Az 5 ajtós Ford Focus, amelynek akkumulátora a gyorstöltő technológiával nem több, mint 30 perc alatt tölthető fel nulláról akár 80 százalékos szintre, az elődmodellnél közel 50 százalékkal több energiát tárolva egyetlen feltöltéssel 225 kilométert tesz meg.
Az új generációs Focus Electricet egy 145 LE (107 kW) teljesítményű elektromotor és egy 33,5 kW teljesítményű akkumulátor hajtja. Az akkumulátor és az elektromotor folyadékhűtésű és folyadékfűtésű, mely tovább javítja a Focus Electric energiahatékonyságát, és meghosszabbítja az akkumulátor élettartamát.
„Az autósok most már annyi idő alatt is feltölthetik az új Ford Focus Electric modellt, amennyi egy kávé és egy sütemény kényelmes elfogyasztásához kell” – mondta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: „Az új gyorstöltő funkciónak és a fejlettebb akkumulátornak köszönhetően a Focus Electric olyan nulla károsanyag-kibocsátású családi autóvá vált, amelynek hatótávolsága és használati értéke valós körülmények közt is figyelemre méltó.”
A Focus Electricet az autósok egy CCS (Combined Charging System) szabványú gyorstöltővel csatlakoztathatják az európai úthálózat mellett, illetve a szervizállomásokon és pihenőhelyeken telepített egyenáramú gyorstöltő pontokra, ahol mindössze 30 perc alatt 80 százalékos szintre tölthetik fel autójuk akkumulátorát.
Ha ugyanezt a csatlakozót egy 32 amperes.váltóáramú háztartási konnektorba dugják be, a Focus Electric 225 kilométeres hatótávolságához szükséges energia betöltése 5 óráig tart, ám már 3-4 órányi töltéssel is 150 kilométerre elegendő áramot ‘tankolhatnak’. A felmérések szerint az emberek 90 százaléka 100 kilométernél kevesebbet autózik naponta, és az autókkal megtett távolság napi átlaga mindössze 45 km.
A vadonatúj Focus Electric az egyike annak a 13 új elektromos modelleknek, melyet a Ford a következő öt év során 4,5 milliárd dollár befektetéssel tervez bemutatni világszerte, köztük olyan modelleket, a F-150 Hybrid, a Mustang Hybrid, a Transit Custom plug-in hybrid, önvezető hibrideket és egy tisztán elektromos hajtású, kisméretű SUV-t, amelynek hatótávolsága legalább 480 kilométer lesz.
A Ford élen jár azokban a fejlesztésekben, amelyeknek célja elektromos hajtási technológiák kidolgozása, valamint a hibridek, plug-in hibridek és tisztán elektromos hajtású járművek akkumulátorainak és elektromotorjainak költségcsökkentése. A vállalat immár olyan járművekre koncentrál, amelyek nagyobb teljesítményt kínálnak – mint például az F-150 pickup, amely komoly vontatási és szállítási kapacitása mellett akár áramtermelő generátorként is használható –, s a vállalat arra számít, hogy a következő évtizedben ugrásszerűen nő majd a hibridek, plug-in hibridek és tisztán elektromos hajtású járművek értékesítése.
A Ford előrejelzései szerint a hibrid, plug-in hybrid és tisztán elektromos hajtású járművek globális kínálata a következő tizenöt év leforgása alatt meghaladja majd a benzinmotoros autókét.
A Ford a magyar vásárlók számára azonban demonstrálni is szeretné, hogy ez a jármű okos döntés, és az elektromos autóké a jövő, ezért a vadonatúj Focus Electricet is elindítja a 100%-ban villanyautók számára rendezett, Európán átívelő eTourEurope 2017 rallyversenyen.
Az új Ford Focus Electric volánja mögött Katona Mátyás, az Autonavigator.hu főszerkesztője mintegy 10 nap alatt több mint 5000 kilométert tesz majd meg az eTourEurope 2017 9 országot érintő, és az európai elektromos autózást népszerűsítő versenyen, illetve annak müncheni startpontjáig.Az E-TourEurope elektromos járművek versenyét immár a negyedik alkalommal rendezik meg. Idén is számos résztvevő méri össze a tisztán elektromos járművek menettulajdonságait és fedezik fel Európa útjait egy villanyautó volánja mögött. A Ford csapata a verseny során szeretné bizonyítani, hogy ma már az elektromos autózás nem pusztán a nagyvárosokra korlátozott közlekedési forma, és hogy költséghatékonyan, biztonságosan és környezetkímélő módon nagyobb – a mostani verseny esetében napi 400 kilométeres – távolságok is megtehetők.
A TEAM Ford az útról Facebook bejegyzésekben és az autonavigator.hu cikksorozatában is beszámol, hiszen a villanyautózás jelenét, a valóságot szeretnék megmutatni, így a csapat tagjai szeretnék edukálni az embereket a villanyautózás kihívásairól és lehetőségeiről, ugyanakkor felhívni a figyelmet arra is, hogy a villanyautók elterjedéséhez több töltőpontra és gyorstöltési lehetőségre van szükség nemcsak Európa-szerte, de hazánkban is. A Ford elkötelezett az e-mobilitás terén, így néhány hónappal ezelőtt, más autógyártókkal közösen aláírt egy együttműködési megállapodást, amelynek értelmében a legfejlettebb töltőállomás-hálózatot építik ki Európában. Már a kezdeti célkitűzés is 400 ultra-gyors töltőpont létesítése a régióban.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a Ford az USA-ban és Európában egyaránt teszteli a vezeték nélküli töltés technológiáját; a parkolóhelyek alá beépített berendezéseknek köszönhetően sosem fordulhatna elő, hogy az autósok megfeledkeznek járművük feltöltéséről. A vezeték nélküli töltés még azok számára is hosszabb elektromos hatótávolságot biztosítana, akik csupán rövid időre parkolnak le” – zárta gondolatait Szamosi Viktor.