Egy szín összeállításához pigmentre, alumíniumra és csillámra van szükség – nincs ez másként a SEAT berkeiben sem.
Az arányok változtatásakor szinte végtelen a színváltozatok lehetősége, manapság mégis 12 tónus uralja az autók színváltozatait.
Természetesen mindent gondos tervezés előz meg. Mielőtt egy új autón elkezdenek dolgozni, a design csapat méri fel a leendő gépkocsi alapvető jellegzetességeit. Ennek megfelelően a színválaszték e folyamat egyik fontos eleme. Ebben nagy szerepe van az autó méretének és formájának. „A kisebb autók világosabb vagy általánosabban használt színeket kaphatnak, míg a nagyobbaknál a sötétebb, metál tónusok a megfelelőek” – mondja Jordi Font, a SEAT színekkel és belső kárpitozással foglalkozó részlegének munkatársa.
A másik fontos tényező, hogy kinek szánják a tervezés alatt álló autót. Világosabb, vagányabb színek kerülnek előtérbe, ha az autót elsősorban fiataloknak szánják, míg az idősebbek a hagyományosabb színárnyalatokat kedvelik. Mindezek mellett fontos az is, hogy az autót milyen jellegű tevékenységhez szánják, mert például egy sportos autónak sohasem olyan a színe mint egy SUV-nak, mert ez utóbbinak a természethez közelebbi színek felelnek meg jobban.
Hasonlóan fontos, hogy az adott piacra kerülő autót milyen éghajlati vagy kulturális közegben használják majd, de mindezek ellenére 3 tónussal – a feketével, a fehérrel és a szürkével – sosem lehet hibázni. Ezek az Európában legnépszerűbb színek, amit egy erre vonatkozó kutatás is megerősített. A SEAT szakembere ehhez még azt is hozzáteszi, hogy a színválasztás alapja „az informatív fantázia”, tehát a széleskörű információkon, kutatásokon, elemzéseken alapuló elképzelés. A SEAT színekkel és belső kárpitozással foglalkozó részlegének feladata, hogy már három évvel a megjelenés előtt javaslatokat tegyenek, melyeket a legfontosabb divatirányzatok és építészeti trendek tanulmányozása során mérnek fel. A festék laboratórium viszont már a vegyi üzem és a kreativitás találkozási pontja, mivel a végleges színválaszték több mint száz változat és ezer liter festék felhasználásával ölt testet. E tevékenységre nagyon komoly hangsúlyt fektetnek, mert a színek központi szerepet játszanak a vásárlói döntésekben.
A színek több változatból történő kiválasztásában Jordi Font szerint a legfontosabb a „szándék megjelenítése”. A SEAT Ateca esetében ilyen volt például a metálnarancs szín, a Samoa Orange kiválasztása. Amint azt a SEAT szakembere kiemelte, ebben az inspirációt a márka szülővárosa adta: „Tengerparti városként Barcelona ideális hely, hogy láthassuk a napfelkelte színeit. A horizonton felbukkanó narancssárga színárnyalat varázslatossá teszi a nap indítását, és ezt az egyedi pillanatot szerettük volna megragadni. A szín ugyanis alapvető az érzelmek felkeltéséhez, az autók tulajdonosai ezen keresztül határozzák meg, hogy milyenek szeretnének lenni, és hogyan kívánják önmagukat láttatni. Ugyanis ugyanannyi szín van, mint ahány egyedi stílus, és a színek végső soron azért vannak, hogy megéljük és érezzük őket”.