Főoldal Magazin Hosszútávú teszten a Toyota Mirai Ausztráliában

Hosszútávú teszten a Toyota Mirai Ausztráliában

A fenntartható mobilitás jegyében Ausztráliában három Toyota Mirai üzemanyagcellás autó hirdeti majd a jövő alternatív meghajtási láncát.

toyota-mirai-2016-zold-autoaddikt-1

Annak érdekében, hogy a kontinensnyi országban minél szélesebb körben megismertethessék a forradalmi technológiát, a Toyota Ausztrália egy hordozható hidrogéntöltő állomást is üzembe állít.

A Toyota Ausztrália három darab hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai segítségével népszerűsíti a fenntartható mobilitást és a jövő technológiáit a következő három év során. Az autók üzembe állításával emellett a Toyota mérnökei rendkívül értékes és széleskörű tapasztalatokat szerezhetnek majd a jövő alternatív meghajtási láncának hosszútávú tesztelése révén, amelyeknek fontos szerepe lesz a technológia továbbfejlesztésében. Az üzemanyagcellás technológia egyik nagy előnye, hogy a jövő egyik legígéretesebb üzemanyagát, a hidrogént használja. Az üzemanyagcellás meghajtású járművek ráadásul kiemelkedően környezetbarát üzeműek, hiszen működésük egyetlen mellékterméke a víz.

Éppen ezért Toyota Ausztrália egy hordozható hidrogéntöltő állomást is üzembe állít: ez a töltőpont telepíthető, de akár teherautón is rögzíthető, és így szállítható. Ez azt jelenti, hogy a járműveket bárhol, bármikor feltölthetik, így a vállalat korlátok nélkül, az egész országban bemutathatja a Mirai modelleket.

„Miután tavaly októberben ízelítőt kaptunk a technológiából, határtalanul lelkesek vagyunk, hogy nem is egy, de három üzemanyagcellás Mirai gépkocsi tér vissza Ausztráliába” – fogalmaz Dave Buttner, a Toyota Ausztrália elnöke. „Alig várjuk, hogy tájékoztathassuk ügyfeleinket erről a jövőbeli technológiáról, és széles körben megismertessük a lakosságot az üzemanyagcellás járművekkel.”

Dave Buttner hozzátette, hogy bár a Toyota Mirai már kapható Kaliforniában, Japánban és számos európai országban, Ausztráliában a töltési infrastruktúra hiánya miatt egyelőre nem kerül kereskedelmi forgalomba.

„Rendkívüli mértékben érdekel bennünket az üzemanyagcellás technológia, ám amíg nem áll rendelkezésre a szükséges infrastruktúra, addig nem kezdhetjük meg a járművek értékesítését Ausztráliában. Ennek a kialakítása időbe telik, ezért is olyan fontos, hogy az egész iparág közösen lépjen fel ebben a kérdésben, és a lehető leggyorsabban haladjunk előre a tervek megvalósításával. Az üzemanyagcellás technológiára kulcsfontosságú szerep vár a jövőben, és szeretnénk, ha ebből Ausztrália is kivenné a részét” – avat be Buttner.