Az Opel Grandland palettáján megjelent a konnektoros hibrid változat, amely a benzinmotoros és a tisztán elektromos modell mellé érkezett. Ez az új változat az első benyomások alapján az „arany középút” szerepét tölti be, hiszen kiválóan ötvözi a két világot. A PHEV modell formavilága szinte teljesen megegyezik a többi változattal, az egyetlen észrevehető különbség a két töltőnyílás jelenléte.
Új hajtáslánc
A Grandland konnektoros hibridjének szíve egy német gyártmányú, 1,6 literes turbós, négyhengeres benzinmotor, amelyet Szentgotthárdon gyártanak. Ez a motor 150 lóerőt produkál, és egy 125 lóerős villanymotorral párosulva a rendszerteljesítmény 195 lóerőre és 350 Nm maximális nyomatékra nő. Az autó 7,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig 220 km/h. A 17,9 kWh kapacitású akkumulátorral akár 87 kilométert is meg lehet tenni tisztán elektromos hajtással, míg a teljes hatótáv körülbelül 900 km.
Kényelem és biztonság
A Grandland PHEV méretei változatlanok maradtak: 4,65 méter hosszú, közel két méter széles és 1,66 méter magas. Az autó tágas utasterével és 550 literes csomagtérrel (amely 1645 literre bővíthető) ideális családi autónak. A csomagtérből az akkupakk nem vesz el helyet. A kormányzása steril, de a futómű hangolása ügyesen elrejti az autó tömegét, így a kanyarokban stabilan viselkedik. A biztonsági felszereltsége példás, nem hiányzik egyetlen fontos vezetősegéd sem.
Ár, felszereltség
A Grandland PHEV Edition felszereltséggel 16 090 000 forinttól kapható, míg a gazdagabban extrázott GS változat egymillió forinttal drágább. Az első benyomások alapján a PHEV modell a legjobb választás a Grandland palettáján, bár drágább, mint a lágy hibrid változat. Az ár azonban indokolt, hiszen a konnektoros hibrid sokkal meggyőzőbb teljesítményt nyújt.