangvezérléssel) menet közben is akadálytalanul képesek használni ezeket az appokat.
A Toyota mérnökei aktívan részt vesznek az SDL projektben, és a japán autógyár a Forddal és a Livio vállalattal történő együttműködés további módjait is megvizsgálja. A Livio a Ford Motor Company leányvállalataként irányítja a SmartDeviceLink projektet, ami a www.genivi.org és www.github.com/smartdevicelink oldalakon is megtalálható.
Az SDL számtalan lehetőséget kínál az autógyártók és a fejlesztők számára:
- Az adott márka arculatának megfelelően alakíthatók ki a szórakoztató rendszer szolgáltatásai, miközben a csatlakoztatott okostelefonok alkalmazásainak használatához az egységesített SDL protokoll minden előnye kihasználható
- Mivel az SDL nyitott rendszer, rengeteg különféle eszközzel és platformmal kompatibilis. Ennek köszönhetően az emberek nem csupán a legújabb eszközöket, operációs rendszereket és platformokat tudják használni
- Globálisan elérhető, és csupán bizonyos piacokon léteznek korlátozások a lehetséges alkalmazásokkal kapcsolatban
- A jármű saját hangutasítás-technológiájával működik, ezért működése nem korlátozza a mobiltelefonos kapcsolat vagy az internetes adatátvitel gyorsaságát
- Az új alkalmazások gyorsabban jelenhetnek meg a piacon, mivel a rendszer integrált, így ugyanaz a fejlesztés számos különféle autógyár platformján is működhet
- Olyan technológiát kínál, amely világosan kommunikál a felhasználóval, az engedélyét kérve ahhoz, hogy az élmény fokozása érdekében megoszthassa személyes adatait vagy a járműadatokat
“Először azért vezettük be az AppLink rendszert, hogy vásárlóink vezetés közben is biztonságosan használhassák okostelefonos alkalmazásaikat. Ezután útjára indítottuk a Ford Fejlesztő Programot, hogy támogassuk a programozói közösségeket az új, innovatív élmények fejlesztésében,” mondta el Butler. “Most pedig a SmartDeviceLink technológiával bizonyítjuk hosszú távú elkötelezettségünket, méghozzá nemcsak vásárlóink, hanem az egész autóipar felé, olyan megoldáson dolgozva, aminek révén az okostelefonok és az autók akadálytalanul együttműködhetnek – méghozzá a világon mindenütt.”
Az SDL technológia – AppLink néven – immár több mint 5 millió Fordban működik Észak-Amerikában, Dél-Amerikában, Európában és az Ázsia-Óceánia régióban, s idén további három új piacon (Tajvanon, Új-Zélandon és Thaiföldön) is megjelenik.
Az év elején a Ford az SDL-projekt azon technológiájához is hozzájárult, ami a navigációs alkalmazások fejlesztői számára lehetővé teszi, hogy szolgáltatásaik és térképeik megjelenjenek az autókban, amelyek így okostelefonnal is navigálhatnak; ez a megoldás igen fontos lehet az olyan piacokon, mint például Kína.