A 86. Genfi Autószalonon az Audi bemutatta új Audi Q2 modelljét.
A kompakt SUV-modell a mindennapok és a szabadidős programok ideális nagyvárosi autója, amely progresszív formavilágát színvonalas funkcionalitással ötvözi. Connectivity-, infotainment- és vezetői segédrendszerei a felsőkategória szintjét képviselik.
„Specifikus formai stílusjegyekkel kiegészített, hangsúlyosan geometrikus formai nyelvezetet alakítottunk ki az Audi Q2 számára, így egészen önálló karaktert testesít meg a Q-modellek családján belül” – emelte ki Marc Lichte, az Audi vezető formatervezője.
Robusztus külső
Az eredmény határozott élek és vonalak jellemezte, erőteljes SUV-modell. Elején magasra emelt, nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsa és nagyméretű légbeömlő nyílásai gondoskodnak határozott fellépésről. Különösen szembetűnő enyhén ereszkedő tetővonala, amely színében elkülönülő pengemotívummal (blade) kialakított C-oszlopokban végződik. E különleges kontraszt szintén az Audi Q2 sportosságát emeli ki. Hátulján hosszú tetőlégterelő és alsó védőlemezt formázó diffúzorbetét gondoskodik hasonlóképpen dinamikus lezárásról.
Oldalnézetében magasan húzódó övvonala és az ajtók felületének homorú formái tűnnek fel. Utóbbiak a négy kerékjáratot kiemelve a kompakt SUV-modell quattro karakterét hangsúlyozzák. Az újdonság magassága 1,51, szélessége 1,79 méter, karosszéria-túlnyúlásai pedig 4,19 méteres hosszúsága és 2,60 méteres tengelytávja mellett kimondottan rövidnek hatnak.
A felsőkategória technikái
Az extrafelszerelésként rendelhető Audi virtual cockpit és Head-up kijelző mellett az Audi Q2 vezetői segédrendszerei is egyenesen a felsőkategóriából érkeztek, köztük az alapkivitelt bővítő Audi pre sense front technikával.
E rendszer az autó előtti járművel és gyalogosokkal adódó kritikus helyzeteket érzékelve szükség esetén vészfékezést aktivál, az alacsonyabb sebességtartományokból egészen megállásig lassítva az autót. A kínálatban az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozás (adaptive cruise control), a közlekedési torlódás asszisztens, a sávváltást segítő Audi side assist, az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását támogató Audi active lane assist, a közlekedési táblák kameraalapú felismerése, illetve a parkoló-asszisztens és a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens is megtalálható.
Színvonalas internet-kapcsolat
A Q2 már alapkivitelében is tartalmazza a magasan a műszerfalra épített MMI monitort. Az infotainment-rendszer egy nyomó-/forgatógombbal és a középkonzol két gombjával kezelhető. Az MMI touch funkcióval kiegészített MMI Navigációs rendszer plusz megrendelésekor a központi kezelőpanelen egy érintőfelület is rendelkezésre áll, de a rendszer természetes hangvezérléssel és az integrált MMI-keresővel is kényelmesen irányítható.
A WLAN-hotspot segítségével a mobil eszközök csatlakozhatnak a világhálóra. Az MMI touch segítségével az Audi connect online-szolgáltatásai is lehívhatók. Az iOS és Android operációs rendszerű mobiltelefonok az Audi smartphone interface segítségével kapcsolódhatnak a jármű rendszerére. Az Audi MMI connect alkalmazás révén az Online Media Streaming is lehetővé válik és az okostelefon naptára is az MMI-rendszerre továbbítható. Az alkalmazás az iOS számára a myAudi úti célok szolgáltatását is kínálja, amellyel a kívánt navigációs cél adatai bármely alkalmazásról átküldhetők az MMI Navigációs rendszer plusz számára, amely ezután átveszi az útvonalvezetés feladatát.
Egyszerűen funkcionális
Magas beszállás, jó kilátás és tágas csomagtér (405 – 1050 liter) – a Q2 kiválóan teljesíti a SUV modellekkel szembeni alapvető elvárásokat. Különlegessége azonban, hogy a vezető üléspozíciója a kormánykerékhez viszonyítva az Audi limuzinokat idézően alacsony és sportos. Kívánságra olyan praktikus megoldások is rendelkezésre állhatnak, mint az elektromos mozgatású csomagtérajtó vagy a rakodónyílással kiegészített, három részre osztott hátsó ülés.
Egyéni kialakítás
Az Audi Q2 éppolyan egyéni lehet, mint vezetője – kívül és belül egyaránt. Számos felszereltségi csomag, fényezések, kifejező színű dekorbetétek és üléskárpitok kínálnak bőséges teret az egyéni kialakításoknak. Kívánságra a LED-fénycsomag megvilágított dekorelemekkel közösen kelt az utastérben vonzó fényhatásokat.
Hajtás és futómű
A Q2 hat motor választékával mutatkozik be. Az 1.0 literes, háromhengeres TFSI mellett egy-egy 1.4 illetve 2.0 literes négyhengeres benzines, valamint három, szintén négyhengeres dízel is rendelkezésre áll, 1.6 és 2.0 liter összlökettérfogattal. Az erőforrások a 85 kW (116 LE) és 140 kW (190 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel. A hatfokozatú manuális sebességváltó alternatíváiként mindegyik motor a kettős tengelykapcsolós, hétfokozatú S tronic váltóművel is rendelhető.
A csúcs-TDI és a 2.0 TFSI számára új fejlesztésű kettős tengelykapcsolós sebességváltó készült, átdolgozott olajellátással és tovább mérsékelt belső súrlódással. E két aggregát már alapkivitelben a quattro összkerékhajtáshoz csatlakozik. A hátsó felfüggesztések az elsőkerék-hajtású változatokon kapcsolt lengőkaros, a quattro összkerékhajtás esetében pedig négykaros konstrukciók. A progresszív kormányzás minden változat esetében az alapkivitel része. A bekormányzási szög függvényében változó áttétele révén a nagyobb kormánymozdulatokat igénylő manőverek során a kormányzás közvetlenebbé válik. Extrafelszerelésként az adaptív csillapítás-szabályozás éppúgy rendelkezésre áll, mint az audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer, amellyel a vezető igény szerint választhatja meg a Q2 alapvető karakterisztikáját.