Nem kevesebb, mint három díj három vadonatúj Mazda modellnek. A japán márka júniusban a Mazda MX-5 negyedik generációjáért, az új Mazda2-ért és a Mazda CX-3-ért veheti át az a Red Dot 2015-ös dizájn díját.
Az ikonikus roadster új generációja a Red Dot Legjobbak legjobbika elismerést zsebelte be a versenyszavazatok legnagyobb különbségével. A CX-3, a Mazda első B-szegmens szabadidő-autója kiváló minőségű formatervéért kapta a díjat, a Mazda2 pedig Megtisztelő Említést kapott. A Red Dot zsűrije széleskörű kritériumrendszer – a dizájntól az innováción keresztül a funkcionalitásig, ergonómiáig és az ökológiai kompatibilitásig – alapján értékelte a pályaműveket.
A gyár három új modellje korábbi testvéreinek nyomdokába lép. Mindegyik a kiemelkedő KODO – A mozgás lelke formanyelvvel nyert díjakat, köztük öt modell a Red Dot-ot is a korábbi években. A KODO vonalai a vadállatok kitörő energiáját képezik le a Mazdákon. A formanyelv koncepciója az autógyártó sportautós hagyományaiban gyökerezik, talán nincs is jobb példa rá, mint az MX-5. Negyedik generációjával a világ legnagyobb példányszámban eladott kétüléses sportautója a KODO legmerészebb megtestesítője.
„A Red Dot elismerése a KODO rugalmasságának és művészi szabadságának szól” – mondta Kevin Rice, a Mazda európai főtervezője. „A KODO a gepárd energiáját tükrözi, mielőtt prédájára ugrik. Az MX-5 esetében az autó karosszériáján játszottunk a „sűrítéssel” és a „kitöréssel”. A CX-3-nál másik megközelítést alkalmaztunk: összedolgoztuk az autó két fontos részének volumenét és ezek egymáshoz viszonyuló arányait, ezáltal energiát létrehozva. Az új Mazda2 megint más; egyszerűen demonstrálja, hogy nálunk mindegyik autónknak saját karaktere van.”