Magyarországon is bemutatták a régi-új koncepcióra építkező Renault Kadjar szabadidőautót, valamint a forgalmazás is megkezdődött ezzel párhuzamosan.
A Renault importőre nem titkoltan egy új stílusú crossovert lát a Renault Kadjar-ban, ami persze ténylegesen tekinthető újdonságnak a márka portfóliójában, ugyanakkor szoros rokoni szálakat vonultat fel a Nissan Qashqai modellel (közös padlólemez – Renault-Nissan CMF). Mindenesetre a Renault Kadjar egy olyan, a C-szegmenst szilárdító crossover, amely magában egyesíti az SUV-s és kombis jelleget, így magas szinten kihegyezett a praktikumra, a családi kiruccanások, túrák ideális résztvevője és kiegészítője lehet.
Tudjuk, igen ritka az az eset, amikor a koncepcióautó formavilága szinte teljes mértékben értintetlen marad az élesbe átültetésnél. A Renault Kadjar esetében minimális változtatások történtek a dizájn és vonalvezetés kialakításánál a legutolsó tervekhez, skiccekhez képest, ez látszik is a küllemen: megmaradt a futurisztikusba hajló, ám mégis a Renault aktuális modellpalettájára jellemző összes részlet. Ilyen például a hangsúlyos hűtőmaszk, viszonylag testesre húzott logó elhelyezésével, valamint az oldalvezetés, illetve a hátsó végpontok kialakítása.
200 milliméteres hasmagassága és a 18-28 fokos terepszögek lehetővé teszik a Renault Kadjar számára a szélsőségesebb útviszonyok adta közlekedést is, ez persze korántsem egyenlő azzal a tévhittel, hogy egy crossover terepjáró is egyben – azzal együtt, hogy a Renault Kadjar-ra első, illetve hátsó alvázvédő lemezeket is applikáltak.
A Renault márkaidentitását alátámasztandó részelemek fellelhetők a Renault Kadjar-on is (ilyet már korábban az új Espace modell esetében is felfedezni véltünk), ezek az új fény-jegyek, konkrétan a front lámpatestekben kialakított, C alakzatot formáló LED nappali fények dominálnak.
Kényelmes, szellős enteriőrt kapott az új Renault Kadjar, első és hátsó láb- és térdtér tekintetében sincs hiány, a fejterek is optimálisak (90 centiméter az ülés és a fejtér közti tér). A vezetőállás optimális kialakításának köszönhetően az autó irányítása egyszerűnek tűnik, a sofőr irányába fordított középkonzollal és műszerfallal precíz információ-közvetítést kapunk. Az infotainment kapacitív 7 colos érintőképernyője szintén átlátható, pontos, menet közben is jól kezelhető, elérhető.
Különös gondot fordított a gyártó az ülések kialakítására az új Renault Kadjar-nál. Az ülőlapot megemelték, így extra tartást biztosít, míg a háttámlák esetében növelték az oldaltartást keményebb, illetve magasabb sűrűségű szivacsanyagok alkalmazásával, így a stabil ülőpozíció garantált és kifinomultabb még extrémebben vett kanyarodásnál is.
Kapható összkerekes verzióban is a Renault Kadjar, itt három hajtásképlet áll máris rendelkezésünkre – a hagyományos értelemben vett 2WD, valamint 4WD és 4WD Lock profilokkal kiegészítve.
Minden szabadidőautónak rendelkeznie kell olyan tulajdonságokkal mindezek felett, amelyek révén tényleges a kategória által közvetített életérzés. Ehhez hozzátartozik a jó pakolhatóság is: a Renault Kadjar teljes csomagtér-kapacitása akár 527 liter is lehet (alapból 472 liter) függően a padló rögzítési szintjétől. A középkonzol további 30 liternyi, míg a kesztyűtartó 7.5 liternyi helyet biztosít az utazóknak.
Meggyőző fedélzeti rendszerrel vértezték fel a Renault Kadjar-t, mely teljes mértékben személyre szabható, valamint rendelkezésre áll a vezetéstámogató rendszerek széles tárháza is; többek közt aktív vészfékező asszisztenst, sávelhagyásra figyelmeztető segédet is választhatunk. A parkolást segítő rendszerek is hathatós kiegészítői a mindennapos használatnak, gyakorlatban is jól teljesítettek a próba során.
Külön megemlítenénk a szintén praktikus behúzható vonóhorgot, melyet egy gombnyomással húzhatunk be, illetve tolhatunk ki.
Jelenleg kétfajta gázolajos motorral kapható a Renault Kadjar, 110, valamint 130 lóerős változatokban, utóbbihoz rendelhető az összkerékhajtás is. A belépő szintet a Zen felszereltségű Energy dCi 110 verzió jelenti, 6 740 000 forintos bruttó árral, a csúcs pedig az Energy dCi 130 motorral szerelt 4×4-es Bose csomagos modell maga, 9 370 000 forintos ellenértékével. 2015 őszétől elérhető lesz az Energy TCe 130 lóerős benzinessel szerelt variáns is, ez Zen csomagban 5 950 000 forintos várható áron indul majd, s kapható lesz Life felszereltséggel is.
A menetpróba során a legmagasabb, Bose felszereltségű Renault Kadjar-változatot próbáltuk, összkerékhajtással, 130 lóerős 1.6 literes dízellel. A menetpróba helyszínétől nem messze alá tudtuk vetni az autót enyhébb terepes használatnak is (földút), itt gyönyörűen hozta formáját MUD fokozatban. A Energy dCi 130 aggregát ismételten hozta formáját, 1500 feletti tartományban masszívan építkező nyomatékgörbével, viszonylag közvetlen gázreakciókkal, kicsit darabos és kemény manuális kéziváltóval, ugyanakkor jól eltaláltnak tűnő sebességfokozat-áttételezéssel.
A Renault Kadjar megérkezett tehát hazánkba is, tegnaptól, azaz június 23-ától kapható. Az autót egyébként Spanyolországban gyártják, s a forgalmazó bízik benne, hogy a 2014-es 10 789 darabszámú eladást az alsó-középkategóriás szegmensben (globális adat) megfejeli majd a Renault Kadjar jelenléte.
Bővebb információ a Reanult hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS