A Ford bemutatta a vadonatúj Kuga SUV stílusos és különleges modellválasztékát; az autó új, formás külső dizájnja, az eddiginél is tágasabb kabinja és prémium szolgáltatásai kellemes utazást ígérnek.
A kifinomult Kuga Titanium, a sportos Kuga ST‑Line és a prémium Kuga Vignale a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálják, olyan fejlett hibrid hajtásláncokkal, amelyek a Ford SUV-családban mindeddig példátlan üzemanyag-takarékosságot garantálnak.
Az átfogó kínálatban megtalálhatók a Kuga Plug-In Hybrid, a Kuga EcoBlue Hybrid (mild hybrid) és a Kuga Hybrid (full hybrid) változatok, valamint a Ford 2,0 literes EcoBlue dízele, 1,5 literes EcoBlue dízele és 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja, akárcsak az intelligens, új nyolcfokozatú automata sebességváltó.
A Kuga a Ford legkelendőbb SUV-ja Európában és – a Fiesta és a Focus után – a régió harmadik legnagyobb darabszámban eladott Ford-modellje. Európában 2018-ban összesen 153.800 darab Kuga talált gazdára, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Ford SUV-értékesítése több mint 19 százalékkal növekedett az előző évi eredményhez képest. Magyarországon tavaly 3100 új Kuga talált gazdára és 2019 első negyedévében 758 darabbal a Focus után a második legkedveltebb személyautó a Ford hazai személyautó kínálatában.
A Magyarországon 2020 tavaszán debütáló vadonatúj Kuga még több, jól használható kényelmi és vezetéssegítő megoldást kínál majd, utazás közben is folyamatos kapcsolatot kínálva a külvilággal. Az autóban olyan kifinomult technológiák fognak működni, mint a FordPass Connect beépített modem, a vezeték nélküli töltőtálca és a 8 colos érintőképernyőhöz csatlakozó SYNC3 infotainment rendszer. A prémium B&O hangrendszer minőségi audio-élményt kínál, az iparágban elsőként alkalmazott új 12,3 colos LCD műszeregység pedig nemcsak több információt közöl, hanem az adatok leolvasását is megkönnyíti.
Az új Stop & Go, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciók segítségével a vezető minden eddiginél egyszerűbben és magabiztosabban közlekedhet az araszoló forgalomban és az autópályán egyaránt, miközben a prediktív kanyarvilágítás és az útjelzés-alapú világítás megkönnyíti az éjszakai autózást. A Head-Up Display technológiának köszönhetően ritkábban kell elfordítania a tekintetét a forgalomról, az Aktív Parkolóasszisztens 2 pedig egyetlen gombnyomásra, teljesen automatikusan elvégzi a parkolási manővert.
“A vadonatúj Kuga a legjobb példa a Ford emberközpontú tervezési szemléletére: a SUV-vásárlókkal szoros együttműködésben fejlesztett autó különleges stílust, példátlan hajtáslánc-választékot, prémium szintű kényelmet és fejlett technológiákat kínál, kellemesebbé varázsolva az életet az autón belül és kívül egyaránt” – nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.
A vadonatúj Kuga a Ford közepes méretű városi terepjáró modelljének harmadik generációját képviseli. 2008-as bemutatása óta a Ford több mint egymillió darabot adott el az autóból Európában.
Vásárlóinkkal közösen terveztük
A vadonatúj Kuga az első SUV, ami a Ford új, globális C2 padlólemezére épül; ez a megoldás is hozzájárult az autó jobb aerodinamikájához, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásához és ahhoz, hogy az új modell tömege 90 kg-mal alacsonyabb a most kifutó Kugáénál. Mindemellett az új építési mód jobb törésbiztonsági tulajdonságokat eredményez, és 10 százalékkal kedvezőbb torziós merevséget, ami javítja a menetdinamikát. A C2 padlólemeznek köszönhetően a Ford közepes méretű modelljeinek utastere is tágasabb lehet, a dizájnerek pedig látványosabb és dinamikus formatervet készíthetnek.
