A Volvo Cars jelentős beruházással készíti elő az új generációs Volvo modellekbe szánt villanymotorok házon belüli tervezését és fejlesztését, és ezzel újabb fontos lépést tesz a tisztán elektromos autógyártóvá válás felé.
A vállalat a mai napon a kínai Sanghajban megnyitotta vadonatúj villanymotor-laboratóriumát. Ezzel tovább bővítette az elektromos járművek alkatrészeinek fejlesztésére és tesztelésére szolgáló létesítményeinek globális hálózatát. A vállalat jelenleg a svédországi Göteborgban fejleszt villanymotorokat, illetve Kínában és Svédországban üzemeltet ultramodern akkumulátor laboratóriumokat.
Az autógyártásban a belső égésű motorok helyébe lépő elektromotorok a villanyautók alapvető alkotóelemei (az akkumulátor és a teljesítményszabályozó elektronika mellett.) A három komponens közötti összjáték kulcsfontosságú szerepet játszik a prémium villanyautók fejlesztésében.
Azzal, hogy házon belül fejleszti villanymotorjait, a Volvo Cars lehetővé teszi mérnökei számára, hogy tovább optimalizálják azok működését, és ezáltal az új Volvo modellek teljes elektromos hajtásláncát. A mérnökök még tovább fejleszthetik a villanymotorok energiahatékonyságát, valamint teljesítményét.
„A házon belüli tervezés és fejlesztés révén a jelenleginél is pontosabban hangolhatjuk villanymotorjainkat” – mondta Henrik Green, a Volvo Cars technológiai igazgatója. „Folyamatosan egyre takarékosabbá, egyre komfortosabbá tesszük azokat, így olyan egyedi vezetési élményt kínálhatunk ügyfeleinknek, amely megkülönbözteti a Volvót más piaci szereplőktől.”
A villanyautók az elektromotoroknak köszönhetik népszerű jellemzőiket: a késlekedés nélküli gyorsítási képességet, vagy az úgynevezett egypedálos vezethetőséget, ahol a gázpedált lenyomva gyorsul, felengedve pedig lassul az autó.
A frissen megnyitott sanghaji villanymotor-laboratórium októberben kezdte meg működését. Elsődleges feladata a Volvo Cars hamarosan bevezetésre kerülő, új generációs SPA 2 moduláris padlólemezre épülő, tisztán elektromos és hibrid járművekbe szánt villanymotorok fejlesztése lesz.
A villanymotorok tervezését és fejlesztését lehetővé tevő beruházással a Volvo Cars újabb fontos lépést tett klímavédelmi törekvéseinek és villamosítási stratégiájának a megvalósítása felé. A várakozások szerint 2025-re a vállalat globális eladásainak 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, míg a fennmaradó 50 százalékot hibrid modellek adják.
A villamosítás része a Volvo Cars tavaly bevezetett, átfogó klímavédelmi tervének, amely a vállalat tevékenységeinek és termékeinek teljes spektrumában csökkenteni kívánja a karbon-kibocsátást, 2040-re pedig teljes mértékű klímasemlegességet kíván elérni.
A klímavédelmi terv nem éri be annyival, hogy részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok alkalmazásával csökkentse a járművek károsanyag-kibocsátását: a vállalat gyártóhálózatának, tágabb értelemben vett tevékenységeinek és beszállítói láncának szénkibocsátását is mérsékelni kívánja, valamint folyamatosan növeli erőfeszítéseit az anyagok újrahasznosítása és újrafelhasználása terén.
A 2020-es célkitűzések megvalósítása felé vezető első, konkrét lépésként 2018 és 2025 között 40 százalékkal kívánja mérsékelni az egy autóra jutó, annak teljes életciklusára vetített szénkibocsátás mértékét.