Öt különlegesen átalakított autót vonultatott fel a Lexus a világ legnagyobb tuning- és tartozék-kiállításán. A vadonatúj ES-ből például mozgó borkóstoló-bázist építettek.
A SEMA (Specialty Equipment Market Association) több mint hatezer autóipari vállalatot, többségükben alkatrész- és tartozékgyártókat fog össze világszerte. A szervezet minden novemberben megrendezi szakmai kiállítását, a tuningvilág legnagyobb és leghangosabb rendezvényét, ahol az autógyártók is rendre felvonultatják merész, ötletes és elgondolkoztató alkotásaikat.
A Lexus idén öt különleges járművel jelent meg a SEMA kiállításon. Az átlagember számára egyértelműen a vadonatúj ES egyedi újraértelmezése volt közülük a legizgalmasabb. Az alkotók speciális árnyalatú piros fényezést adtak az ES 350 F Sport egy példányának, 20 colos, sokküllős RAYS Engineering Avventura Stratagia keréktárcsákat szereltek a dinamikus futóművű limuzin alá, a határozott, de nem tolakodó aerodinamikai kiegészítőket egy Lexus és Toyota járművekre szakosodott, japán tuningműhely, az Artisan Spirits szállította.
Ez azonban csak a kezdet. A csomagtartó padlója, az ülések hátoldala nemes tölgyfa borítást kapott, a kerékdobokat hordószelvények takarják el. Nem véletlenül: a pótkerék üregében borhűtőt, valamint míves kristálypoharak tárolására szolgáló szekrénykét alakítottak ki, a csomagtér oldalfalában további egy palack bornak jut biztonságos hely, a küszöbre pedig tálalópult illeszthető – szintén tölgyfából. A márka hosszú évek óta ápol kapcsolatot a luxuspoharakat gyártó Riedel manufaktúrával, az ES-t is ez az 1956-ban alapított, osztrák cég szerelte fel. A hűtőben elhelyezett borok is különlegesek: a legendás autóversenyző Scott Pruett által 2006-ban alapított, többszörösen díjnyertes borászat termékei közül is kiemelkedik az a 2015-ös Cabernet Sauvignon, amelyből mindössze ötven darabot palackoztak Pruett több évtizedes pályafutásának utolsó versenyautója: az RC F GT3 tiszteletére.
Bár a borkedvelők ezek után kétségtelenül az ES-t részesítenék előnyben – nem utolsósorban a parafadugókból összeállított padlószőnyeg miatt –, a Lexus további alkotásai sem bújtak meg az új generációs szedán árnyékában.
A Lexus RC 350 F SPORT Cross Country Custom esetében már csak a küszöbök és lökhárítók alatt elhelyezett talajmegvilágítás, valamint az Avery selyemfényű, színjátszó fóliája miatt sem beszélhetünk árnyékról. A 2019-es modellévi, aktualizált RC kupéból kialakított, látványos kiállítási darab ültetett futóművet, 20 colos, kovácsolt Vossen keréktárcsákat és különleges Apexi kipufogórendszert kapott. A Cross Country elnevezés ebben az esetben a legkevésbé sem a terepalkalmasságra utal, hanem arra, hogy az autó Miamiból Los Angelesbe tartó zarándokúton jár, amelynek minden állomásán újabb tuningkiegészítőkkel teszik még látványosabbá és értékesebbé – ahhoz képest, hogy félig kész terméket látunk, meglehetősen meggyőző munkát végeztek az alkotók.
A SEMA kiállításon a hamarosan piacra lépő UX képviselte a Lexus hibrid technológiáját. Az UX 250h káprázatos kék színéről az Oracal, fényes fekete aerodinamikai idomjairől a NIA Auto Design gondoskodott, de sem az Apexitől származó kipufogórendszer és ültetőkészlet, sem a Vossen keréktárcsák nem tudják elvonni a figyelmet az egyedi tetőcsomagtartón elhelyezett kerékpárról: a Lexus F SPORT biciklivel anno az LFA gyártásának végéről emlékezett meg a Lexus. A high-tech kétkerekűt a márka Takumi mesterei építették, méghozzá ugyanabból a szénszálas kompozit anyagból, amiből a szupersportkocsi karosszériája is készült.
A fennmaradó két kiállítási tárgy a Lexus két zászlóshajója: az LS luxuslimuzin és az LC szuperkupé egy-egy példánya volt. Az LC Inspiration tanulmány bámulatos sárga-fekete színkombinációját már korábban megismerhette a világ autórajongó közönsége, az LS azonban kifejezetten a SEMA kiállításra készült. Alapját a 416 lóerős, 3,5 literes V6-os erőforrással, tízfokozatú automata sebességváltóval szerelt LS 500 adta, az acélszürke fóliázást (Avery) fekete, 22 colos WORK keréktárcsák ellenpontozzák, az aerodinamikai elemeket az Artisan Spirit tervezte. A tanulmány a dinamikusabb hangolású F Sport kivitelre épül, ennek megfelelően a gyárinál nagyobb átmérőjű tárcsákkal szerelt Brembo fékrendszert szereltek alá.