A vadonatúj Kuga különleges új külső dizájnját formásabb idomok, letisztultabb vonalak és prémium arányok jellemzik. Az áramvonalas sziluettet hosszabb tengelytáv teszi lehetővé, így az autó kényelmesebben rugózik és stabilabban fut. Hosszabb lett a motorháztető is, alacsonyabbra szabták a tetővonalat, a hátsó szélvédőt pedig jobban megdöntötték. Így született meg az a forma, ami azt sugallja, hogy a Kuga minden eddiginél energikusabb, fürgébb és sokoldalúbb.
A gondosan megtervezett választék egymástól jól megkülönböztethető modelljei a Kuga Vignale, ST-Line és Titanium variánsok, amelyeknek egyedi karaktere hűen tükrözi tulajdonosaik egyéniségét. Modern és magabiztos dizájnjával a Kuga Titanium egyértelműen jelzi az autó gazdag felszereltségét és minőségét. Az autót sportos kartervédő lemezzel és hátsó diffúzorral, a karosszéria színére fényezett külső tükörburkolatokkal, oldalvédő elemekkel és külső kilincsekkel, LED nappali menetfénnyel és alapáron 17, opcióként 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal szerelik fel.
A magasabb kategóriákat idéző Kuga Vignale exkluzív specifikációval és aprólékos, kézműves minőségű kidolgozással csábítja a vásárlókat; a különleges megoldások közt olyan tételek szerepelnek, mint a selyemfényű alumínium tetősínek, lökhárító- és küszöbbetétek, valamint az első és hátsó lökhárítók elegáns kialakítása. Az autó külső megjelenését más jellegzetes Vignale-elemek is kiegészítik, például krómozott hűtőrács és dupla kipufogóvégződés, illetve alapáron 18, opcióként pedig 19 és 20 colos könnyűfém keréktárcsák. A Windsor bőrüléseket exkluzív Vignale hatszög-varrás díszíti, a bőrborítású kormánykerék fűthető, a padlót pedig prémium minőségű velúr szőnyegek fedik.
A látványos kiállású Kuga ST-Line a Ford Performance autóit idézi a karosszéria színére fényezett lökhárítóival és oldalsó légterelő szoknyáival, valamint fekete hűtőrácsával, kartervédő lemezével, hátsó diffúzorával és tetősínjeivel. A nagyméretű hátsó légterelő, az alapáras 18 colos, illetve opciós 19 colos könnyűfém keréktárcsák és a dupla kipufogóvégek határozottan sportos jelleget kölcsönöznek az autónak. Az utastérben fekete tetőkárpit, exkluzív, vörös öltésekkel díszített ST-Line ülés-kialakítás, alumínium pedálsor, lapos alsó karimájú kormánykerék, valamint ST-Line szőnyegek és küszöbdíszlécek hangsúlyozzák ki a modell teljesítmény-központú karakterét.
“A Kuga-vásárlók elmondták, hogy erőteljesebb érzelmeket ébresztő dizájnra vágynak, ezért az új autó formái sokkal karakteresebbek lettek. Az új Kuga karcsúbb, alacsonyabb és szélesebb, így már első pillantásra is izgalmasabbnak hat” – magyarázta el Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “A belső teret úgy formáltuk meg, hogy egyszerre legyen gyönyörű és praktikus, harmonikus és levegős. A kabin hangulatát prémium anyagok, precíz, kézműves minőségű kidolgozás és a legmodernebb technológiák határozzák meg.”
A vadonatúj Kuga vásárlói 12 szín közül választhatnak, amelyek közt az új Diffused Silver és Sedona Orange metálfényezés is szerepel. A Vignale modell új exkluzív árnyalata a Blue Panther, de az autóhoz megrendelhető még a háromrétegű Lucid Red és a Star White gyöngyházfelületű fényezés is.
Példátlanul bőséges hajtáslánc-kínálat
A Ford ez év elején jelentette be, hogy a vadonatúj Focus után bemutatott összes új modelljéhez kínál majd elektromos hajtáslánc-opciót. A vadonatúj Kuga kínálatát már ennek jegyében alakította ki a vállalat, így az autóhoz egyaránt megrendelhető a plug-in hybrid, a mild hybrid és a full hybrid hajtáslánc-technológia.
Kuga Plug-In Hybrid: A vadonatúj modell bemutatásától kezdve megrendelhető Kuga Plug-In Hybrid változat egy hagyományos belsőégésű motor hatótávolságát és szabadságát ötvözi az elektromos hajtás takarékosságával és kifinomult működésével.
A 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból összeállított rendszer teljesítménye 225 LE. A Ford első európai plug-in hybrid modellje 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemben, és a Kuga Plug-In Hybrid legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 1,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 29 g/km lesz.*
Az akkumulátor az autó első sárvédőjén kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át. A teljes feltöltés egy külső 230 voltos csatlakozóról várhatóan mintegy 4 órát vesz majd igénybe.
A vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, a Kuga automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését.
Kuga EcoBlue Hybrid: A vadonatúj Kuga EcoBlue Hybrid változat még takarékosabbá teszi a Ford 150 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjának működését. A mild hybrid technológiában a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.
A 48 voltos rendszer azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhessen, így az autó várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 132 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km.
Kuga Hybrid: A Kuga Hybrid öntöltő, tisztán elektromos hajtást is kínáló full hybrid hajtáslánca egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból, egy lítium-ion akkumulátorból és a Ford saját fejlesztésű teljesítménymegosztó automata váltóművéből áll. A Kuga Hybrid változat 2020 második felétől lesz kapható; az elsőkerékhajtással és Intelligens Összkerékhajtással egyaránt megrendelhető autó várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 130 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,6 l/100 km.
Mindezek mellett a vadonatúj Kuga vásárlói a Ford EcoBoost benzinmotorok és a Ford EcoBlue dízelmotorok közül is választhatnak, amelyek optimalizált teljesítményt és kifinomult működést kínálnak, és a WLTP mérési szabvány alapján megfelelnek a legújabb, szigorú Euro 6 károsanyag-kibocsátási előírásoknak. A hajtásláncokat alapáron kiegészíti az üzemanyag-költséget csökkentő Auto Start-Stop rendszer, és a motorokhoz gyorsan kapcsoló hatfokozatú sebességváltó vagy egy új nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik.
Kuga EcoBlue: A 180 lóerős, 2,0 literes EcoBlue motor várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 150 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,7 l/100 km. Az egység üzemanyag-fogyasztását a tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakításnak köszönhetően optimális légszállítást biztosító, integrált szívórendszerrel és a csekély tehetetlenségű turbófeltöltővel csökkentették a mérnökök. A nagynyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer az eddiginél közvetlenebb, csendesebb és precízebb adagolású. Az alapkiépítésben alkalmazott SCR emisszió-csökkentő rendszer hatékonyabban csökkenti NOx-kibocsátást. A 2,0 literes EcoBlue motor súrlódáscsökkentő innovációi:
10 mm-rel eltolt főtengely, aminek köszönhetően kisebb oldalirányú terhelés éri a dugattyúkat, és ezzel csökken a dugattyúk és a hengerfal közötti súrlódás
Az acél dugattyúk optimális méretűek, és felmelegedésük során kisebb mértékben tágulnak
Kisebb átmérőjű főtengelycsapágyak
A vezérműszíj és az olajszivattyú ékszíjának olajfürdős kialakítása
A Ford 1,5 literes EcoBlue motorja 120 lóerős; az erőforrás várhatóan 4,8 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztását és 127 g/km CO₂-kibocsátását innovatív technológiák biztosítják:
Alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezetés víz-levegő töltésű hűtőrendszerrel a hatékonyabb égésért és a csekélyebb károsanyag-kibocsátásért
Integrált szívórendszer a motor optimális levegőellátása érdekében
Magas hőmérsékleti tartományokra tervezett rakétahajtóművek anyagából készített, csekély tehetetlenségű turbótöltő a gyorsabb és kontrolláltabb turbó-reakciókért
Gyorsabb, csendesebb és precízebb üzemanyag-ellátást biztosító nagy nyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer
Kuga EcoBoost: Az 1,5 literes EcoBoost blokk 120 és 150 lóerős változatban rendelhető majd meg; a motor várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 149 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,5 l/100 km. Az erőforrás üzemanyag-fogyasztását a hengerlekapcsolási technológia is mérsékli, amit a Ford elsőként kínál egy háromhengeres erőforráshoz. Ez a technológia automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel, például amikor az autó egyenletes sebességgel halad. A rendszer 14 ezredmásodperc alatt, vagyis az emberi pislogásnál hússzor gyorsabban képes lekapcsolni vagy visszakapcsolni egy hengert – anélkül, hogy ez érződne a motor teljesítményében vagy kifinomult működésében.
A legfontosabb EcoBoost technológiák közt szerepel a fejlett turbótöltés, a nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a kettős független változó szelepvezérlés. A koromrészecske-kibocsátást az alapáron adott részecskeszűrő technológia csökkenti. További innovációk:
A port rendszerű és közvetlen üzemanyag-befecskendezés új kombinációja, amely kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett is nagyobb teljesítményt és élénkebb gázreakciókat eredményez; csekély motorterhelés mellett különösen látványos a fogyasztás csökkenése
Kis belső súrlódású, háromhengeres felépítés, ami alacsony fordulatszám mellett is magas forgatónyomatékot eredményez
Az integrált kipufogóleömlő alkalmazásával a motor gyorsabban éri el az optimális üzemi hőmérsékletét, ami jótékony hatással van az üzemanyag-fogyasztásra; e megoldás azzal előnnyel is jár, hogy a kipufogógáz kisebb utat jár be a hengerek és turbótöltő között, így gyorsabban épül fel a motor forgatónyomatéka
Teljes egészében alumínium konstrukció a tömegcsökkentés érdekében
A Ford új, gyorsan kapcsoló nyolcfokozatú automata sebességváltóját úgy tervezték, hogy tovább csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, és gyors gázreakciókat biztosítson. A 120 lóerős 1,5 literes EcoBlue és a 180 lóerős 2,0 literes EcoBlue motorokhoz megrendelhető váltómű legfontosabb jellemzői:
Adaptív Kapcsolási Ütemezés, ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A rendszer felismeri, ha az autó hegymenetben, lejtőn vagy éles kanyarban halad, és ennek megfelelően állítja be a megfelelő sebességfokozatot a stabilabb haladás és az élvezetesebb vezetési élmény érdekében
Adaptív Kapcsolásvezérlés, ami a jármű és környezete információi alapján az éppen megfelelő tengelykapcsoló-nyomást alkalmazza, hogy a fokozatok kapcsolása mindig sima és zökkenőmentes legyen. A technológia az autós vezetési stílusához is képes hozzáigazítani a fokozatváltás simaságát
A mérnökök tovább finomították a Ford intelligens Összkerékhajtásával kombinált 180 lóerős 2,0 literes EcoBlue motor alacsony fordulatszám-tartományban leadott forgatónyomatékát, valamint zaj- vibráció- és nyersességi jellemzőit, de az erőforrás továbbra is zökkenőmentesen és egyenletesen gyorsítja a vadonatúj Kugát.
“Ugyanaz a ruha nem lehet jó mindenkire – így mi is sokoldalú hajtáslánc-kínálatot fejlesztettünk ki a Kugához, hogy vásárlóink biztosan megtalálják az életmódjukhoz leginkább illő megoldást, és hogy a SUV-tulajdonosoknak egyszerű és kellemes átállást kínáljunk az elektromos hajtásra” – mondta Joerg Beyer, a Ford Európa tervezési részlegének ügyvezető igazgatója. “A Kuga a Ford első modellje, amihez a Ford összes hibrid hajtáslánc-változata megrendelhető.”
A Kuga kínálatában először jelennek majd meg a választható üzemmódok, lehetővé téve, hogy a vezető egy pillanat alatt átállítsa a gázreakciókat, a kormányrásegítés erősségét, a kipörgésgátló karakterisztikáját és az automata sebességváltó kapcsolási ütemezését, hozzáigazítva az autó működését és teljesítményét a pillanatnyi közlekedési helyzethez.
A Normal, Sport és Eco beállítások mellett két további üzemmód is rendelkezésre áll: a Csúszós út beállítás magabiztosabb tapadást kínál a havon és a jégen, a Mély hó/Homok üzemmód pedig segít lendületben tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken.
