Főoldal Újdonságok Genfben felsorakozott az egész Ford Performance termékcsalád, az új Fiesta ST-vel együtt

Genfben felsorakozott az egész Ford Performance termékcsalád, az új Fiesta ST-vel együtt

A Ford a 2017-es Genfi Autószalonon állította ki a Ford Performance modellcsalád eddigi legizgalmasabb és legátfogóbb kínálatát, aminek mostantól a ma bemutatkozó, új generációs Ford Fiesta ST is tagja.

A teljesítmény és a takarékos működés páratlan kombinációját kínáló vadonatúj, 200 lóerős, háromhengeres, 1,5 literes EcoBoost motorral hajtott új generációs Fiesta ST fejlesztését ugyanaz az innovatív szemléletű Ford Performance csapat végezte, amely a Ford GT-t is tervezte; Genfben egyébként látható lesz az ultranagy teljesítményű szupersportkocsi új, Ford GT ’66 Heritage Edition kivitele is, amit most először csodálhatnak meg élőben az európai autórajongók.

A Ford nagy teljesítményű modelljeinek európai kínálatában szerepel még a Focus ST benzin- és dízelmotoros kivitele, a híres Focus RS és a legendás Ford Mustang is. A Ford izomautónak eladása további 14 százalékkal nőtt januárban (a tavalyi év azonos időszakához képest), a teljes 2016-os évben pedig 60 százalékos forgalomnövekedést könyvelhettek el, ami azért is hatalmas eredmény, mert a termékcsalád értékesítése 2015-ben is 62 százalékkal gyarapodott.

Magyarországon 2016-ban rekord mennyiségű, 151 új Mustang talált gazdára, 29,5 százalékos paicrészesedésel toronymagasan vezetve a sportautó kategóriát.

“A Ford szemléletének lényege, hogy elérhető áron kínálunk nagy teljesítményt” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “Legyen szó akár a Ford GT aktív aerodinamikájáról, akár az új generációs Fiesta ST üzemmódjairól, a Ford Performance modelljei rengeteg olyan innovatív megoldást hordoznak, amelyek versenyautóink vezetésének izgalmát a közúti modellekben is meghonosítják.”

A Ford Performance egyfajta innovációs laboratóriumként és tesztelési területként szolgál a különleges, nagy teljesítményű járművek, alkatrészek és tartozékok, valamint az egyedi vásárlói élmény megalkotásához. Itt születnek meg azok az innovációk, amelyek később a Ford teljes termékkínálatában megjelennek, tovább javítva az autók technológiáit, aerodinamikáját, tömegét, elektronikáját, teljesítményét és üzemanyag-fogyasztását.

Újgenerációs Fiesta ST

A Fiesta ST új generációja lesz az első Ford Performance modell, amit háromhengeres motor hajt, és az első Fiesta ST, amely többféle választható üzemmódot is kínál.
A Ford vadonatúj, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorjának 200 lóerős teljesítménye és 290 Nm forgatónyomatéka 6,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót. Ezt a dinamikát olyan innovációkkal sikerült elérni, mint a szívócső-befecskendezés és a közvetlen üzemanyag-befecskendezés új kombinációja, a kifinomult turbótöltés, valamint az új hengerlekapcsolásos technológia, ami látványosan csökkenti az erős és vehemens motor CO₂-kibocsátását.

Az új üzemmódok Normál, Sport és Versenypálya beállítások szerint módosítják a motor, a kormánymű és a stabilitásvezérlés működését, sőt még az Elektronikus Hangzásjavítást és az aktív kipufogószelepet is a kiválasztott üzemmódhoz igazítják, hogy a háromhengeres motor sportos hangszínének felerősítésével az autós még teljesebb vezetési élményt kapjon.

“Az új generációs Fiesta ST hű maradt ahhoz a filozófiánkhoz, hogy a Ford Performance futóművei és hajtásláncai minden tekintetben a legmodernebb technológiákkal működjenek” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A választható üzemmódok és a vadonatúj EcoBoost motor párosa remek harmóniát teremt a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás között, és hihetetlen sokoldalúsággal ruházza fel az új Fiesta ST-t.”

