Egy kis összesítő: a Peugeot megújult formában vág neki az idei évnek, aminek a lendületét a márka 2015-ben elért 4,6 százalékos eladás-növekedése és a versenysportba való látványos visszatérése adja.
Tavaly 1.710.000 Peugeot gépjárművet értékesítettek világszerte, Európában erőteljesen, 9,7 százalékkal, Kínában 5,6 százalékkal, az Afrika és Közel-Kelet régióban 2,3 százalékkal, míg a csendes-óceáni térségben 9,1 százalékkal nőttek a márka eladásai. Az értékesítést a Peugeot termékcsalád 8-as sorozata húzta felfelé:
- Továbbra is töretlenül népszerű a Peugeot 308, a márka legkeresettebb modellje, amely dobogós hellyel büszkélkedhet az európai C szegmensben, és a Peugeot márka feljebb pozicionálási törekvésének motorja: 23 százalékot meghaladó modellmix a GT Line, a GT és a GTi by Peugeot Sport felszereltségi szintekkel,
- Szintén népszerű az egy évvel ezelőtt Genfben bemutatott új Peugeot 208, amelyből 10 százalékkal több talált gazdára Európában,
- Az új Peugeot Partner, a márka legnagyobb példányszámban értékesített kishaszonjárművének sikere,
- Sikerek a motortechnika és a környezet megóvása terén: 25 Peugeot személyautó vívta ki a szegmensében a best-in-class címet, az európai viszonylatban alacsony CO2-kibocsátásának köszönhetően (közülük 8 PureTech motorral, 4 THP erőforrással, további 13 pedig BlueHDi motorral készült).
Három Peugeot világpremier és az év első szabadidő-autójának bemutatása a genfi autószalonon: az Oroszlán 2016-ban rendületlenül halad tovább a megkezdett úton.
Új Peugeot 2008: a márka kompakt szabadidő-autójának világpremierje
Januárban a Peugeot 2008 DKR fantasztikus győzelmet aratott a Dakaron1. A 13 szakaszból kilencet a márka pilótái nyertek meg, két hármas- és 5 kettős győzelem született, így végül a Peugeot csapata állhatott fel a dobogó legfelső fokára a dél-amerikai verseny végén, amelyen mindössze második alkalommal indult a márka. Az embert és gépet egyaránt próbára tevő körülmények között megtett 9500 km versenytávval a Peugeot SPORT tovább gyarapította trófeái számát, melyben olyan értékes győzelmek szerepelnek, mint az afrikai Dakaron begyűjtött négy győzelem 1987 és 1990 között, valamint a Le Mans-i 24 órás versenyen, a WRC bajnokságban, a WRX-ben és a Pikes Peak-on aratott sikerek.
Hat héttel azután, hogy a Peterhansel/Cottret páros megnyerte a Dakart a Peugeot 2008 DKR versenygéppel, a Peugeot a világon először Genfben mutatja be az új Peugeot 2008-at, a márka kompakt szabadidő-autóját.
A Peugeot 2008 modellcsalád 2013-ban lépett a piacra. A vásárlók egyöntetű tetszéssel fogadták elegáns külsejét és dinamikusságát. Az eladási darabszám rendületlenül növekedett, összesen 515.000 példány2 készült belőle világszerte. Nemcsak Európában, hanem Brazíliában és Kínában is gyártják, ezzel a 2008 a világon a legnagyobb számban gyártott Peugeot modell. Európában a modell a bevezetése óta szilárdan őrzi dobogós helyét a szegmensében.
A modell vonzerejét még jobban fokozza a Peugeot 2008 erőt sugárzó szabadidő-autós formaterve. A kiszélesített sárvédők, a függőleges hűtőrács és a védőelemek a mindennapi használatra készült, robusztus autó benyomását keltik. A piros Ultimate árnyalat még tovább fokozza ezt a hatást.
Az Access, Active és Allure felszereltségi szinteket a GT Line koronázza meg. Az új kiadás, amely az egész Peugeot kínálaton átívelő ajánlatként jelenik meg, a vörös-fekete színösszetételnek köszönhetően sportos és elegáns hangulatot képvisel.
A Peugeot 2008 a vezetés páratlan, rabul ejtő élményét ígéri. A Peugeot i-Cockpit® megtestesíti mindazokat a tulajdonságokat, amelyek a Peugeot 2008 vezetését jellemzik: ösztönösség, fürgeség, biztonság.
