A Volvo forradalmasítani készül a házhozszállítás élményét: új szolgáltatása a megrendeléstől számított két órán belül eljuttatja az ügyfélhez a vásárolt árut.
Az urb-it elnevezésű svéd start-up vállalkozással kötött, úttörő jelentőségű együttműködés révén a Volvo Cars tovább bővítheti bevált autóba-szállítási szolgáltatását, megteremti a futárszolgálat műfaját forradalmasító szemlélet alapjait, ugyanakkor merőben újszerű szerepet szán az automobilnak a tulajdonosok életében.
„Pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy micsoda értéket képvisel az általunk kifejlesztett autóba-szállítási szolgáltatás. MIndannyiunkkal előfordult már, hogy a munkahelyünkön ért minket a futárszolgálat telefonhívása: meghozták a várva várt árut, ám senki nincs otthon, nincs kinek átadják a csomagot. A Volvo autóba-szállítási szolgáltatása a felhasználó gépkocsiját adja meg szállítási címként. A futár egyszer használatos digitális jelszóval nyithatja a járművet, így gyakorlatilag kiküszöbölhető minden tévedés.” – mondta Björn Annwall, a Volvo Car Group értékesítésért, marketingért és ügyfélkapcsolatokért felelős alelnöke.
Az urb-it valós idejű házhoz szállítási szolgáltatása garantálja, hogy az interneten megvásárolt árut a rendelés elküldését követő két órán belül megkapja az ügyfél. Ez alapjaiban változtatja meg az online vásárlás jelenlegi gyakorlatát. A svéd start-up vállalkozás diákokat, illetve más részmunkaidős dolgozókat alkalmaz, akik fuvaronként részesülnek díjazásban. A futárok (vagy ahogy magukat nevezik: urberek) közül földrajzi tartózkodási helyük, illetve elérhetőségük szerint választja ki a rendszer a felhasználóhoz rendelt szállítót.
Az urb-it szigorú válogatási és háttérellenőrzési folyamat során választja ki urbereit, így biztosítható az elsőrangú kiszolgálás, valamint a nyomon követhetőség. A felhasználó név szerint tudja, melyik urber szállítja ki neki a megvásárolt árut. Amint mobil készülékén megjelenik a felhasználó megrendelése, az urber elindul, hogy a különleges kódot felmutatva átvegye az üzletben a szállításra váró árut. Miután megkapták a csomagot, közvetlenül az ügyfél autójához szállítják azt. Az egész folyamat kevesebb, mint két órán belül lezajlik.
„Az egész rendkívül egyszerű, és pontosan ezért olyan hatékony. Az ember leadja online rendelését az urb-it-tal szerződött üzletben, és a szállítási lehetőségek közül kiválasztja a Volvóba szállítást. Ez történhet azonnal, a lehető leghamarabb, vagy egy, az ügyfél által meghatározott időpontban. Ha szeretnénk, mobiltelefonon nyomon követhetjük a csomagfelvételi és a szállítási folyamatot, de a sikeres szállításról külön tájékoztatást is küld a rendszer. Ha a csomag nem érkezik meg két órán belül, a szállításért nem kell fizetni.” – mondta Björn Annwall.
A Volvo Cars a legnagyobb svéd szállítmányozó vállalattal és egy online élelmiszeráruházzal közösen, a 2015-ös Fekete Pénteken indította be autóba-szállítási szolgáltatását. A prémium autógyártó egyes piacokon már egy sor csatlakoztatott fedélzeti szolgáltatást kínál ügyfeleinek. Ezek alapját az a digitális kulcs technológia teremti meg, amely révén a Volvo tulajdonosok egyetlen alkalomra hozzáférést adhatnak autójukhoz a szállítást végző szolgáltató számára. A Volvo Cars célja, hogy ezen szolgáltatásait világszerte kínálhassa ügyfelei számára.
A Volvo Cars Stockholmban, egy 2016-os kezdeti tesztidőszak erejére veszi fel az urb-it szolgáltatást autóba-szállítási megoldásai közé. A Volvo tulajdonosok még az év vége előtt számos európai városban élvezhetik az urb-it előnyeit, míg 2025-re a világ több mint 200 városában lesz elérhető a szolgáltatás.