AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt Fuchs Titan Supergear MC 80W-90 kenőanyagot kapott a 97-es Mercedes-Benz W140 S420...

Fuchs Titan Supergear MC 80W-90 kenőanyagot kapott a 97-es Mercedes-Benz W140 S420 differenciálmű olajcseréhez a Classic Vehicle Hungary szervizében

Fuchs Titan Supergear MC 80W-90 kenőanyagot ajánlott az Olajshop.hu a differenciálmű olaj cseréjéhez az 1997-es évjáratú Mercedes-Benz W140 S420-hoz. Mivel Hamza Csaba vállalkozása, a Classic Vehicle Hungary egy ideje nagyban az autójavításra is fókuszál remek szakemberekkel a karosszériafelújítások és nagybecsű autókuriózumok helyrepofozása mellett, ezért ismét őket választottuk. Ezúttal tehát a differenciálmű kenőanyagát cseréltük.

Nagyon valószínű, hogy a W140 S420-as nem sok alkalommal kapott új differenciálmű olajat. Kiváltképp azért sem, mert folyamatos – bár alig észrevehető – búgó hangot hallatott a differenciálmű, főként kigurulásoknál, motorfékes lassításoknál.

Ez persze nem jelentethette feltétlenül azt, hogy sosem volt cserélve a kenőanyag a Mercedes differenciálműjében; lehet, hogy csak X kilométer lefutása után már igencsak esedékes a procedúra.

Kicsit féltünk attól, hogy a több rétegezést kapott, ugyanakkor felületi korrózióval is rendelkező differenciálmű feltöltő- illetve leeresztő csavarja könnyedén mozdítható legyen. Hála az égnek, nem okozott különösebb problémát a kicsavarozás egyik esetben sem, tehát máris úgy érezhettük: túl vagyunk a nehezen.

A W140 S420 alá pakolt differenciálműnek tehát kettő csavarja van: egy feltöltő, és egy leeresztő. A feltöltés folyamata viszonylag bonyolultnak tekinthető, ugyanis egy speciális pumpával kell a kenőanyagot befecskendezni a differenciálmű-házba. Persze előtte értelemszerűen a régi, szennyezett kenőanyag leengedése szükséges – ez meg is történt a folyamat első részeként.

Jól gondoltuk: a differenciálműben lévő kenőanyag enyhén szólva elhasználtnak látszott: sűrű, fekete folyadék távozott a leeresztőnyíláson, így alapvetően arra következtettek a CVH szakemberei, hogy nagy valószínűséggel az eredeti, gyári olaj volt még a hajtóműben.

A feljebb említett célszerszámmal végül nagyjából 1.5 liter Fuchs Titan Supergear MC 80W-90 olajat sikerült belepumpálni a rendszerbe, és nagy szerencsénkre sem a feltöltő, sem pedig a leengedő csavar nem eresztett

Csodák csodája: nem meglepő módon megszűnt a permanens búgás, a hajtás még csendesebb és kultúráltabb lett. Érdemes odafigyelnünk a differenciálmű kenőanyagának rendszeres cseréjére, és ajánlott (e téren is) betartani a kötelező szervizintervallumot!

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer