A 2021-es SEMA tuningkiállításon két különleges, sportautóvá átalakított szedánnal képviseltette magát a Lexus. A versenypályára termett limuzinokat az amerikai motorsport két legendája tervezte az autógyártó számára.
A Lexus IS F 2007-es bemutatkozása óta az F a sportosság szimbóluma a Lexus világában. A betű közvetlenül az ikonikus japán versenypályára, a Fuji Speedway-re utal, közvetve pedig mindarra a tudásra és tapasztalatra, amelyet a Lexus a motorsportban szerzett az évek során. Az F széria csúcspontja kétségtelenül a 2010 és 2012 között gyártott Lexus LFA szupersportkocsi volt, ám ezt követően is emblematikus modellek viselték és viselik a mai napig az F típusjelzést.
A Lexus a 2022-es modellévtől kezdődően kibővíti, és egyben erősen differenciálja is az F modellcsaládot, igazodva ahhoz a többlépcsős struktúrához, amellyel a Toyota Gazoo Racing néhány év alatt elvarázsolta az egész világot. Az F Sport Design dinamikus optikai kiegészítőket, az F Sport Handling igényesen áthangolt felfüggesztéseket, az F Sport Performance pedig nagy teljesítményű hajtásláncokat is kínál. Ez utóbbira élő példa a 2021 elején bemutatott Lexus IS 500 F Sport Performance modell, amely 479 lóerős, 536 Nm forgatónyomatékú 5.0 V8 szívómotorjával valóságos szuperhős nem csak az átlagautók, de a prémium sportszedánok körében is. Az F világának csúcsán továbbra is a vegytiszta F modellek állnak, amelyek a jövőben várhatóan minden eddiginél radikálisabb motorteljesítményt és pályaalkalmasságot kínálnak majd – legalábbis erre enged következtetni a fent vázolt struktúra.
Alighanem ennek a jövőbeli F modellszériának az előszeleként tekinthetünk a 2021-es SEMA tuningkiállításon bemutatott két Lexus-átépítésre, amelyeket olyan elismert autóversenyzők jegyeztek, mint Scott Pruett, a Lexus hivatalos motorsport-nagykövete és vezetéstechnikai guruja, valamint Townsend Bell, a gyár hivatalos GT3 partnercsapatának első számú pilótája. Az autóversenyzők hajszálpontosan tudják, hogy milyen egy tökéletes közútra hangolt versenyautó – vagy éppen pályaversenyzésre élesített szériamodell –, ám ez nem jelenti azt, hogy képesek lennének egyedül megépíteni azt, ezért mindketten egy-egy neves tuningműhellyel együttműködve valósították meg elképzeléseiket.
Az alapkivitelű adaptív felfüggesztéssel és opciós részlegesen önzáró differenciálművel szerelt Lexus IS 350 F SPORT alapjaira a DSPORT Magazine tuningműhely épített soha nem látott pálya-versenyautót. A konfiguráció végső formájában zabolátlan fenevad lesz, kétszeresére növelt motorteljesítménnyel és precíziós versenyfutóművel. Ebben a formájában azonban majd csak 2022-ben találkozhatunk az autóval – egyelőre maradt tehát a 311 lóerős, 3,5 literes V6-os szívómotor.
Az építés első fázisában sem mondható azonban unalmasnak a Scott Pruett által megálmodott konstrukció. A harcias megjelenésről a japán ArtisanSpirits tuningműhely által frissen bemutatott optikai csomag (elöl 30, hátul 50 mm-es kerékdob-szélesítés, karbon küszöbök és első splitter, valamint titán távtartókra emelt, szénszálas hátsó légterelő), no meg a Pruett versenysisakjának festését idéző, harsány fóliázás gondoskodik. Ez önmagában nem indokolja az utastérbe beépített bukókeretet, amely egyben az ötpontos Sparco versenyövek rögzítésére is szolgál – ezek a kiegészítők majd jövőre nyernek jelentőséget, a karbon-kevlár versenyülésekkel, az állítható magasságú rugóstagokkal és a Lexus RCF Track Edition majdnem-versenyautóból átemelt karbon-kerámia fékekkel egyetemben.
Az alkotók olyan komolyan gondolták a közúti versenyautó kettős személyiségét, hogy külön keréktárcsa/abroncs kombókat is terveztek hozzá: a látványról 20 colos matt vörösréz keréktárcsák gondoskodnak, ha viszont a köridő a fontos, jobb választás az Advan Racing 19 colos mélyfekete felnije. Mindkettőre Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat szereltek, biztos, ami biztos.
Nem bajlódott a fóliázással Townsend Bell és építőpartnere, a Hiraku műhely, hiszen az általuk tökéletesített Lexus IS 500 represents the F Sport Performance rendszámos közúti autóként várhatóan normál fényezést, nem pedig versenyfóliázást kapna, ha megvalósulna. A magunk részéről nagyon szurkolunk azért, hogy legalább egy limitált széria erejére gyártásba vegyék a továbbfejlesztett tudású modellt. A motor teljesítménye nem, gázreakciói azonban nagyban javultak a mechanikus és elektronikus módosítások jóvoltából. Az előbbiek között motorsport-alkatrészek felhasználásával átdolgozott szívórendszert, valamint speciális, négy végcsöves kipufogórendszert találtunk – mindkettőt a három évtizedes múltra visszatekintő japán A’PEXi szállítja. Ami a vezérlést illeti, a gázadás karakterét okostelefonos alkalmazáson keresztül szabályozhatjuk.
A futóművet a japán TOM’S Racing motorsportistálló által szállított rugótorony-kitámasztások, 32 fokozatban állítható rugóstagok, valamint különösen széles, 20 colos keréktárcsák alkalmazásával javították fel. Utóbbiakra elöl 245/35, hátul 275/35 méretű Nitto Invo utcai sportabroncsokat szereltek, a fékeket a Brembo szállította, míg a szénszálas vázú, Alcantara kárpitozású ülések a Sparco palettájáról származnak. A teljesítményhez illő megjelenésről a Hiraku teljes körű optikai csomagja gondoskodik. A motorház és a csomagtartó fedelét szénszálas panelekre cserélték, a vizuális semlegességről pedig türkiz részletekkel megbolondított matt fehér fóliázás gondoskodik.