A népszerű Ford Fiesta ST kompakt izomautó most még izmosabb lett. A Ford a Genfi Autószalonon mutatja be az új Ford Fiesta ST200 modellt, amelynek különlegesen kalibrált 1.6 literes EcoBoost benzinmotorja 10 százalékkal több teljesítményt (200 LE) és 20 százalékkal több forgatónyomatékot (290 Nm) ad le.
Minden idők legerősebb sorozatgyártású Fiestája, a Fiesta ST200 6,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, és exkluzív felszerereltségében olyan tételek szerepelnek, mint az egyedi Storm Grey fényezés, a matt fekete könnyűfém keréktárcsák vagy a különleges utastéri elemek.
A Fiesta ST200 gyártása júniusban kezdődik, és az első vásárlók már kevéssel ezután meg is kapják autóikat.
“A Fiesta ST nemcsak a tulajdonosok, hanem a kritikusok kedvence is – az ST200 változat pedig még több erővel és teljesítménnyel kápráztatja el vezetőit” – mondta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Azt hiszem, a jövő egyik klasszikusát sikerült megalkotnunk.”
Genfben lép először az európai nagyközönség elé az új Kuga, de a Ford standja egy másik európai premier helyszíne is lesz, hiszen itt látható először egymás mellett a Ford GT ultranagy teljesítményű szupersportkocsi közúti- és versenyváltozata.
Fiesta ST200
Exkluzív külső fényezése és 17 colos könnyűfém keréktárcsái mellett a Fiesta ST200 modellek vörösre festett féknyergeket kínálnak, valamint még gazdagabb belső felszereltséget, amelyben a Recaro sportülések faszén-árnyalatú részleges bőrkárpitozását ezüstszínű öltések díszítik, s az összképet megvilágított küszöbdíszlécek és ezüstszínű díszítéssel kiegészített biztonsági övek teszik teljessé.
A Fiesta ST200 1,6 literes EcoBoost motorja 15 lóerővel és 30 newtonméterrel erősebb lett, és akár 20 másodpercig is képes ideiglenes túltöltéssel működni. A mérnökök rövidebbre méretezték a Fiesta ST eredetileg 3,82-es végáttételét (az új érték 4,06), így az autó a magasabb sebességfokozatokban is fürgébben gyorsít. A végsebesség 230 km/óra.
Akárcsak a Fiesta ST esetében, az új ST200 változatnál is modern megoldások javítják az autó kanyarmeneti tukajdonságait és fordulékonyságát:
- Továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás és 3 üzemmódba kapcsolható Elektronikus Stabilitásprogram
- Speciálisan módosított kormánycsukló
- A hátsó torziós rúd pontosabban kiszűri az útfelület hibáit
- Egyedi első és hátsó spirálrugók és lengéscsillapítók, 15 mm-rel alacsonyabb tömegközéppont
- A kormánymű 13,69:1 arányú áttételezése és rövidebb irányítókarja közvetlenebb kormányreakciókat biztosít
- A fékteljesítményt nagyobb méretű tandem főfékhengerek és hátsó tárcsafékek fokozzák
A 2013-ban bemutatott Fiesta ST modellt 1,6 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, amelynek teljesítménye 182 LE, forgatónyomatéka pedig 240 Nm. Az autó rövid időn belül Európa legnépszerűbb izomautója lett, és már piacra lépésének első évében több mint 20 díjat gyűjtött be világszerte. Napjainkig a Ford mintegy 30.000 Fiesta ST-t értékesített Európában.
Az új Kuga – SYNC 3 rendszerrel
Az új Ford Kuga a Genfi Autószalonon is látható lesz, miután – az új SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszerrel együtt – bemutatkozott a barcelonai Mobil Világkongresszuson.
A SYNC 3 használata sokkal ösztönösebb és egyszerűbb lett; a rendszer gyorsabban működik, és hétköznapi szavakkal vezérelhető, 8 colos érintőképernyője pedig reagál a kétujjas csippentésre és a végigsimításra is. Az iPhone-felhasználók az Apple CarPlay, az Android-felhasználók pedig az Android Auto rendszert aktiválhatják; ez a két interfész kifejezetten az ilyen rendszerű okostelefonok kezelésére szolgál.
Az új, kifinomult Kuga innovatív vezetősegítő technológiái, ergonomikus és kényelmes utastere, valamint takarékos hajtásláncai egyszerűbbé, biztonságosabbá, kellemesebbé és olcsóbbá varázsolják az autózást. Az újdonságok közt egy új, 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotor is szerepel, ami a tervek szerint 5 százalékkal lesz takarékosabb a most kifutó 120 lóerős, 2,0 literes TDCi erőforrásnál. Az új Kuga természetesen kívül is változik: a formatervezők merészebbre és sportosabbra szabták az autó karosszériáját.
Egymás mellett látható a Ford GT közúti- és versenyváltozata
A Ford február elején erősítette meg a hírt, hogy a Ford Chip Ganassi Racing négy Ford GT-je (amelyek közül kettő a 2016-os FIA Hosszútávú Világbajnokságon, kettő pedig a 2016-os IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságon versenyez) június 18-19-én rajthoz áll a legendás Le Mans 24 órás futamon a GTE Pro géposztályban.
A Ford 50 évvel azután lép pályára Le Mans-ban, hogy az eredeti Ford GT versenyautók 1966-ban hármas befutóval mindhárom dobogós helyet megszerezték. A négy autó a 66, 67, 68 és 69-es rajtszámmal indul, ezzel is tisztelegve a Ford 1966 és 1969 között elért emlékezetes sikerei előtt.
A Ford GT-k közúti- és versenyváltozatai mellett ott lesz Genfben az a négy pilóta is, akik a Ford Chip Ganassi Racing színeiben versenyeznek majd Le Mans-ban: Stefan Muecke, Olivier Pla és Andy Priaulx a WEC versenysorozatból, valamint Dirk Mueller az IMSA bajnokágból.
A Ford Performance kínálatának csúcsmodellje, a vadonatúj Ford GT a márka innovációinak tárháza, amelyben a Ford egyebek mellett az EcoBoost® motor csúcsteljesítményét, a legmodernebb aerodinamikai megoldásokat és a könnyűszerkezetű karbonszálas építési módot is bemutatja.
A Ford GT minden idők egyik leginkább exkluzív Ford-modellje, ezért a vállalat csupán limitált példányszámban gyártja és forgalmazza; az első európai vásárlók az év végén vehetik át autóikat.
“Itt van hát az új Fiesta ST200, a minden szabályt felrúgó vadonatúj Focus RS és persze a káprázatos Ford GT szupersportkocsi, így bízvást elmondhatjuk, hogy a Ford Performance termékskálája még sosem volt ennyire sokszínű” – vélekedett Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke. „EcoBoost motortechnológiánk révén minden pénztárcához és minden életstílushoz kínálhatunk valamilyen Ford Performance modellt.”