A vadonatúj Kugával minden eddiginél egyszerűbb feladat lesz a vontatás, legyen szó akár egy kis utánfutóról vagy egy nagyméretű lakókocsiról; erről két innovatív megoldás és – a hajtáslánc-konfigurációtól függően – az akár 2.250 kilogrammos vonatási képesség gondoskodik. A csomagtérben elhelyezett gomb segítségével elektromosan ki- és behajtható a vonóhorog. A vonóhorog egy gombnyomásra előbukkan a jármű alatt kialakított rekeszből, és ha a gombot megint megnyomjuk, a szerkezet újra eltűnik. Emellett az autóhoz egy könnyen kezelhető, leszerelhető vonóhorog is rendelhető. Használaton kívül a vonóhorog a csomagtérben tárolható.
Kényelmes, tágas és sokoldalú
A Kuga által nyújtott utazási élmény alapja a kényelem, a tágas kialakítás és a rugalmas alakíthatóság. A második üléssorban a kategória legtágasabb terét kínáló vadonatúj Kuga 44 mm-rel szélesebb és 89 mm-rel hosszabb, mint a kifutó modell, tengelytávolsága pedig 20 mm-rel nőtt. Mindez 43 mm-rel nagyobb vállteret és 57 mm-rel nagyobb csípőteret jelent az első üléssorban, míg hátul 20 mm-rel nőtt a válltér és 36 mm-rel a csípőtér. És bár az autó 20 mm-rel alacsonyabb a kifutó modellnél, a vadonatúj Kuga elöl mégis 13 mm-rel, hátul pedig 35 mm-rel nagyobb fejteret kínál.
A hátsó szélső üléseken utazók most először élvezhetik az ülésfűtést, és az egész hátsó üléssor hátrébb csúsztatható (így kialakítható a kategória legnagyobb, 1035 mm-es hátsó lábtere), vagy előrébb tolható (így 67 literrel növelhető a csomagtér). Egy távkapcsoló segítségével a második üléssor egyszerűen síkba dönthető.
A csomagtérben megfordítható szőnyeg található, amelynek egyik oldala kiváló minőségű, prémium látványt és érzetet kínáló velúrból készül, a mások oldala pedig robusztus gumiból, hogy megóvja a kárpitozást a sáros sporteszközöktől.
A tágas és praktikus Kugában innovatív mérnöki ötletek és fejlett kényelmi megoldások biztosítják majd, hogy az autó tökéletesen passzoljon tulajdonosának életviteléhez.
A Magyarországon 2020 elejétől rendelhető új Kuga kínálatában megjelenő FordPass Connect beépített modem segítségével az autó olyan WiFi-hotspottá válik majd, ami akár tíz, kompatibilis mobileszköz számára biztosít vezeték nélküli csatlakozást. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja és az utasok számára menet közben is elérhetővé teszi a szórakoztató tartalmakat, a FordPass Connect számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül:
Járműkereső: a tulajdonosok könnyen megtalálják autójukat a bevásárló központok zegzugos parkolóiban
Járműállapot: ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, az olaj élettartama és sok más egyéb
Ajtózárás/nyitás: távirányítással is megoldható, hogy mások ki- vagy beszállhassanak
Távindítás: ez a funkció a nyolcfokozatú automata sebességváltóval felszerelt változatokban áll rendelkezésre**
Az eCall funkció egy súlyos baleset után automatikusan vészhelyzeti segélyhívást indít, és lehetővé teszi, hogy az utasok a tetőkonzolon elhelyezett SOS gomb megnyomásával közvetlenül is kapcsolatot teremthessenek a vészhelyzeti szolgálatokkal
A műszerfal alatt elhelyezett vezeték nélküli töltő révén az autósok nemcsak folyamatosan kapcsolatban maradhatnak a külvilággal, hanem végre a középkonzolt elcsúfító vezetékeknek is búcsút inthetnek. A berendezés automatikusan felismeri a kompatibilis készülékeket, és azonnal tölteni kezdi az akkumulátorukat.
A készülékek természetesen a vezeték nélküli töltés ideje alatt is Bluetooth-kapcsolatban maradnak a SYNC3 kommunikációs és szórakoztató rendszerrel. Akétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható 8 colos központi érintőképernyőn keresztül – illetve hangutasításokkal – kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audió rendszer, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, amelyek díjmentesen állnak rendelkezésre.
