Leírni is hihetetlen: az Opel Astra immáron a K szériánál jár, pedig a mai napig szinte karnyújtásnyira a 90-es években debütáló első, akkor még Szentgotthárdon összeszerelt modell.
Az Opel hazai importőre – hasonlóan a tavalyi Opel Corsa-bemutatóhoz – ismét statikus jelleggel fedte fel 2015 aktuális és egyben legfontosabb újdonságának, az Opel Astra K-nak debütálást, mely jó 1 héttel késöbb, a 25. Nemzetközi Frankfurti Autószalonon mutatja meg magát majd a nagyközönségnek. Az esemény ismételten sokszínű és változatos volt, Danny Blue mentalista felvezetésével, majd később Kovács Ági olimpiai- és világbajnok úszó, az Opel magyarországi márkanagykövete szólt néhány szót az egybegyűltekhez. Kurt Beyer, az új Opel Astra dizájnjáért felelős szakember pedig részletesen vázolta az autó innovatív újdonságait.
Tény, hogy az új, 2016-os modellévű Opel Astra már nyomokban sem emlékeztet a korai F gyökerekre, már csak azért sem, mert anno a német gyártó alapvetően a szűkösebb büdzsével rendelkező vásárlókat célozta a népautóként is aposztrofálható alternatívával. Ráadásul, ha hozzávesszük az Opel kompakt-generációjának fejlődését (beleértve a Kadetteket is), akkor máris a tizenegyedik sorozatot tekinthetjük a vadonatúj Opel Astra személyében.
Minden kétséget kizáróan újraértelmezték az Opel Astra szellemiségét, úgy, hogy az remekül passzoljon a jelenlegi márkaarculatba is. Az autó front részén átrajzolásra került a dupla keresztléc és a hűtőmaszk is, markáns mátrix fényszórói pedig tovább növelik a presztízst, de akár merészen kijelenthetjük, hogy a prémiumérzet sem szorul háttérbe (ez az enteriőrre is jól ráillik). A C oszlop is teljesen újszerű hatást kelt, hátrafelé ívelő vonalvezetésével, valamint az egész autó tálalása-összhatása kompaktabbnak tűnik. Az új Opel Astra hossza 4.37 méteres, 5 centiméterrel rövidebb, mint az előd, magassága 1.48 méter – itt is lecsíptek a tervezők 2.5 centimétert; a kaszni légellenállási alaktényezője 0.285-ös értéket mutat.
Felszereltségtől és modelltől függően akár 200 kilogramm súlycsökkenés is tapasztalható, ami egy kifejezetten pozitív pontja az új Opel Astra-nak, hiszen sarkalatos pont volt mindez az autó előéletében. Ennek megfelelően növekszik a takarékosság, az agilitás, valamint a komfortérzet is.
Mindennek tekintetében nézzük a motorpalettát. A legnagyobb választható motor is mindössze csak 1.6 literes, a felhozatal 90 lóerőtől 200 lóerőig terjed (1.0, 1.4, 1.6 benzin és dízel). Az új Opel Astra-ban alkalmazza a gyártó először az új közvetlen befecskendezéses 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo aggregátot, mely súlytakarékos, alumínium alapú, 125, vagy 150 lóerős teljesítménnyel bír, a maximális forgatónyomaték pedig 245 Newtonméter. A gyári adatok szerint a fogyasztást akár 4.9 liter/100 kilométerben is meg lehet húzni, a károsanyag-kibocsájtás (CO2) pedig 114 g/km.
Amennyiben a leginkább takarékos motort keressük a benzines palettán, úgy az 1 literes ECOTEC Direct Injection Turbo a mi választásunk, 4.2 literes átlagfogyasztással, 96 g/km CO2 kibocsátással. Természetesen a dízel-irány is jelentős, itt az 1.6 CDTI suttogó dízel dominál, 110 és 136 lóerős verziókban, hatgangos váltókkal, 100 g/km alatt maradó károsanyag-kibocsájtással, akár 3.4 liter/100 kilométeres átlaggal.
Újdonság lesz még az Opel OnStar jelenléte, mellyel a gyártó szerint teljesen új fejezet nyílik a járműkapcsolódásban. Nyugat-Európában már futnak az első autók az Opel OnStarral – ez a személyes online- és szolgáltatási asszisztens nemcsak kellemesebbé, de főképp lazábbá teszi az autózást, és mostantól fokozatosan jelenik meg a márka valamennyi személygépkocsi-sorozatában. Elsőként 13 európai országban indul be, Magyarországra 2016-ban érkezik. Az Opel OnStar portfóliójában van automatikus baleseti segély, 24 órás műszaki segélyszolgálat, autólopás esetén segélynyújtás és nagy teljesítményű 4G/LTE-WLAN-hotspot, gyors és stabil kapcsolattal – az első 12 hónapban ingyen. Megint egy prémiumtechnika, amelyet széles vevőkörnek tesz elérhetővé az Opel.