A 2018 elejétől három- és ötajtós változatban megjelenő, új generációs Fiesta ST személyre szabását minden eddiginél több utastér-kivitel, opció és technológia szolgálja.

Ford GT országúti modellek és versenyautók

A Ford GT Genfben egy korlátozott darabszámú Ford GT ’66 Heritage Edition festéssel jelenik meg. Az autó karosszériáját a Ford 1966-os Le Mans-i győzelmének emlékére fényes vagy matt kivitelben egyaránt választható Shadow Black fényezés, ezüstszínű sávok és jól látható karbonszál-felületek díszítik; a motorháztetőn és az ajtón Frozen White #2 grafikák láthatók; a 20 colos alumínium keréktárcsák egyetlen darabból, kovácsolással készültek, felületüket selyemfényű, arany árnyalatú lakkozás fedi, a kerékrögzítő csavarok pedig feketék.

Minden Ford GT szupersportkocsiban ultramodern, 10 colos digitális műszerkijelző látható. A személyre szabható képernyőn megjelenő szöveges és grafikus információk a lehető legkevésbé vonják el a vezető figyelmét, és az öt üzemmód (Normal, Vizes út, Sport, Versenypálya, V-Max) bármelyikének kiválasztásával automatikusan átrendeződnek, kiemelve az adott beállításnak megfelelő adatokat.

A SAE mérése szerint az amerikai specifikációjú Ford GT 3,5 literes V6-os EcoBoost motorjának teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm. Az autó végsebessége 347 km/óra, így a Ford GT a márka leggyorsabb közúti modellje, amely valaha is versenypályára lépett. A közúti változat karbonszálas felépítménye és aktív aerodinamikája hűen tükrözi a 2016-os Le Mans-győztes Ford Chip Ganassi Racing Ford GT teljesítményét, ami szintén látható Genfben.

Tavaly a Ford történelmi győzelmet aratott Le Mans-ban, ahol a Ford GT versenygép nyert az LM GTE Pro géposztályban (éppen 50 évvel az 1966-os hármas befutó után), és a márka nemrégiben jelentette be, hogy június 17-18-án négy Ford GT áll majd rajthoz a Le Mans 24 órás futamon.

A Ford és a LEGO Csoport együttműködésével most LEGO-kockákból is életre kelnek a 2016-os Ford GT és az 1966-os Ford GT40 versenyautók, méghozzá a LEGO Speed Champions exkluzív modellsorozatának részeként.

Nagy teljesítményű modellek izgalmas kínálata

A Ford tavaly 43.800 nagy teljesítményű autót (Ford Mustangot, Focus RS-t, benzin- és dízelmotoros Focus ST-t és Fiesta ST-t) értékesített Európában. A Genfben most bemutatott két új, egyedi stílusú és prémium felszereltségű, különleges Ford Mustang-változat immár az európai vásárlók számára is elérhető.

A Ford Mustang Black Shadow Edition 421 lóerős, 5,0 literes V8-as motorjához hatfokozatú manuális vagy automata sebességváltó kapcsolódhat. A négyféle – Platinum White, Triple Yellow, Race Red és Grabber Blue – fényezést fekete póni-embléma egészíti ki a GT hűtőrácson, és az autó külső megjelenését exkluzív, 19 colos, Y-küllőzésű könnyűfém keréktárcsák, valamint a motorháztetőn végigfutó és a kerékjáratok alsó részét összekötő fekete sávok teszik teljessé, és persze az első sárvédőket díszítő fekete emblémák, amelyek azt jelzik, hogy a gépházban az 5,0 literes blokk dorombol.

A Mustang hőskorát felidéző, Grabber Blue színűre fényezett Ford Mustang Blue Edition tetején és motorházán fekete sávok futnak végig, és a látványt 19 colos, sokküllős fekete könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. Az autó vásárlói akár a 421 lóerős, 5,0 literes V8-as blokkal, akár a takarékosabb 317 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motorral megrendelhetik autójukat, és választhatnak a hatfokozatú manuális és automata váltók közt.

