Ismét remek programot szervezett a Ford magyarországi képviselete szakújságírók számára. Ezúttal máltán népszerű és terepes tulajdonságairól elhíresült modelljüket, a Ranger-t.
Volt már tübb Ranger-túra az elmúlt évek során, de az tény, hogy a mostani sikeredett a legdurvábbra. Persze kinek mi, nekünk az volt, és most is az a benyomásunk, hogy szinte teljesen kimaxoltuk a Ranger-feelinget, kiváltképp a helyszínválasztás (is) remek volt, akárcsak a program.
Rövid briefing után nekivágtunk a túrának: a célállomás Rétság, konkrétan egy elhagyatott laktanya területe, azon belül is egy harckocsi-gyakorlóterület volt. Dimbes-dombos, erdős, szövevényes, ösvényes kategória.
Ez így még nem is lett volna annyira különleges, hogy az olvasó felkapja a fejét, viszont a szakadatlan esőzés megtette hatását: gigászi sárakadályokat gördített az újságírók elé.
Vagy inkább mocsarakat, kisebb és nagyobb kivitelben, pontosan azért, hogy a Ranger-ek tulajdonságait és terepképességeit messzemenően tudjuk feszegetni.
Nem is volt gond, mindaddig, amíg az egyébként teljesen rendben lévő hasmagasság, valamint az utcai gumik jelenléte elkezdte befolyásolni a pozitív végkifejletet.
A sár annyira mély és sűrű volt, hogy nem egy esetben sikerült felültetni az autókat az egyébként puha és képlékeny masszára, a nyomvonal közepén billegtünk sokat, de aztán végül vagy kiásta magát az autó valahogyan a legtöbb esetben, vagy kellett azért külső segítség is az instruktorok részéről.
Az imént említettük a nyári gumizást: tesztnek tökéletes volt, ugyanis megbizonyosodtunk arról, hogy a Ford Ranger tükörsima, sárral eltömődött mintázattal, futófelületre tapadt halom elszáradt levéllel is uralni tudja a legszélsőségesebb szituációkat.
Nem vicc, tényleg. Nem volt olyan kátyu, amelyből ne veszkölődtünk ki volna a nyári abronccsal, igaz, a második túravezetés során már kihagytuk az első körben legtöbb „áldozatát” szedő kismocsarat.
Utóbbi kört 2.2-es dízellel, manuális váltóval, kapcsolt négyszernéggyel, kiiktatott kipörgésgátlóval, néhol felezővel.
Persze azt is hozzá kell tenni, hogy kell némi tapasztalat ahhoz, hogy ilyen formában (is) uralhassuk az autót nehéz terepen, s persze nem árt, ha van kéznél egy jó minőségű terepgumi-garnitúra is, mielőtt nekivágnánk a kalandnak.
Egyébként opcionálisan lehet kérni a Ranger-hez csörlőt, ami szintén jó szolgálatot tud tenni egy esetleges elakadásnál.
Az egész napos Ford Ranger tesztnap tehát tökéletesre sikerült mindent egybevetve, az idő olyan gyorsan eltelt, hogy szinte észre sem vettük, hogy besötétedett, s indulnunk kellett vissza az autókkal a szentendrei szalonba.
Mindenesetre bízunk benne, hogy még sok hasonló rendezvénnyel örvendezteti meg a szaksajtót a Ford magyarországi csapata.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS