A Volkswagen Haszonjárművek új Caddy TGI BlueMotion modellje a kategóriájában elsőként kettős tengelykapcsolós sebességváltóval is készül. A hannoveri gyártó a 2016-os Genfi Autószalonon világpremierként mutatta be az alternatív földgázhajtásnak és a hatfokozatú DSG váltónak ezt az újfajta társítását.
Hatótávkirály a Genfi-tónál: a Caddy TGI BlueMotion, a sűrített földgázzal (CNG) és biogázzal is üzemeltethető családi egyterű, illetve városi kisáruszállító, a kézi sebességváltó mellett mostantól újdonságként kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltóval is rendelhető – a kategóriájában egyedülállóan. A Caddy dobozos és személyszállító változata egyaránt elérhető rövid tengelytávval, illetve Maxi modellként.
A vegyes ciklusú 4,1 kg/100 km, illetve a Maxi esetében 4,3 kg/100 km földgázfogyasztás révén a Caddy vezetője tisztán gázos üzemmódban körülbelül 630, illetve 860 kilométer hatótávolsággal (Maxi) számolhat. A Caddy TGI CO2-kibocsátása 112 gramm/km rövid tengelytávval és 116 gramm/km Maxi változatban hatfokozatú kézi sebességváltóval, valamint 123 gramm/km, illetve 126 gramm/km (Maxi) DSG sebességváltóval (*= előzetes adat).
Az új Caddy és Caddy Maxi TGI BlueMotion modelleket kifejezetten sűrített földgáz tárolására tervezett, nagynyomású palackokkal szerelik fel. Ezeket a padló alá építik be, így a raktér, illetve csomagtér térfogata változatlanul akár 3200 liter vagy a Caddy Maxi esetében 4130 liter is lehet. A járműveket ezenkívül egy 13 literes benzintartállyal is ellátják. A hengeres formájú acélpalackokat több mint 200 bar nyomásúra összesűrített földgázzal töltik meg. A rövid tengelytávú Caddy négy padló alatti palackjába 26, míg a Caddy Maxi TGI öt palackjába 37 kilogramm földgáz tankolható.
A palackok egy 1,4 liter összlökettérfogatú TGI motort szolgálnak ki, amely az új Euro 6 károsanyag-kibocsátási normát is teljesíti. Ez az erőforrás egy új TSI benzinmotoron alapul, amelyet a sűrített földgázzal való üzemelésnek megfelelően módosítottak. Többek között a hengerfejet, a szelepvezérlést, a forgattyús hajtóművet, a dugattyúkat, a hüvelyeket és a szelepeket is a földgázhajtás követelményeihez igazították. A fejlesztők a motorvezérlést, a katalizátort és a turbófeltöltőt szintén módosították. A földgázhajtással való kompatibilitást már a TSI benzines motorcsalád fejlesztésének korai fázisában figyelembe vették.
A Caddy TGI motor legnagyobb nyomatéka 200 Nm, amelyet az 1500-3500 percenkénti fordulatszám-tartományban fejt ki. Ez a motor a 4800-6000 fordulatszám-tartományban éri el 81 kilowatt/110 lóerő legnagyobb teljesítményét. A Caddy TGI legnagyobb sebessége városi kisáruszállítóként és személyautóként: 174 km/óra kézi sebességváltóval, valamint 172 km/óra DSG váltóval.
Normális esetben a Caddy TGI BlueMotion modellben a kvázi-monovalens gázhajtás a jármű benzintartályában tárolt ólmozatlan szuperbenzint csak indításkor és a motor bemelegedési fázisában használja mínusz 10 Celsius-fok alatti hőmérsékleten. Továbbá ez a benzintartalék biztosítja a jármű mozgásképességét olyan esetben is, amikor gázzal már nem tudná elérni a több mint 900 németországi vagy a körülbelül 4200 európai CNG-töltőállomás valamelyikét.
Korábban a CNG-s Caddy Ecofuel néven volt elérhető, 2015 közepe óta pedig kézi sebességváltóval társítva rendelhető a TGI motor a negyedik generációs Caddy típusba. A DSG-vel felszerelt új Caddy TGI 2016. június elején érkezik meg a márkakereskedésekbe. A hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó, amely taxi felhasználásra is megfelel, egyedülálló a földgázhajtású városi kisáruszállítók A-szegmensében.
A nemrég dinamikusan bemutatott Caddy Alltrack is üzemeltethető földgázzal. A Caddy típusnak ez a terepjárós stíluselemekkel felruházott életstílus-változata a Cross Caddy utódja, amely TGI modellként is rendelhető kézi sebességváltóval, ugyanakkor az idei év közepétől hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóval szintén elérhető lesz.