A speciális kipörgésgátló, a Grip Control minden körülmények között a terepviszonyoktól függően szabályozza az első kerekek hajtását, ami a 2008 sokoldalúságát, felhasználáságát fokozza. A Grip Controlhoz Mud & Snow típusú gumiabroncsok járnak.
A Peugeot 2008 felszerelései sorába tartozik a MirrorLinkTM és Apple Carplay® kommunikációs protokollal kompatibilis Mirror Screen, valamint a szegmensben különösen ritka tolatókamera, Active City Brake és parkolássegítő rendszer.
Az összes változatra jellemző a modell etalonként számon tartott dinamikus viselkedése. Az Euro6 motorok magas szintű vezetési komfortot biztosítanak, ugyanakkor takarékosak. Négy változat a Kategória legjobbja (Best in Class) címmel büszkélkedhet a szegmensében, köztük a hatfokozatú, manuális váltóval felszerelt 1.2 l PureTech 130 S&S.
Peugeot Traveller: utazás felsőkategóriás kényelemben
A Peugeot Traveller a 2016-os genfi autószalonon mutatkozik be a világon először és vonul be az egyterűek és a VIP kisbuszok világába.
A Peugeot Traveller a márka limuzinjainak és szabadidő-autóinak új arculati elemeit vezeti be a szegmensbe, formaterve erőt és eleganciát sugároz.
A Peugeot számos egyéb előnnyel ruházza fel a Travellert, amely mércét kíván teremteni a kategóriában. A jármű új alapját a moduláris EMP2 platformból adaptálták, ami kimagasló minőséget, hatékonyságot és rekord alacsony fogyasztást garantál a szegmensen belül.
A járművet a piac leghatékonyabb károsanyag-kibocsátás szabályozási rendszerével, a részecskeszűrő előtt elhelyezett SCR rendszerrel ellátott BlueHDi Euro6 motorokkal szerelik fel. A 2013 vége óta alkalmazott és hatékonyságukért elismert motorok a vezetési komfortot akár 180 lóerős, illetve 400 Nm-es teljesítménnyel ötvözik, fogyasztásuk és CO2-kibocsátásuk tekintetében pedig kategóriájuk legjobbjai. A választékban megtalálható motorok átlagos fogyasztása 5,4 liter 100 km-ként, 140 gramm/km emisszió mellett.
A Peugeot Traveller utastere nyugodt utazást ígér a márka szaktudására épülő úttartás, a csúcskategóriás belső kialakítás és komfortszint jóvoltából. A nagyfokú alakíthatóság, köztük a kilencüléses beltér és a – szegmensben olykor egyedülálló – felszerelések gazdag tárháza megkönnyíti és élménnyé teszi az autózást a mindennapokban.
A Peugeot Traveller kifogástalan biztonságát bizonyítja, hogy 2015. decemberben ötcsillagos minősítést nyert az Euro NCAP töréstesztjein.
Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz
Az új Peugeot Traveller eygterűvel a márka megerősíti megújulásra törekvését valamennyi szegmensben. Peugeot Traveller i-Lab tanulmányautóval képzeli el a márka a jövő VIP kisbuszát, az üzleti ügyfelek exkluzív mobilitását. A környezettel való folyamatos kapcsolattartás forradalmasítja az autóba épített funkciókat, így mostantól tapintható élménnyé és az üzletemberek zökkenőmentes napirendjének értékes, aktív részévé válik.
Ebben a szegmensben a Peugeot a márka limuzinjaiból és szabadidő-autóiból kölcsönzi az új karakterjegyeket.
Az EMP2 padlólemezre épített VIP 3.0 kisbusz ideális egyensúlyt teremt a külső méretek és a tágas belső tér között.
Az autóban ülők számára az utazás egyszerre jelent inspirációs forrást és a munkavégzéshez ideális környezetet. Az egymással szembe fordított négy ülés egy hatalmas, 32 colos, érintőképernyős táblagép körül helyezkedik el, amely egy elegáns konzolon nyugszik. A beépített informatikai eszközök tárháza igen gazdag, a WiFi hotspottól a Bluetooth®-on át a vezeték nélküli mobiltöltő dokkolóig és a virtuális valóságot megjelenítő headsetig.
A vezető biztos lehet afelől, hogy az ügyfelek maximálisan elégedettek lesznek a Peugeot Traveller i-Lab technikai megoldásaival. A biztonságos utazást garantálja a panelekbe épített közlekedésilámpa-leolvasó berendezés és a veszélyre figyelmeztető rendszer.