“Az új Mustang már eddig is látványosan kitűnt az európai utak forgatagából, és az új Ford Mustang Black Shadow Edition és Blue Edition változatok után még többen megfordulnak majd” – vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A különleges Mustang-változatok mindig is fontos szerepet játszottak a modell több mint 50 éves történetében, és ezentúl az európai vásárlók is részesülhetnek ennek szépségeiből.”

Mindkét modellváltozat felszereltségében szerepel a 8 colos érintőképernyővel kiegészített SYNC 3 rendszer, amelyen elég megnyomni egy gombot, majd kimondani, hogy „kellene egy kávé”, „tankolni kellene”, „kellene egy parkolóhely” – és a berendezés máris kávézót, benzinkutat vagy parkolót keres, sőt akár vasúti pályaudvart, repteret és szállodát is.
A közkedvelt Ford Focus RS ötajtós izomautó különlegessége a 350 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotor, a Ford Performance Összkerékhajtás és a választható üzemmódok, amelyek közt az iparágban elsőként kínált Drift Üzemmód is szerepel.
A Ford Focus ST vásárlói választhatnak a 250 lóerős EcoBoost benzinmotor és a 185 lóerős TDCi dízel között, és autójukat ötajtós ferdehátú, illetve kombi karosszériával is megrendelhetik.

A Ford gazdag motorsport-hagyományai

A versenyzés régi hagyománynak számít a Fordnál, hiszen 116 évvel ezelőtt Henry Ford a Sweeptakes futamon 999-es versenyautójával legyőzte Amerika legnagyobb autóversenyzőjét, Alexander Wintont.

Genfben a Ford több mint öt évtizednyi motorsport-történelmet idéz fel, kiállítva a Ford Heritage Collection néhány igazán izgalmas járművet.

Az 1966-os Ford GT40 Mk2 versenygép replikája; az eredeti, 7,0 literes, V8-as autót Bruce McLaren és Chris Amon vitte győzelemre az 1966-os Le Mans 24 órás futamon
Az 1970-es, Londontól Mexikóig tartó Rally Világkupát megnyerő Ford Escort Mk1 replikája, amit egy körülbelül 200 lóerős, 1,8 literes Ford Cosworth BDA motorral építettek újra, s amivel az autó eredeti személyzete, Hannu Mikkola és navigátora, Gunnar Palm elsőként ért célba a legendás 1970-es futam emlékére szervezett 1995-ös versenyen

A Ford Escort World Rally Championship Group A rallyautó 1992-es Ford Escort RS Cosworth közúti változata 230 lóerős, 2,0 literes turbómotorral és négykerékhajtással
A Ford idén ünnepli a Ford Cosworth DFV V8 versenyblokk bevezetésének 50. évfordulóját. A legendás motor 15 év alatt 155 futamgyőzelmet és 12 egyéni bajnoki címet szerzett a Formula 1-ben, és kétszer aratott győzelmet a Le Mans 24 órás futamon – többek közt az 1975-ös Mirage GR8 versenyautóban, ami szintén látható Genfben.
Könnyű kompakt és erős; a teljes egészében alumíniumból készült, hengerenként négyszelepes és hengersoronként két vezérműtengelyes, 3,0 literes blokkot arra tervezték, hogy a versenyautók karosszériájának szerves része legyen.

A Ford Cosworth DFV motor születéséhez vezető újító szellem a Ford EcoBoost erőforrásainak fejlesztését is áthatotta, legyen szó akár a vadonatúj, 1,5 literes, háromhengeres EcoBoost blokkról, akár a kettős turbótöltésű, 3,5 literes V6-os EcoBoost erőforrásról, amely 2016-ban győzelemre vitte a Ford GT-t Le Mans-ban.

“A motorsport mindig is erős inspirációként szolgált a Ford újításaihoz” – mondta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. „Napjainkban a Ford Performance csapat dolga, hogy olyan autókat fejlesszen ki, mint a Ford GT versenygép vagy éppen az új generációs Fiesta ST. E csapat összehangolt munkája azonban nemcsak a kivételes autók megalkotásáról szól, hiszen ezek révén minden vásárlónk számára elérhetővé válnak a teljesítményt növelő megoldások.”