Az Opel OnStar az év 365 napján, éjjel-nappal tesz gombnyomással felhívhatóvá egy beszélgető partnert. Híváskor az autó infotainment rendszerének beállításai alapján az Opel OnStar azonosítja az autós nyelvét, így olyan diszpécser jelentkezik, aki folyékonyan beszéli azt. Még az autótól távol is lekérdezhetők a jármű adatai, de működtethető a központi zár is egy okostelefon-alkalmazással. Ám akárhogy állítsák is be az Opel OnStart, ez a szolgáltató- és vészrendszer nem kémkedik utánunk: a Privat-gomb megnyomásakor rejtve marad a tartózkodási helyünk. Egyedül légzsákos balesetkor küldi meg automatikusan a hely adatait – ilyenkor az életmentésé az elsőbbség.
Kíváncsian várjuk, hogyan viselkedik az új Opel Astra K valós, utcai körülmények közt, hiszen mint ahogyan feljebb is említettük, az elő-bemutató statikus jellegének köszönhetően egyelőre „csak” kívülről és belülről szemlélhettük a kiállított kettő modellt. Ami biztos még, hogy az enteriőr kialakítása valóban felsőbb kategóriák felé kacsintgat, a műszerfal, a központi információs rendszer teljesen új kialakítást kapott – eltűnt az átláthatatlan gombsor, marad az érintőképernyő és a letisztult felület-együttes.
Magas komfortfaktorral bíró első- és hátsó üléseket próbáltunk, láb és térdtér optimális mind elöl és hátul is, utóbbi esetében a váll- és térdterek is érezhetően nagyobbodtak; az anyaghasználat a kiállított modellekben is jó minőséget, finom megmunkálást éreztetett.
Végezetül pedig nézzük, hogyan alakul az új, 2016-os modellévű Opel Astra K árazása.
Modell | Karosszéria | Felszereltség | Hajtáslánc | Javasolt listaár | Kedvezményes bevezető ár |
Új Astra | 5-ajtós | Selection | B 14 XE (74 KW/ 100 LE) MT5 | 4850000 | 4350000 |
Új Astra | 5-ajtós | Selection | B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MT5 Start/Stop | 5180000 | 4680000 |
Új Astra | 5-ajtós | Selection | B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MTA Start/Stop | 5380000 | 4880000 |
Új Astra | 5-ajtós | Selection | B 16 DTC (70 KW/ 95 LE) MT6 | 5670000 | 5170000 |
Új Astra | 5-ajtós | Selection | B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 | 5720000 | 5220000 |
Új Astra | 5-ajtós | Selection | B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 Start/Stop | 5800000 | 5300000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 14 XE (74 KW/ 100 LE) MT5 | 5150000 | 4650000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MT5 Start/Stop | 5480000 | 4980000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MTA Start/Stop | 5680000 | 5180000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6 | 5500000 | 5000000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6 Start/Stop | 5580000 | 5080000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6 | 5650000 | 5150000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6 Start/Stop | 5730000 | 5230000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 16 DTC (70 KW/ 95 LE) MT6 | 5970000 | 5470000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 | 6020000 | 5520000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 Start/Stop | 6100000 | 5600000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) MT6 Start/Stop | 6170000 | 5670000 |
Új Astra | 5-ajtós | Enjoy | B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) AT6 | 6520000 | 6020000 |
Új Astra | 5-ajtós | Innovation | B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MT5 Start/Stop | 6180000 | 5680000 |
Új Astra | 5-ajtós | Innovation | B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MTA Start/Stop | 6380000 | 5880000 |
Új Astra | 5-ajtós | Innovation | B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6 | 6200000 | 5700000 |
Új Astra | 5-ajtós | Innovation | B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6 Start/Stop | 6280000 | 5780000 |
Új Astra | 5-ajtós | Innovation | B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6 | 6350000 | 5850000 |
Új Astra | 5-ajtós | Innovation | B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6 Start/Stop | 6430000 | 5930000 |
Új Astra | 5-ajtós | Innovation | B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 | 6720000 | 6220000 |
Új Astra | 5-ajtós | Innovation | B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 Start/Stop | 6800000 | 6300000 |
Új Astra | 5-ajtós | Innovation | B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) MT6 Start/Stop | 6870000 | 6370000 |
Új Astra | 5-ajtós | Innovation | B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) AT6 | 7220000 | 6720000 |
Új Astra | 5-ajtós | Dynamic | B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MT5 Start/Stop | 6080000 | 5580000 |
Új Astra | 5-ajtós | Dynamic | B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MTA Start/Stop | 6280000 | 5780000 |
Új Astra | 5-ajtós | Dynamic | B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6 | 6100000 | 5600000 |
Új Astra | 5-ajtós | Dynamic | B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6 Start/Stop | 6180000 | 5680000 |
Új Astra | 5-ajtós | Dynamic | B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6 | 6250000 | 5750000 |
Új Astra | 5-ajtós | Dynamic | B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6 Start/Stop | 6330000 | 5830000 |
Új Astra | 5-ajtós | Dynamic | B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 | 6620000 | 6120000 |
Új Astra | 5-ajtós | Dynamic | B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 Start/Stop | 6700000 | 6200000 |
Új Astra | 5-ajtós | Dynamic | B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) MT6 Start/Stop | 6770000 | 6270000 |
Új Astra | 5-ajtós | Dynamic | B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) AT6 | 7120000 | 6620000 |
Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 1D Mark IV fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte