Tehát jelenleg ott tartunk, hogy hidrotőke kopás és vagy/szennyeződés okozhatja az S420 tiktakolását, és/vagy a vezérmű olajozó átvezető csöveinek elhasználódása, vagy épp dugulása. A diagnosztika szerint 1 hengernél tapasztalható leginkább a ketyegés, szemből a jobb oldali négyes soron. De mint írtuk feljebb, jelentősen halkult a jelenség.
Az autó olajnyomása indítás után fix 3bar. Ez jó, viszont van, amikor menet közben visszaesik a nyomás, 1.5 bar alapjáraton, fordulattal felmegy 3 bar maximumra, aztán vissza, terheléstől függően. Egyesek szerint dugulás is okozhat folyamatos 3 bart, és emellett szól az is, hogy a nyomás néha ingadozik.
Egyénként érdekes az is, hogy pár nappal ezelőtt úgy 30-40 kilométer megtétele után a zakatolás egyszercsak megszűnt. Már örültünk előre, hogy kitisztult a rendszer, aztán leállítottuk a motort guminyomás-ellenőrzésnél egy benzinkúton. A következő start után újfent visszatért a kattogás, de még mindig halkabban, mint olajcsere előtt.
Jelenleg itt tart a sztori. 1993 után egyébként a cam oilereket műanyagból kezdték gyártani (1991-93 közt alumínium volt), amelyek sokkal kevésbé tartósak, mint a fémötvözet példányok.
Valószínűsíthető, hogy az S420-ban gyárilag beszerelt műanyag oilerek egyike adta meg magát, így most első körben cserélni fogjuk, beszerzünk egy szett alumínium olajcsövet. 16 darab kell, hengerenként 2, s a szelepfedél eltávolítása után viszonylag egyszerű a kiszerelés és behelyezés.
Update: végül nem sikerült alumínium olajátvezető szettet találnunk, helyette az OEM gyári műanyag érkezett. Méghozzá a MerciBolt.hu jóvoltából, úgy, hogy szinte sehol nem találtunk ilyen alkatrészt – náluk viszont volt, azonnal, raktárról.
A beszerelési procedúráról készül majd következő cikkünk, a folyamatot a Zöld Autószerviz végzi.