A Nissan bejelentette 2017-es értékesítési eredményeit a magyar piacra vonatkozóan. A gyártó jelentése szerint megőrizte 10. helyét a magyar újautó piacon.
2017-ben a crossover szegmensben a 3. legnépszerűbb márkának a Nissan bizonyult idehaza, a Suzuki és a Dacia mögött. Ezen előkelő hely eléréséhez nagymértékben hozzájárult a Qashqai, melyből a 2016-os évhez képest 44%-kal többet regisztráltak tavaly, összesen 1999 darabot. Ezen jelentős mértékű növekedésnek köszönhetően pedig a C-SUV szegmensben a Qashqai volt a 4. legnépszerűbb gépjármű itthon.
Emellett a Nissan jelentős növekedést tudhatott magáénak a kisautók piacán is. Micraból 180%-kal többet regisztráltak az elmúlt évben 2016-hoz képest, köszönhetően az 5. generáció átütő sikerének. Így pedig a Nissan Micra lett a 10. legnépszerűbb kisautó idehaza.
A Nissan az elektromos autók piacán is igazán nagy sikereket ért el tavaly. A Nissan LEAF lett a legnépszerűbb 100%-ban elektromos gépjármű Magyarországon 2017-ben. Köszönhetően annak, hogy 146%-kal nőtt a LEAF regisztrációk száma 2016-hoz képest, így pedig a modell 28%-os piaci részesedést ért el a tisztán elektromos autók piacán. Míg az e-NV200 a 4. legnépszerűbb elektromos gépjármű idehaza 9%-os piaci részesedésével. A márka teljes piaci részesedése az elektromos autók esetében 37% volt 2017-ben.
A Nissan nem csupán eladási számainak tekintetében ért el jelentős sikereket tavaly. A Nissan GT-R lett a Playboy Car Of the Year Superhero kategóriájának győztese. Illetve az xStorage technológiával és az Amsterdam Arena projekttel a Nissan elnyerte az Ozone Televízió, Magyarország egyetlen zöld tematikus tévécsatornájának Zöld-díját is a Nagyvállalatok kategóriájában.
A NISSAN EURÓPAI TEVÉKENYSÉGEIRŐL
A tengerentúli gyártóvállalatok közül a Nissan rendelkezik az egyik legátfogóbb európai jelenléttel. A helyi tervező, kutató-fejlesztő, gyártási, logisztikai, valamint értékesítő és marketing szervezeteiben több mint 17 000 alkalmazottat foglalkoztat. A tavalyi évben a Nissan egyesült-királysági, spanyolországi és oroszországi gyárai több mint 660 000 járművet állítottak elő, köztük díjnyertes crossovereket, haszongépjárműveket, valamint a Nissan LEAF-et, a világ legnépszerűbb elektromos autóját. A zéró emissziós közlekedést és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentését célul kitűző Nissan a közelmúltban bemutatta „Intelligens Mobilitás” jövőképét. Ez a „360 fokos látószögű”, átfogó koncepció határozza meg a Nissan termék- és technológiafejlesztéseinek irányát, és ezen alapulnak majd azok a meghatározó jelentőségű vállalati döntések is, melyek az autókban alkalmazott hajtásrendszereket, az autók használatát, valamint a jövő társadalmába való integrációját érintik. A Nissan jó úton jár afelé, hogy a legértékesebb ázsiai márkanév legyen Európában.
http://www.newsroom.nissan-europe.com