Folyamatos innovációival a BMW i divízió a BMW Group jövője felé vezető utat jelöli ki, bebiztosítva a vállalatcsoport vezető pozícióját az úttörő járműtechnológiák kifejlesztése és alkalmazása terén.
A BMW i divízió a BMW Group úttörő részlegeként 2013 novemberében érkezett meg a piacra. Az azóta eltelt három évben az elektromos autózás fejlesztésén dolgozó divízió sorozatgyártásba küldött és koncepcióként bemutatott modelljeivel a vállalatcsoport innováció iránti elkötetlezettségének szimbólumává vált.
A BMW Group az elmúlt három évben több mint 100 000 darab tisztán elektromos és plug-in hibrid meghajtású autót adott át ügyfeleinek világszerte. Ez idő alatt csak a BMW i3 több mint 60 000 példányban kelt el, amellyel a prémium kompakt szegmens elsőszámú elektromos modelljévé lépett elő. Az elektromos sportautók családjában a BMW i8 is abszolút etalon pozíciót foglal el, hiszen a modell 2014 júliusi debütálása óta eltelt huszonnyolc hónapban a progresszív sportautó több mint 10 000 darabja talált gazdára a világ számos pontján. A bajor gyártó a BMW iPerformance égisze alatt ráadásul mára már mintegy 30 000 darab plug-in hibrid négykerekűt is értékesített, amelyek egytől egyig a BMW i divízió forradalmi járműtechnológiai innovációinak széleskörű alkalmazhatóságát hirdetik.
„Iránymutató innovációink kifejlesztése és alkalmazása terén a BMW i divízióra a jövőben is úttörő részlegként tekintünk, amely újabbnál újabb megoldásaival korábban elképzelhetetlen utakat tár fel a BMW Group előtt” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Elektromos hajtáslánc-változatainkat az elmúlt évek során kivétel nélkül nagy sikerrel adtuk ügyfeleink szolgálatába, a következő lépés pedig a nagymértékben automatizált járművezetés megvalósítása, amely téren a BMW iNEXT modell vadonatúj mércét állít majd” – tette hozzá.
Azáltal, hogy a BMW i divízió létrehozásával egy teljes mértékben új és minden tekintetben az elektromos meghajtás sajátosságai szerint felépített járműstruktúrát alkotott meg, az elektromos meghajtás vezérlése végett pedig a BMW eDrive hajtáslánc-technológiát is életre hívta, a BMW Group a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás innovációinak kifejlesztése és alkalmazása terén abszolút úttörővé vált. Miként a nagyvárosi környezetbe tervezett, zéró emissziójú meghajtást kínáló BMW i3, úgy a jövőbe mutató BMW i8 plug-in hibrid sportautó is prémium színvonalon kínálja a bajor gyártó ügyfeleinek a vezetés színtiszta élményét, amely a természeti erőforrások hatékony felhasználására épülő gyártási eljárások és az újrahasznosított anyagok övezte fenntarthatósággal egyesül. A vállalatcsoport eme holisztikus, környezetbarát járműipari megközelítése új célcsoportokat hódít meg: a BMW i3 vásárlóinak több mint 80 százaléka új ügyfélként lépett be a BMW családjába.
A BMW Group teljes modellpalettáján jelenleg hét olyan autó található, amely vagy több száz kilométeren át tartó, tisztán elektromos meghajtást kínál, mint a BMW i3, vagy plug-in hibrid hajtáslánccal dolgozik, amelynek részeként a belsőégésű erőforrást egy elektromos motor egészíti ki. A vállalatcsoport e széleskörű portfóliót az elkövetkező években még tovább bővíti, többek között az első plug-in hibrid MINI-vel, a 2017-ben debütáló MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellel. Sőt mi több, 2018-ban érkezik a BMW i8 plug-in hibrid sportautó második karosszéria-változata, a nyitott tetős BMW i8 Roadster is. A brit prémiumgyártó modellpalettája 2019-ben egy tisztán elektromos meghajtású MINI modellel gazdagodik, a BMW X3 tisztán elektromos meghajtású változata pedig 2020-ban debütál. A következő évtized hajnalán bemutatkozik a BMW i új, minden korábbinál nagyobb modellje, amely úttörő járműipari megoldásokkal felvértezve, tisztán elektromos meghajtással és forradalmi járműtechnológiai innovációkkal érkezik meg a BMW i divízió élére: a BMW iNEXT.