Site icon AutóAddikt

Főtengely jeladó cseréje a 2005 Smart Fortwo 450-ben

Általános, és kimondottan kellemetlen hibajelenség okozója az indukciós főtengely jeladó hibája a korai, konkrétan 2005-ös Smart Fortwo-nál. Elromlott, a Zöld Autószerviz pedig cserélte.

A SmartMania.hu-nak köszönhetően jöttünk rá a megoldásra. Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa be is szerezte a gyári Bosch főtengely jeladót, ami egy apró, majd’ T-alakú alkatrész.

Bizonytalan alapjáratot, egyenetlen impulzusokat generál a hibás főtengely jeladó. A motor melegedésével párhuzamosan növekszik az esély arra, hogy az elöregedett mágneses felületrész tágulásának köszönhetően megszakad az impulzusok leadása a vezérlés felé, így az elektronika nem érzékeli a megfelelő működést, és letiltja az egész rendszert, beleértve a gyújtást is.

Miután lefulladt a motor, indítózhatunk egy jó darabig, amíg újra üzemkész lesz a hajtáslánc. Ilyenkor se kép, se hang, és úgy negyed óra múlva – amikor visszahűlt a rendszer hőmérséklete – ismét indítható lesz a 2005 Smart Fortwo 450.

A főtengely jeladó eléggé bonyolult helyre lett szerkesztve. Először a vákumcsöveket, majd a rendszerhidraulikát kell eltávolítani, fojtószelep le, majd a turbó intercoolere következik.

A főtengely jeladó a blokk intercooler alatti részén található, kétpólusú dugóval, amelyet szintén eltávolított Gábor a szerelés során. A jeladót ezután egyszerűen ki lehetett emelni a helyéről, majd mehetett beillesztésre az új darab.

Összeszerelés után erőteljesebb alaojáratot, nyomatékosabb gyorsulást, effektíve stabilabb rendszerteljesítményt kaptunk. Érezhetően javult a 2005 Smart Fortwo 450 karakterisztikája, és persze megszűnt a véletlenszerű leállások sokasága is.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, SmartMania

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Exit mobile version