Az újgenerációs 3D Peugeot navigáció valós időben és az aktuális körülmények figyelembevételével tájékoztatja a vezetőt, aki mindenkor a forgalomnak és az utas napirendjének megfelelően választja ki az útvonalat.
Peugeot 2008 DKR: Genfben mutatkozik be a 2016-os DAKAR-győztes fenevad3
Íme itt van, most látható először nyilvánosan, amióta visszatért Dél-Amerikából. A 302-es rajtszámot viselő Peugeot 2008 DKR, Stéphane Peterhansel és Jean-Paul Cottret, a 2016-os DAKAR győztes párosának versenygépe. Genfben csodálhatják meg a látogatók « Dakar úr » szépséges fenevadját, amelyet a második győzelem óta most még nagyobb legenda övez. Az elődjénél alacsonyabb, szélesebb versenyautó lenyűgözően atletikus karosszériájával kelt feltűnést. Átkelés homokdűnén, köves úton, gázlón – minden csapdával megbirkózik, amelyet a világ egyik legizgalmasabb kalandja, a Dakar tartogat a résztvevők számára.
A Peugeot 2008 DKR szénszálas karosszériája kettős háromszög lengőkar felfüggesztéseket és 460 mm-es rugóuttal rendelkező spirálrugókat rejt. Az egy darabból készült magnéziumötvözet felnikre robusztus, a korábbinál könnyebb és hatékonyabb, 37 colos Michelin abroncsokat tettek, amire nagy szükség is volt a rendkívül változatos, egyenetlen terepen. A motorházfedél alatt dobog a fenevad szíve: a háromlieteres V6-os turbódízel teljesítményét tovább növelték, 350 lóerőt, illetve 600 Nm nyomatékot ad le. Szélesebb tartományban rendelkezésre álló nyomatékának különösen a kanyargós gyorsasági szakaszokon vették jó hasznát. És itt lesznek a DAKAR hősei is! A Peugeot rajongók Stéphane Peterhansellel március 5-én, Sébastien Loebbel pedig március 11-én találkozhatnak a Peugeot standon.
A Peugeot 2008 DKR mellett a Peugeot SPORT a következő sportos modelleket állítja ki:
– 308 GTi by Peugeot Sport, a márka legnépszerűbb modelljének radikálisan sportos változata, 270 lóerős 1.6 THP motorral.
– 308 R HYbrid, a szuperautók teljesítményeivel felruházott kompakt limuzin, 500 lóerős hibrid hajtáslánccal!
Peugeot FRACTAL tanulmány: a jövő Peugeot i-Cockpit® vezetőhelye
A márka legújabb modelljeinek különlegessége, a Peugeot i-Cockpit® 2012 és a 208 bevezetése óta több mint 2,2 millió ügyfelet hódított meg. 2015-ben a Peugeot egy új jövőkoncepciót mutatott be a Peugeot FRACTAL elnevezésű innovatív tanulmányban. A városi elektromos kupé futurisztikus vonalai mögött új köntösben jelenik meg a Peugeot i-Cockpit®, ahol a hangzás kitüntetett szerepe még ösztönösebbé teszi a vezetést.
A látás és a hallás után az autó belső tere a vezető és az utasok újabb érzékét, a 9.1.2 hangzórendszernek köszönhetően a hallást kívánja bevonni az egyedülálló élményvilágba. A kimagasló hangminőséget garantáló 9.1 rendszer az egyes ülések támlájába épített extra mélysugárzókkal társul, melyeket a FOCAL fejlesztett ki a kitűnő térhangzás és hangdinamika elérése érdekében.
A Peugeot FRACTAL utasterének minden részletét az innovatív megoldások uralják. A head-up display holografikus kijelzéssel ellátott digitális csempét kapott, a kicsi kormánykerékbe érintőpadokat és egy kettős érintőlemezt (platina) építettek, ahonnan a funkciók és az akusztikai környezet kezelhető. Az utastér felületének egyes darabjai 80 százalékban 3D nyomtatással készültek, akárcsak a visszhangzásmentes felületek, amelyek úgy terelik a hangot, mint egy előadóteremben.
A teljesen elektromos hajtáslánccal készült városi kupé maximális teljesítménye 204 LE, hatótávja pedig 450 km a töretlen vonalaknak, a mértéktartó, 1000 kg-os önsúlynak, valamint a keskeny futófelületű Tall & Narrow abroncsoknak köszönhetően. Igen fürge, 6,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, az 1000 m-t pedig 28,8 mp alatt teszi meg álló rajtból indulva. Kompakt méreteiből (mindössze 3,81 m), valamint 7 és 11 cm között változó hasmagasságából adódóan kifejezetten otthonosan mozog városban.