Az új, 12,3 colos LCD digitális műszeregység az iparágban elsőként alkalmazott szabadformázású technológiával készül, ezért a felső élét le lehetett kerekíteni, hogy belesimuljon az utastér dizájnjába. A szabadformázású panelben az áramkörök a kijelzőbe vannak beágyazva, ami lehetővé teszi a tervezők számára, hogy a képernyőt – túllépve a hagyományos téglalap formátumon – más alakúra formálják.
A 24 bites “valós színskálájú” digitális műszeregység részletes kidolgozású, nagy felbontású képekkel és ikonokkal, nagyobb fényerővel, a teljes színspektrumot kihasználva jeleníti meg az adatokat, így a képernyő kevésbé fárasztja a szemet, és könnyebben leolvasható.
Egy új B&O PLAY hangrendszer gondoskodik arról, hogy az utasok a lehető legjobb minőségben élvezhessék a FordPass Connecten keresztül steamelt vagy okostelefonjaikról lejátszott zenéket. Az 575 wattos rendszerben 10 hangszóró található, köztük egy külső mélynyomó, míg a műszerfalba épített magashangsugárzókat úgy helyezték el, hogy azok az ülések magasságában ’terítsék’ a hangokat, és így minden utas számára kiváló zenei élményt biztosítsanak.
A Ford kézhasználat nélküli csomagtérajtó-technológiájával a csomagtér ajtaja úgy is kinyitható, hogy az ember egyszerűen meglendíti a lábát a lökhárító alatt. A mérnökök a használaton kívüli kalaptartó elhelyezésére új megoldást dolgoztak ki: ez az elem ezentúl pontosan befér az új csomagtérpadló alá, és az új, egyszerű gyorsrögzítőnek köszönhetően kiemelni is egyszerűbb a helyéről.
Még kellemesebbé varázsolja az utazást az Aktív Zajkioltás, ami a kabin stratégiai pontjain elhelyezett három mikrofonnal figyeli a motorzajt. A rendszer úgy oltja ki a nemkívánatos motor- és váltózajokat, hogy velük ellentétes hanghullámokat bocsát ki az audio rendszer hangszóróiból. A Kuga Plug-In Hybrid Vignale, a Kuga EcoBlue Hybrid és a Kuga 2.0 EcoBlue Vignale változatokhoz alapáron kínált technológia a zajtalan autózás új szintjét nyújtja.
Technológia, ami magabiztossá tesz
A vadonatúj Kuga rengeteg modern vezetéssegítő technológiát kínál, új szintre emelve az SUV-vezetési élményt, magabiztosságot kölcsönözve a vezetőnek, és segítve, hogy menet közben a lehető legjobban összpontosítson a forgalomra.
A kifinomult Ford Co-Pilot360 technológiák fokozott védelmet, könnyebb vezetést és parkolást kínálnak, miközben kényelmesebbé, biztonságosabbá és kevésbé fárasztóvá varázsolják az autózást.
A Ford által most először alkalmazott Holttérfigyelővel kiegészített Sávtartó rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti az autót a sávváltási manőver veszélyére.
A Ford szakemberei a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert is továbbfejlesztették, kiegészítve egy új Kereszteződés funkcióval, ami érzékeli, ha a vezető kanyarodás közben keresztezné egy szembejövő jármű nyomvonalát, ami ütközéshez vezethet. A rendszer ilyenkor automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát.
A Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) segítségével kényelmesebben tartható a követési távolság, és a hosszú utakon kevesebb stresszt jelent az autó sávban tartása. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.
A Sávközép technológia figyeli az útfelületre felfestett vonalakat, és finom, de érezhető kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek a forgalmi sáv közepén tartani az autót, ha az ACC rendszer működik. A 200 km/órás sebességig aktív technológia fény- és hangjelzéssel figyelmeztet, ha nem érzékeli, hogy a vezető ilyenkor kormánymozdulatot tesz.
A Kuga az első európai Ford SUV, amelyben megjelenik a Head-Up Display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, hogy az autósnak ritkábban kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról. Az európai piacon ez a berendezés számít az egyik legnagyobb képmezejű HUD rendszernek (6 x 2,5 fok). Ugyanakkor ez az egyik legnagyobb fényerejű rendszer is, amely 16 fokozatban állítva elérheti a négyzetméterenként 10.000 kandela fényerőt is.
A kihajtható polikarbonát lemez speciális szűrőinek köszönhetően ez a legelső ilyen jellegű rendszer, amit polarizált lencséjű szemüvegen keresztül is le lehet olvasni. A jármű felszereltségétől függően a kivetített információk különféleképpen konfigurálhatók, így a vezető az állandóan megjelenített sebességadatok mellett láthatja a Közlekedési Tábla Felismerés, az ACC, a navigáció, a Sebességfokozat Kijelzés, a fedélzeti szórakoztató rendszer adatait, illetve a figyelmeztető jelzéseket is.
A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti; ha a vezető nem reagál a jelzésre, a rendszer fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.
A Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót (amihez akár a teljes fékerő 50 százalékát is felhasználhatja), majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.
Az Aktív Parkolóasszisztens 2 egyetlen gombnyomásra teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást. A Ford új, nyolcfokozatú automata sebességváltója elektronikusan is vezérelhető, így miután a berendezés megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, a vezetőnek nincs más dolga, mint üres állásba tolni a váltókart, és folyamatosan nyomva tartani egy, a középkonzolon elhelyezett gombot.
A jármű ilyenkor önállóan kapcsolja az előre- és hátrameneti sebesség fokozatokat, kezeli a gázt és a féket, és önállóan kormányoz. Az Aktív Parkolóasszisztens 2 magabiztosan navigálja be a Kugát egy, a karosszériánál mindössze 92 centiméterrel hosszabb, legfeljebb 12 százalékos lejtésű parkolóhelyre, akár 4 km/órás sebességgel. A technológiának a teljesen automata Kiállássegítő rendszer is része, ami a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhely elhagyásában segít.
További technológiák, amelyek segítenek a Kuga vezetőjének, hogy elkerülje a baleseteket, és jobban összpontosíthasson a forgalomra:
Kikerülő Kormányzási Asszisztens: A városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést
Sávtartó Asszisztens: figyeli az úttestre felfestett sávelválasztó jeleket, és a kormánykerék megfelelő irányba ‘tolásával’ aktív támogatást nyújt a vezetőnek, hogy visszakormányozza autóját a forgalmi sávba
Széles látószögű első-hátsó tolatókamera:180 fokos képet mutat az autó előtti és mögötti területről, miközben a vezető kitolat vagy kihajt egy parkolóhelyről vagy egy kocsibeállóról
Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer:a szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha áthajt két ‘behajtani tilos’ jelzésen, vagy rossz irányban fordul rá egy autópálya-felhajtóra
A prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer immár előre, még egy kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését.
A rendszer egy előre tekintő kamera segítségével 65 méteres távolságig figyeli a felezővonalakat, így a fényszórók időben bevilágíthatják a kanyart; ez a megoldás hatékonyabban javítja a látási viszonyokat, mintha a fénycsóva csak a kormány elfordításakor állna be a megfelelő irányba. A Ford által szabadalmaztatott jelzőtábla-felismerő világítás ugyancsak a látási viszonyok javítását szolgálja, mivel egy kereszteződéshez vagy körforgalomhoz érve szélesebben teríti szét a fénypászmát, jobban megvilágítva azokat a veszélyforrásokat, amelyek nem közvetlenül az autó haladási irányába esnek.
A Vakításmentes Távfény megakadályozza a szembejövők véletlen elvakítását, miközben segít, hogy az autós minél nagyobb útszakaszt lásson át éjszaka. A fejlett fényszórókban működő rendszer innovatív vezérlése rugalmasabban és finomabban, kevésbé zavaróan szabályozza a világítást.
Ha baleset történik, az Ütközés Utáni Fékezés az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus alkalmazásával mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára.
“Nem hiszünk az önmagáért való technológiában” – tette hozzá Rowley. “Modern megoldásaink, például a FordPass Connect beépített modem vagy az új Holttérfigyelővel kiegészített Sávtartó rendszer – és persze új Ford Hybrid hajtásláncaink – kivétel nélkül annak figyelembe vételével készültek, ahogyan az emberek az autóikat használják. Ez a szemlélet a biztosíték arra, hogy a vadonatúj Kuga tökéletes társ lesz a mindennapokban.”