A Peugeot stand Genfben: formatervezett, hívogató kiállítótér a három világpremiernek
2650 négyzetméternyi tömény élmény és érzelem a Palexpo 6-os csarnokában – ez várja a nagyközönséget, amely itt láthatja a világon először az új Peugeot 2008-at, a Peugeot Travellert és a Peugeot Traveller i-Labot, illetve a Peugeot Fractal tanulmányt, a Peugeot 308 R Hybrid kísérleti járművet, a Peugeot 2008 DKR-t, a 2016-os Dakar győztes versenygépét és a Peugeot teljes 8-as sorozatát.
A Peugeot három tematikus ponton mutatja be a sporttal és a műszaki megoldásokkal kapcsolatos fejlesztéseit. A GTi by Peugeot SPORT ponton látható a 308 GTi by Peugeot SPORT és a 208 GTi by Peugeot SPORT, a Peugeot 308 R HYbrid és az idei Dakaron győzelmet aratott Peugeot 2008 DKR. A 308 GTi by Peugeot SPORT szimulátor segítségével átélhetik a látogatók, hogy milyen vezetési élményt nyújt a Peugeot SPORT legújabb üdvöskéje. A Technológia ponton láthatók a különösen hatásos PureTech és BlueHDi motorok, az EAT6 sebességváltó és a Peugeot 308 R Hybrid hajtáslánc. Külön területen kapott helyet a márka Roland Garros kínálata – melyet a Peugeot 108 Roland Garros és a Peugeot 208 Roland Garros modellek alkotnak.
A Peugeot az egyetlen járműgyártó a világon, amelynek modelljei napjaink összes mobilitási igényét kielégítik. Erről tanúskodnak a Peugeot CYCLES új elektromos rásegítésű kerékpárjai, a HYbrid-Bikes Peugeot AE21 és a eC01.100, amelyet az új, 400 Wh (opcióként 500 Wh) Bosch Active Line rendszerrel, az ahhoz kapcsolódó, NuVinci Harmony Optimized H!Sync folyamatosan változó automatikus erőátvitellel szerelnek fel, amely optimalizálja és egyszerűbbé teszi a teljesítmény kezelését.
Kapcsolattartás: nyugodt utazás, folyamatos kapcsolattartás a külvilággal
A Peugeot az autózás közbeni kapcsolattartás újgenerációs megoldásait is bemutatja a genfi szalon látogatóinak. Az új Peugeot érintőképernyő tartalmazza az összes funkciót, amelyek az útvonalak és a vezetés megkönnyítését szolgálják. A képernyő egyszerű érintésével vagy hangvezérléssel működtethető.
A hangfelismerés előnye, hogy növeli a biztonságot, hiszen a navigáció, a telefon és a médiarendszer funkcióit úgy használhatjuk, hogy közben le sem kell vennünk a szemünket az útról.
Az újgenerációs Peugeot 3D navigációs rendszer, amely hangfelismeréssel vagy az érintőképernyőn keresztül működtethető, magába foglalja a térképadatok évente négyszer, ingyenesen történő frissítését, egészen a jármű élettartama végéig, valamint a kapcsolódó Peugeot Connect csatlakoztatott szolgáltatásokat 3 éven keresztül.
A Peugeot Connect a következőket foglalja magába:
– a valós idejű TomTom Trafic közlekedési információkat;
– a töltőállomások elhelyezkedését és árait, valamint a közelben található parkolókat;
– az időjárási információkat;
– helyi keresés (POI) funkciót.
Opcióként Veszélyes helyekre figyelmeztető modul is rendelhető.
4 A bevezetésekor 11 országban kezdik forgalmazni (Ausztria, Belgium, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svájc), a többi ország és az Európán kívüli térségek esetében még tart a piackutatás.
A valós idejű közlekedési információknak köszönhetően az új Peugeot navigációval időt takaríthatunk meg, és a dugók elkerülésével sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat.
A Peugeot Connect szolgáltatásai automatikusan és felár nélkül elérhetők a Peugeot Connect SOS & Assistance (SIM kártyával és adatokkal) esetén, ha a járműben van ilyen funkció. Ha nincs, a csatlakozás tethering segítségével történik (modem mód) USB-n, Bluetooth-on vagy WiFin keresztül csatlakoztatott okostelefonon keresztül.
A Peugeot Connect Nav tartalmazza a Mirror Screen funkciót is, így az autóban utazók a 7 colos Peugeot érintőképernyőre közvetíthetik okostelefonjuk alkalmazásait. A Mirror Screen Apple CarPlayTM illetve Mirrorlink® technikával egyaránt elérhető, ami szélesíti a rendszerrel kompatibilis okostelefonok skáláját.
Peugeot robogók: a történet tovább folytatódik két keréken
A Peugeot a világ legrégebbi motorkerékpár-gyártójaként is ismét ott lesz a genfi autószalonon. Három robogót mutat be ebből az alkalomból:
Peugeot Metropolis 400. A piac legmodernebb háromkerekű robogóját a Blue Line D-air speciális változatban mutatja be a márka. A fekete matt és a kék árnyalatok eredeti összetétele, a Peugeot exkluzív stílusának védjegyévé vált éles vágással elválasztva, a megmunkált fekete felnik és a rozsdamentes acélból készült sport kipufogó a stílusosság és a sportosság közötti tökéletes összhangot nyújtják a Blue Line sorozatnak. A Peugeot Metropolis biztonsági felszereltségi szintjét még tovább fokozza a D-air változatban a világ leggyorsabban kioldó Dainese vezeték nélküli légzsákrendszere (rekord gyors kinyílási sebesség: 45 ezredmásodperc). Az ergonomikus tervezésű Peugeot Metropolis határozottan a felhasználók komfortját helyezi a középpontba az intelligens « Smart Key » indítórendszerrel (nem szükséges behelyezni az indítókulcsot), az abroncsnyomásmérővel, az elektromos parkolófékkel és a nyereg alatt kialakított, két bukósisak elhelyezésére alkalmas mélyedéssel. Fontos megemlíteni, hogy a Peugeot Metropolis kiérdemelte a Garantáltan Eredeti Franciaországi termék címkét!
A legendás S55 és S57 ihlette Django stílusosan és modern kiadásban értelmezi újra az ötvenes évek leghíresebb Peugeot robogóját. A 2015 tavaszán bevezetett Django 50 típussal együtt a kínálatban háromféle hengerűrtartalom szerepel: 50, 125 és 150 köbcentiméter. A minden igényt kielégítő négyféle kiadásban (HERITAGE, SPORT, EVASION és ALLURE) kapható Djangót a 125 köbcentis Evasion Dragon Red változatban láthatja a nagyközönség Genfben. A krómozott első csomagtartóval felszerelt járművet még exkluzívabb megjelenés és kiváló passzív biztonság jellemzi, amelynek lelke az SBC fékrendszer, első-hátsó aktív fékerő-elosztással. A külvilággal összekapcsolt, vagány Django ideális utazóeszköz a városban: amikor a tulajdonosa gyalogosan folytatja útját, a motorban hagyhatja a bukósisakot, vagy akár a mobiltelefonját, amely a 12 voltos csatlakozónak (alapfelszerelés) köszönhetően az utazás során is feltölthető.
A Django az egyéni ízlésnek megfelelő kialakítás gazdag lehetőségeit kínálja az online konfigurátornak köszönhetően (a Peugeot SCOOTERS honlapról elérhető). A digitális konfigurátor segítségével a vásárló a számítógépe előtt ülve választhatja ki a neki megfelelő motort, színt, visszapillantót, nyerget, lámpatestet és a különböző tartozékokat. Összesen 110.000 féle variáció lehetséges, így mindenki az egyéni ízlésének megfelelő, testre szabott Djangót állíthat össze, egy egyedi darabot, a Django_ID-t.
Az 50 köbcentis Speedfight IV a negyedik opusa egy közel húsz éve útjára indított családtörténetnek.
A már 600.000 példányban értékesített modell most a még hatékonyabb és felszereltebb Iceblade verzióban jelentkezik. A sportosság és a formaterv kedvelői különösen értékelni fogják ezt a vadonatúj, modern kiadást, amelyet a lencse formájú, vörössel szegélyezett részek, a piros légbeömlők és fényszórókeretek, valamint egy alumínium lemez tesz jellegzetessé. A fehér hátsó héj « single-rider » kétkerekű jelleget kölcsönöz a járműnek. A kifutók világa csak egy karnyújtásnyira van! Ott lüktet benne a versenyszellem.
A vezetés felemelő élményét középpontba helyező, örömteli vezetés, méltóságteljes formaterv, megalkuvás nélküli minőség – ez a márka kötelezettségvállalása az ügyfelekkel szemben, és ez alapozza meg azt az érzést is, amelyet a Peugeot járművek ébresztenek tulajdonosukban.